Autors: Sintija Masjuka/Daiga Bazule
Avots: BalticTravelnews.com
Jau izsenis biznesa klases lidojumi ir pazīstami ar īpašām komforta iespējām, ko mūsdienās piedāvā teju katra aviokompānija. Sākotnēji bija paredzēts, ka biznesa klase būs vidēja līmeņa lidsabiedrību pakalpojums starp ekonomisko un pirmo klasi, taču šobrīd daudzas aviokompānijas piedāvā biznesa klases lidojumus kā augstākās klases līmeņa pakalpojumu. Nošķīrums starp lidojumiem ekonomiskajā un biznesa klasē, tika ieviests jau 70. gadu beigās.
Zemo izmaksu lidsabiedrībai Ryanair pirmīt ieviestais produkts Business Pluss ir jauninājumus kā kompānijai, tā klientiem. Tas ietver sevī lielākas lidojumu laiku plānošanas ērtības tiem, kuru dienas kārtība bieži vien ir mainīga un grūti plānojama.
Reklāma
Travelnews.lv ir apzinājis četras ceļojumu aģentūras un vienu aviokompāniju, lai noskaidrotu biznesa klases lidojumu priekšrocības, kā arī to izmantošanas iemeslus.
Ceļojumu aģentūras Antario direktore Veronika Grīnvalde stāsta, ka viens no noteicošajiem faktoriem, kāpēc klienti izvēlas par labu lidojumiem biznesa klasē ir, lidojuma attālums. Proti, jo tālāks ir izvēlētais lidošanas galamērķis, jo lielāka iespējamība, ka klients iegādāsies biļeti lidojumam biznesa klasē. Lielākoties tas attiecas uz starpkontinentāliem lidojumiem, kuros pavadīts tiek krietni vairāk laika, nekā lidojumos pa Eiropu. Direktore informē, ka klientu vidū starp tālajiem lidojumiem, populārākie ir lidojumi uz tādām siltajām zemēm kā Maldīvu salas un Karību jūra. Uz jautājumu, kāda tipa lidojumus izvēlas paši Antario darbinieki, Veronika Grīnvalde atzīst, ka viņa pati ir laiskas atpūtas un silto zemju cienītāja. "Galvenais, lai tuvumā ir jūra un termometra stabiņš rāda plus 30 grādus." Bieži vien lidojumi uz kūrortvalstīm aizņem vairākas stundas, tāpēc tūrisma profesionāle dod priekšroku lidojumiem biznesa klasē.
Ceļojumu aģentūras TBS pārdošanas un mārketinga direktore Svetlana Škeņeva apliecina, ka laika ekonomija klientu vidū ir būtiska lidojuma veida izvēlē. Proti, klienti, kas izvēlas lidot biznesa klasē, jūtas visnotaļ priviliģēti. Reģistrējoties lidojumam, šāda tipa klienti tiek apkalpoti bez rindas, līdz ar to nav nepieciešamības ierasties lidostā krietnu laiku pirms izlidošanas. Biznesa klases cienītājiem reģistrēšanās lidostā parasti notiek operatīvi, kas lielā mērā aiztaupa gan laiku, gan līdzekļus. Pati Svetlana Škeņeva avio biļešu veidu izvēlas pēc stundu skaita, kas jāpavada lidmašīnā. Ja lidojums aizņem līdz divām stundām, priekšroka tiek dota ekonomiskajai klasei. Savukārt, ja lidots tiek četras, piecas un vairāk stundas, pārdošanas un mārketinga direktore iegādājas avio biļeti biznesa klasē.
Ināra Ozola, kas ir ceļojumu aģentūras Star Tours komercdirektore, pauž viedokli, ka tikpat izplatīta ir biznesa klases lidojumu iegāde uz Āzijas un Amerikas Savientotajām Valstīm. Tūrisma profesionāle uzskata, ka lidojumi biznesa klasē ir prestiža rādītājs. Cilvēki, kas lido augstākajā klasē, bauda dažādas ekstras, kas lidojuma laiku padara maksimāli komfortablu un piešķir tam īpašas ērtības. Ekskluzīva ēdienkarte un atbīdāmie krēsli, kuriem iespējama guļus pozīcija ir lietas, kas padara tālu lidojumu patiesi baudāmu. "Augstas klases serviss un apkalpošana ļauj klientam relaksēties un būt pilnīgi mierīgam." Savukārt, pati Ināra Ozola nejūt nepieciešamību pēc lidojumiem biznesa klasē, tāpēc ikdienā izvēlas lidot ekonomiskajā klasē.
Ceļojumu aģentūras Baltatour valdes locekle un tūrisma nodaļas vadītāja Inita Šveide stāsta, ka lidojumus biznesa klasē izvēlas klienti, kam ir salīdzinoši augsti finansiālie līdzekļi. Lielākoties tie ir biznesa cilvēki, kuru darījuma braucienos nepieciešami pēc iespējas ērtāki lidošanas apstākļi. Tāpat šāda tipa lidojumus izvēlas valsts, pašvaldību ierēdņi, mācībspēki, kā arī turīgi atpūtas cienītāji. Šāds ceļošanas veids nereti ir statusa apliecinājums. Initai Šveidei personīgi nozīmīgs ir lidošanas mērķis. Ja tas ir privāts lidojums, izvēle ir par labu lētākām avio biļetēm, taču svarīgas ir arī aviokompānijas sniegtās ērtības. Darījumu braucienos priekšroku tiek dota biznesa klases lidojumiem.
Lidsabiedrības Finnair klientu menedžere Jeļena Barisone īpaši uzsver to, ka biznesa klases pasažieri novērtē ērtības un iespēju ietaupīt laiku. "Finnair biznesa klases pasažieriem tiek nodrošināta atpūta lidsabiedrības atpūtas telpās, ātrās drošības pārbaudes kontrolpunkts, horizontālās guļvietas gandrīz visās lidmašīnās. Biznesa pasažieri novērtē arī izmeklētu pārtikas, vīnu un šampaniešu klāstu, profesionālu, starptautisku un vairākās valodās runājošu apkalpojošo personālu, kas ceļojumu padarīs ne vien efektīvu, bet arī nomierinošu un baudāmu. Tāpat biznesa klases biļetes nodrošina elastību, ļaujot ceļotājiem pielāgoties neparedzētiem apstākļiem." Pati Jeļena Barisone, plānojot lidojumu, izvēlas visloģiskāko ceļojuma maršrutu, prātā paturot korporatīvās saistības. "Es allaž dodu priekšroku biznesa klasei, jo šādi varu strādāt lidojuma laikā un sasniegt galamērķi moža un enerģijas pilna."
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.