Autors: Mārtiņš Švarcs
Avots: Cntraveler.com/BalticTravelnews.com
Savulaik pasažieriem piedāvātās izklaides lidojuma laikā ietvēra vien kādu ģimenes filmu, kas tika rādīta uz viena galvenā ekrāna. Mūsdienās situācija ir krietni mainījusies – pasažieriem pieejams daudzveidīgs video un audio saturs, piekļuve internetam, TV tiešraide un interaktīvi skārienjutīgie ekrāni. Tiesa gan, lidsabiedrības nebūt nesēž uz lauriem, un, izmantojot pašu modernāko tehnoloģiju potenciālu, pasažieriem gādā aizvien jaunus pārsteigumus.
Aizvien vairāk filmu
Reklāma
Šķiet, ka tā dēvēto premium aviokompāniju starpā valda īsta sacensība par to, kas spēs piedāvāt daudzveidīgāku izklaides saturu. Piemēram, "Etihad" pasažieriem pieejamā audio un video satura kopējais ilgums ir 750 stundas, kamēr lidojums garākajā maršrutā ilgst vien 16 stundas. Savukārt "Air New Zealand" pavisam nesen paziņoja par jaunas izklaides sistēmas ieviešanu, kas būs pieejama kompānijas jaunākajos "Boeing" gaisa kuģos un ietvers izklaides saturu ar kopējo ilgumu vismaz 2 000 stundu.
Uzlabots ēdināšanas serviss
Tādas aviokompānijas kā "Virgin America", "Air New Zealand", "All Nippon Airways" un "Norwegian" pasažieriem lidojuma laikā teju jebkurā brīdī – izņemot, protams, pacelšanās un nosēšanās procedūras – ļauj pasūtīt maltīti, izmantojot skārienjutīgo ekrānu. "Mūsu pasažieri novērtē vienkāršību un plašas izvēles iespējas," atzīst Boriss Bubresko, "Norwegian" attīstības daļas vadītājs. "Arī apkalpei patīk šī sistēma, un viņi neslēpj, ka šādi salonā valda lielāks klusums."
Tikmēr "Virgin America" sistēma ļauj kopā ar ziņu nosūtīt dzērienus citiem pasažieriem. "Tas pasažieriem nozīmē lielāku rīcības brīvību," ir pārliecināta lidsabiedrības mārketinga un komunikāciju daļas vadītāja Ebija Lunardini.
Ekskluzīvs izklaides saturs
Šķiet, ka internets nākotnē tomēr pilnībā neaizstās ierastās izklaides iespējas lidmašīnā. Aviokompānija "Virgin America" uzsākusi sadarbību ar videokameru ražotāju "GoPro", lai pasažieriem piedāvātu "GoPro" lietotāju radītu, unikālu video saturu. Savukārt "Air New Zealand" gatavojas nākt klajā ar īpašu lietotni, kas izstrādāta kopā ar "TripAdvisor" un ļaus lidojuma laikā pasažieriem labāk iepazīt sava ceļojuma galamērķi.
Citas ērtības
Mūsdienu komerciālajā aviācijā, gaisa kuģim kreisējot virs mākoņu segas 10 kilometru augstumā, pasažieriem nav iespējas uzlūkot ainavu. Tas, domājams, ir viens no iemesliem, kādēļ aviokompānija "British Airways" nesen nāca klajā ar jauna veida laika kavēkli pasažieriem – septiņas stundas ilgu videofilmu, kurā iemūžināts nesteidzīgs brauciens vilcienā. Savukārt ASV lidsabiedrība "Delta" saviem klientiem, kuri lieto "iPad" planšetdatorus, piedāvā lietotni "Glass Bottom Jet", kas, izmantojot interneta pieslēgumu, lidojuma laikā ļauj iepazīt šķērsoto apvidu. Neskaitot topogrāfisko karti, aplikācija reāllaikā piedāvā arī interesantus faktus un citu informāciju par objektiem tieši zem lidmašīnas.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.