Kanādas aviokompānija ievieš inovatīvu sistēmu, kas neļaus lidmašīnām pazust [1]

Pēc divu pasažieru aviolaineru pazušanas pasaules aviokompānijas nu pievērš aizvien lielāku uzmanību lidaparātu izsekošanas iespēju uzlabošanai. Viena no lidsabiedrībām, kas jau spērusi soļus ceļā uz drošākiem lidojumiem, ir Kanādas "First Air", kuras gaisa kuģi tiek aprīkoti ar sistēmu, kas, kā norāda eksperti, teju pilnībā izslēgs "pazušanas iespēju".

"First Air" gaisa kuģu floti turpmāk sargās elektroniskās izsekošanas sistēma, kas automātiski aktivizējas gadījumā, ja lidmašīnas sistēmas, tai atrodoties gaisā, piemeklē neparedzētas problēmas. Nepilnus trīs kilogramus smagā ierīce ārkārtas situācijā precīzi norāda lidaparāta atrašanās vietu.

Aviokompānija "First Air" lielākoties veic lidojumus starp nomaļām apdzīvotām vietām Kanādas ziemeļos, un reisu maršruti bieži vien ved ārpus ierasto radaru sistēmu pārraudzības zonām, tādēļ lēmums par automātiskās lidojuma datu pārraides sistēmas ieviešanu gan ir visai loģisks solis.

Kad tā ir aktivizēta, jaunā sistēma ar satelītu tīkla "Iridium" starpniecību uz komandcentru pārraida datus par lidmašīnas atrašanās vietu, augstumu, lidojuma ātrumu un dzinējiem.

Kā raksta "Washington Post", lielākā daļa komerciālo aviolaineru ar šādām vai līdzīgām drošības sistēmām nav aprīkoti. Tiek norādīts, ka viens no iemesliem, kādēļ tas netiek darīts, ir augstās izmaksas, kas saistītas ar reāllaika izsekošanas tehnoloģiju iegādi un uzstādīšanu katrā no lidmašīnām, kā arī darbinieku apmācību.

"First Air" izmantotās sistēmas izstrādātāji "FLYHT Aerospace Solutions" apgalvo, ka ierīces uzstādīšana vienā lidmašīnā izmaksā 120 000 ASV dolāru jeb aptuveni 100 000 eiro. "First Air" flotē ietilpst 25 gaisa kuģi, kuros ik gadu tiek pārvadāti vairāk nekā 225 000 pasažieru. Kā atzīst izstrādātāji, ierīce, kad tā aktivizēta, automātiski pārraida datus par lidmašīnas pozīciju un informāciju no lidojuma datu ierakstītāja. "Reāllaika lidojuma datu pārraide rada tādu kā "virtuālo melno kasti", ļaujot svarīgus datus analizēt tūlītēji," norāda uzņēmuma pārstāvji.

Jāatzīmē, ka drīz pēc "Malaysia Airlines" reisa MH370 pazušanas pasaules lidsabiedrības sāka pievērst pastiprinātu uzmanību gaisa kuģu izsekošanas un sakaru sistēmu precizitātes un funkcionalitātes uzlabošanai. Centieni rast jaunus risinājumus kļuvuši vēl izteiktāki pēc tam, kad jūrā pie Indonēzijas krastiem traģiski avarēja "AirAsia" reiss QZ8501 ar 162 cilvēkiem uz klāja.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

1 S.K. 01/05/2015 20:40 Ko viņi muld?
"Nav aprīkotas ar alternatīvām"
Visas lidmašīnas ir aprīkotas ar Emergency Locator Beacon vai Portable Locator Beacon, kuri vajadzības gadījumā tiek aktivizēts un translē signālu noteiktā frekvencē - šo signālu tad arī meklē glābēji, mēģinot atrast lidmašīnu!
Galvenā atšķirība - šitais jaunaus agregāts nosūta signālu pa taisno uz satelītu, nevis viņš "manuāli" jāmēģina uztvert. Abām metodēm savi + un -...

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 22.11.2024 - 29.11.2024 Publikācija “TRAĶU PILIS UN PILSKALNI” Trakai TIC
Publikācija “TRAĶU PILIS UN PILSKALNI” | Skatīt vairāk
Ekskursijas Latvijā! Latvia Tours
Mēs nepiedāvājam sniegu, bet gribam piedāvāt vairākus neaizmirstamus ziemas piedzīvojumus Baltijā... | Skatīt vairāk
no 34.00 EUR
Vīzas uz ĶĪNU AL SVETS
Vīzas noformēšana uz Ķīnu tūrisma vai darījuma braucieniem, konsultācijas 28 45 45 47, riga@alsvets.lv | Skatīt vairāk
Retrīta Deluxe kruīzi - pēdējā brīdī! Estravel Latvia
Jaunumus - Retrīta kruīzi ar Crystal Cruises - radīti jūsu labsajūtai un piedzīvojumam. // sākot no 8 naktīm // Īpašais DECEMBRA piedāvājums | Skatīt vairāk
no 2900 EUR

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::7.81514311sec.