Autors: Sintija Masjuka
Avots: BalticTravelnews.com
Lidojot, jābūt gataviem vairākām neprognozējamām lietām. Tajā skaitā tam, ka aviokompānijas dažādu iemeslu dēļ var plānoti vai arī gluži spontāni atcelt vairākus lidojumus. Cieš no tā nekas cits, kā pašažieri, kuri jau laikus atzīmējuši savos plānotājos lidojuma datumu un attiecīgi saplānojuši savu laiku. Travelnews.lv apzināja trīs ceļojuma aģentūras, lai noskaidrotu, ko darīt un kur griezties gadījumos, ja tiek atcelts lidojums.
Ceļojuma aģentūras Star Tours (www.startours.lv) komercdirektore Ināra Ozola stāsta, ka viņu primārais uzdevums šādā nepatīkamā situācijā ir informēt un brīdināt pasažierus par atcelto lidojumu, kā arī piedāvāt alternatīvas. Tiek piebilsts, ka cilvēkiem pašiem būtu rūpīgāk jāseko līdzi jaunākai informācijai un vēlams dažas dienas pirms gaidāmā lidojuma, izpētīt, vai nav gaidāmas kādas izmaiņas viņu lidošanas maršrutā. Ceļojuma aģentūra vienmēr cenšas būt lietas kursā gadījumos, kad notiek kaut kas ārpus ierastās kārtības. "Pasažieriem ir jābūt gataviem uz visu," skaidro Ināra Ozola. Ja tomēr gaidāmais avioreiss ir atcelts, pastāv vairāki varianti, kā risināt šādu situāciju. Viens no variantiem ir aviobiļetes maiņa. Kā norāda ceļojuma aģentūras komercdirekore, ir speciāla biļešu maiņas instrukcija, kur katrs gadījums ir detalizēti aprakstīts. Situācijas, kad dažādu apstākļu dēļ tiek atcelts lidojums, ir milzīgs apgrūtinājums pasažieriem. Ir zaudēts laiks, ko nav iespējams atgriezt. Taču kā norāda Ināra Ozola, neskatoties uz šādām nepatīkamām situācijām, lidotāju skaits nesamazinās.
Reklāma
Inita Šveide, kas ir ceļojuma aģentūras Baltatour (www.baltatour.lv) tūrisma nodaļas vadītāja pauž, ka pastāv dažādi varianti, kā risināt situāciju ar atceltiem lidojumiem. Būtisks ir avioreisu atcelšanas iemesls. Tāpēc jābūt skaidrībai par to, kurš uzņemas atbildību, lai visas neērtības tiktu nokārtotas maksimāli ātrā laikā. Piemēram, ja lidojums nenotiek konkrētas aviokompānijas streika dēļ, atbildību uzņemas pati aviokompānija. Šajā gadījumā pasažieriem tiek piedāvātas citas lidojumu alternatīvas. Proti, lidojuma maršrutu var mainīt, izvēloties lidot ar citu aviokompāniju starpniecību. Var tikt piedāvāta arī lidojuma datuma pārrezervācija, kā arī naudas atmaksāšana un kompensācijas. Tām jābūt saskaņotām ar Eiropas Savienības regulām. Jebkurā gadījumā, klients ir tiesīgs izvēlēties kādu no piedāvātajiem variantiem, vadoties pēc saviem uzskatiem un vēlmēm. Piemēram, ja aviokompānijas piedāvātie lidojuma pārrezervācijas datumi pasažierim neder, viņš var pieprasīt biļetes pilnu naudas atmaksu. Ceļojuma aģentūras šādās situācijas var palīdzēt vien ar informācijas sniegšanu un konsultēšanu savās iespēju robežās. Inita Šveide atminās, ka pašai nācies saskarties ar nepatīkamu situāciju, kad avioreiss tika atcelts. Tad bija vainojama aviosabiedrība, kas vēlāk arī nodrošināja sarūgtinātajiem pasažieriem naktsmītni, transportu līdz viesnīcai, kā arī ēdienu.
Ceļojuma aģentūras Naos (www.naos.lv) direktors Andris Šķerskāns skaidro, ka šādās situācijas ir jāgriežas vai nu pie aviokompānijas vai arī pie ceļojuma aģentūras. Jebkurā gadījumā nevajadzētu lieki satraukties, jo tiks gādāts, lai situācija būtu atrisināta. Neatkarīgi no tā, vai biļete tika pasūtīta caur ceļojuma aģentūru vai aviokompāniju, abās struktūrvienībās saglabājas katra klienta personīgie dati. Tāpēc problēmu gadījumā, ceļojumu aģentūras un aviokompānijas var sazināties ar klientiem personīgi.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.