Autors: Mārtiņš Švarcs
Avots: Cnn.com/BalticTravelnews.com
Nesen no montāžas angāra izripojis un pasūtītāja – aviokompānijas "Lufthansa" – rīcībā nonācis jau 1 500. aviolaineris "Boeing 747". Par godu šim notikumam, gigantiskais gaisa kuģis sagaidīts ar svinīgu ceremoniju, un tā korpusu rotās īpašs logotips.
"Boeing 747" nu kļuvis par pirmo platfizelāžas pasažieru aviolaineru tipu, kura ražošanas apmēri pārsnieguši pusotra tūkstoša vienību atzīmi. Savulaik revolucionārais lidaparāts aviācijas nozarē ir īpaši iemīļots ne vien tā gigantisko izmēru un raksturīgās fizelāžas formas dēļ, bet arī kļuvis par sava veida ikonu. 1969. gadā, kad "Boeing 747" piedzīvoja debiju Parīzes aviošovā, tas pavēra jaunus apvāršņus daudziem pasažieriem, kuri iepriekš gluži vienkārši nevarēja atļauties ceļot lidmašīnā. "Debesu karaliene", kā to mēdz dēvēt, spēja nolidot daudz garākas distances un pārvadāt divreiz vairāk pasažieru nekā tās priekštece "Boeing 707", tādēļ šīs lidmašīnas ienākšana tirgū izraisīja aviobiļešu cenu kritumu un aizsāka tā dēvēto "masu tūrisma" laikmetu.
Reklāma
Kā atzīst Toms Balentains, aviācijas žurnālists un izdevuma "Orient Aviation" galvenais korespondents, "Boeing 747" pacēla latiņu arī pasažieriem piedāvātā komforta jomā. "Tāpat nedrīkst piemirst, ka "Boeing 747" kravas variants izmainīja arī kravas aviopārvadājumu nozari, ļaujot transportēt gan daudz smagākas, gan lielāku gabarītu kravas nekā iepriekš," viņš pastāstījis CNN.
Tiesa gan, 1 500. "Boeing 747" uzbūvēts laikā, kad aviokompānijas aizvien biežāk atturas no četru dzinēju reaktīvo lidmašīnu izmantošanas.
Daudzas aviokompānijas mūsdienās dod priekšroku vidēja izmēra divu dzinēju platfizelāžas aviolaineriem, piemēram, "Boeing 777" un "Airbus A330". Lai gan šajos gaisa kuģos satilpst mazāk pasažieru, tie, patērējot mazāk degvielas, spēj pievārēt līdzīgas distances kā četru dzinēju milzis "Boeing 747". Tā, piemēram, no tai piederošajiem pēdējiem diviem "Boeing 747" šī gada sākumā atteicās Japānas lidsabiedrība "All Nippon Airways", kura savulaik – septiņdesmitajos gados – bija viena no pirmajām kompānijām, kas iegādājās šī tipa lidmašīnas.
Aviokompānijas "Lufthansa" īpašumā nu nonācis gaisa kuģis "Boeing 747-8 Intercontinental", kas ir jaunākā leģendārā dzelzs putna inkarnācija. "Esam ļoti pagodināti, ka 1 500. "Boeing 747" lidos zem "Lufthansa" krāsām," atzinis aviokompānijas viceprezidents Niko Buhholcs. Jāatzīmē, ka kopumā "Lufthansa" flotē šobrīd ietilpst 14 "Boeing 747-8", taču to plānots papildināt ar vēl 19 tāda paša modeļa gaisa kuģiem.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.