Pirms pacelšanās gaisā, piloti iziet cauri ļoti stingram apmācību kursam. Taču pat pēc šo kursu iziešanas viņu spējas tiek pārbaudītas ar dažādām nestandarta situācijām, kuras neviens nespēj paredzēt un par kurām pasažieri lielākoties tā arī neuzzina.
Kāds vietnes Reddit.com lietotājs uzdeva pilotiem jautājumu – Kāds ir bijis tavas karjeras baisākais brīdis, par kuru pasažieri nemaz nenojauš? Un atbildes bija ļoti pārsteidzošas. Sākot ar haosu pilotu kabīnē un beidzot ar toksiskām gāzēm, pasažieri bieži vien pat nenojauš, kādas drāmas notiek lidmašīnas priekšgalā.
Reklāma
Pilnīgs elektrības zudums
Airbus 320 pilots atcerējās reizi, kad viņa vadītajai lidmašīnai septiņu kilometru augstumā pazuda elektrība. Gan avārijas apgaismojums, gan visa aprīkojuma sistēma, gan arī visi ekrāni izdzisa, neskatoties uz to, ka lidmašīnā ir 3 rezerves ģeneratori.
Savā Reddit atbildē šis pilots sniedza šādu salīdzinājumu"Iedomājieties, ka braucot pa šoseju ar 100km/h, pēkšņi visi logi un vējstikls kļūst tumšs, nestrādā ne spidometrs, ne pārējā elektroniskā sistēma. Nav nekādas atbildes no bremzēm vai akseleratora, bet vēl joprojām var just, ka mašīna turpina braukt."
Toksiskie dūmi piesārņo pilotu kabīni
Atsaucoties uz ziņu avīzē The Guardian, toksisko dūmu ieplūšana pilotu kabīnē nav reti notikumi. Bieži vien piloti veic lidojumus, cīnoties ar nelabumu un galvas reibšanu, nespējot sarunāties ne ar otru pilotu, ne gaisa satiksmes kontroli.
Atsevišķos gadījumos salona apkalpe ir hospitalizēta, un piloti izmantojuši skābekļa krājumus. Taču pasažieri par to nekad neuzzina.
Piloti bezsamaņā
Turbulence nav drauds pašai lidmašīnai, taču tas nenozīmē, ka nevar ciest pasažieri vai piloti. Lidojot cauri smagai turbulencei, kāds pilots ar savu elkoni nejauši noveda līdz bezsamaņai otru pilotu ar 12 gadus lielu darba pieredzi.
Pilots veiksmīgi ar visu tika galā un otrais pilots atgriezās pie samaņas pēc pāris minūtēm, taču, ja to būtu uzzinājuši pasažieri, tad, iespējams, viss nenotiktu tik veiksmīgi.
Kabīnes logs izkrīt no sava rāmja
Viens no Reddit.com lietotājiem stāsta, ka viņa mamma ir bijusi pilota kabīnē laikā, kad kabīnes logs izkrita no sava rāmja. Par laimi tas notika pēc tam, kad lidmašīna bija nolaidusies, citādāk tas būtu pilnīgi cits stāsts.
Taču 1990. gadā notika līdzīgs atgadījums, bet šajā gadījumā tas notika lidojuma laikā. Lidmašīnas kapteinis tika izsviests ārā pa logu, tāpēc viņa kolēģi turēja viņu pie potītēm 20 minūtes, kamēr pilots veica ārkārtas nosēšanos. Kapteinis izdzīvoja, lai pats varētu šo stāstu izstāstīt.
Saskriešanās ar citu lidmašīnu
ASV Jūras kara flotes eskadriļa the Blue Angels ikgadējā atvērto durvju dienā demonstrē savas prasmes, taču reizēm gaisa satiksmes kontrole visu var diezgan stipri sajaukt. Vairākos gadījumos lidmašīnas ir teju sadūrušās, atrodoties gaisā. Pilots, kurš saka, ka šādi iespējamie saduršanās gadījumi ir baisākais, kas var notikt, atzīst – pasažieri var sajust kustību, kas veidojas palidojot garām citai lidmašīnai ļoti tuvā attālumā, taču to parasti pieskaita pie turbulences.
Kā arī šis pilots apliecina – ja kāds pasažieris viņam jautā, kas tikko notika, tad viņš ir ļoti atklāts par notikušo, taču nekad nestāsta , cik tuvu patiesībā ir atradusies otra lidmašīna.
Šādas "gandrīz saskriešanās" ar citām lidmašīnām notiek arī uz skrejceļa. Reddit.com lietotājs Laaksonen stāsta, ka reiz bijis tik tuvu citai lidmašīnai, ka spējis saskatīt otras lidmašīnas pilota sejas izteiksmi.
Pilots ielido lietusgāzē un zaudē redzamību
Kāds cits pilots skaidro:" Aptuveni četrus kilometrus pirms lidostas mēs ieraudzījām lietus sienu, kas strauji tuvojās. Kaut gan izskatījās, ka tā atrodas pietiekoši tālu, lai paspētu aizlidot līdz lidostai, apmēram 30 metrus pirms skrejceļa, lietus mūs panāca un mēs neko neredzējām.
Pēc izkļūšanas no lietus un redzamības atgūšanas, mēs uzreiz saņēmām brīdinājumu, ka mums priekšā ir helikopters. Visdrudžainākā un šausminošākā notikumu gaita, kādu esmu pieredzējis savu darba gadu laikā."