Aizvadītā
atvaļinājumu sezona bez šaubām bija īpaša visiem transporta pakalpojumu
sniedzējiem. Visā tūrisma nozarē vislielākā uzmanība tika pievērsta tam, lai
ceļošanu padarītu maksimāli drošu, vienlaikus arī pielāgojoties pārmaiņām
klientu uzvedībā. Saskaņā ar Eiropas lielākā starppilsētu pasažieru autobusu
pārvadājumu sniedzēja FlixBus datiem pasažieri aizvien labprāt izvēlējās ceļot
ar autobusiem, lai gan samazinājās laiks, cik ilgi uz
priekšu tiek veiktas rezervācijas, īpašu uzmanību pievēršot drošības
pasākumiem.
Pēc
vasaras sezonas, kas aizvadīta, ievērojot pastiprinātus drošības pasākumus,
tostarp veicot profesionālu transportlīdzekļu dezinfekciju pēc katra brauciena
un ievērojot prasības par mutes un deguna aizsegšanu, FlixBus ir apkopojuši un
izanalizējuši klientu atsauksmes par ceļošanas pieredzi 2020. gada vasarā.
“Priecājamies redzēt, ka, neraugoties uz dažādiem ceļošanas ierobežojumiem
un obligātajām drošības prasībām, divas trešdaļas no FlixBus pasažieriem
norādīja, ka ir apmierināti ar FlixBus pakalpojumiem, novērtējot autobusu
higiēnu kā vienu no visapmierinošākajiem faktoriem,” atzīmē FlixBus
izpilddirektors Polijā, Ukrainā un Baltijas valstīs Mikals Lemans (Michał
Leman).
Reklāma
Viņš arī
piebilst, ka sabiedriskais transports uzskatāms par drošu pandēmijas apstākļos.
Tomēr ir svarīgi, lai drošības pasākumus ievērotu gan transporta pakalpojumu
sniedzēji, gan pasažieri, katrai pusei uzņemoties savu daļu atbildības. “Vācijas
Robert Koch institūta nesen veiktā pētījumā, izvērtējot 55 000 gadījumu,
tika secināts, ka tikai 0,2% koronavīrusa saslimšanas gadījumu ir saistīti ar
sabiedriskā transporta izmantošanu,” stāsta Lemans un turpina: “Cilvēkiem
ir mazāka iespējamība inficēties transportā, jo ceļošanas laikā pret drošību
izturamies ļoti atbildīgi.”
FlixBus
pasažieri Polijā, Lietuvā, Latvijā, Igaunijā un Ukrainā autobusa stāvokli,
tostarp tā tīrību un higiēnu, novērtēja ar vidēji 4,36 punktiem 5 punktu skalā,
savukārt vadītāju vidējais novērtējums, ieskaitot attiecībā uz drošības
paziņojumiem, sasniedza 4,05 punktus 5 punktu skalā. Kopumā divas trešdaļas no
respondentiem savu ceļošanas pieredzi novērtēja kā izcilu (8-10 punkti 10
punktu skalā). Viszemāk tika novērtēta punktualitāte, kam par iemeslu varētu
būt dažādi ierobežojumi un aizkavēšanās robežu šķērsošanas dēļ.
Kā un
kur ceļojām
Šovasar
tūrisma nozarē arī bija vērojamas būtiskas izmaiņas klientu ieradumos. Līdzās
milzīgai atbildības sajūtai un īpašai rūpībai attiecībā uz drošības pasākumiem,
kā rezultātā izveidojās “Baltijas burbulis”, kura ietvaros visātrāk visā Eiropā
atsākās savstarpējā ceļošana, ceļotāji plānoja savus vasaras ceļojumus ar
ievērojamu piesardzību laika ziņā. Vidējais iepriekšējās rezervācijas periods
saīsinājās līdz 10 dienām pirms izbraukšanas, kamēr iepriekšējā sezonā tās bija
16 dienas.
Kopumā
pēc tam, kad darbību atsāka lielākā daļa FlixBus savienojumu Polijā un tika
atklāti pirmie maršruti Baltijas valstīs, Polijas-Ukrainas-Baltijas vasaras
pārvadājumu tīklā ietilpa 250 galamērķi Eiropā, tostarp Vācijā, Austrijā,
Francijā un Horvātijā. Pasažieriem, kuri ceļoja no Latvijas, lielākā daļa šo
galamērķu bija sasniedzami tieši vai ar vienu ērtu pārsēšanos vienas biļetes
ietvaros.
Pasažieru
iecienītākie galamērķi:
·
Polijā un
Ukrainā: Varšava, Vroclava, Krakova, Poznaņa, Zakopane, Kijeva;
·
Baltijas
valstīs: Tallina, Rīga, Viļņa, Kauņa, Pērnava, Druskininki;
·
Citviet Eiropā: Berlīne,
Budapešta, Prāga, Vīne, Brno, Drēzdene.
Biļetes
ir nopērkamas tiešsaistē uzņēmuma tīmekļa vietnē un mobilajā lietotnē, kā arī
teju 50 tirdzniecības punktos visā Igaunijā, Latvijā un Lietuvā. Šobrīd FlixBus
gatavojas pilnībā atklāt ziemas kalendāru, koncentrējoties uz tīkla
optimizāciju pārvadājumu biežuma ziņā un papildinot to ar populāriem ziemas
ceļojumu galamērķiem.
***
Par FlixBus
FlixBus ir pakalpojumu sniedzējs, kas piedāvā jaunas
alternatīvas ērtai, cenas ziņā pieejamai un videi draudzīgai ceļošanai ar
FlixBus un FlixTrain zīmoliem. Pateicoties unikālajam uzņēmējdarbības modelim un
inovatīvām tehnoloģijām, uzņēmums ir spējis īsā laikā izveidot Eiropā plašāko
tālsatiksmes autobusu pārvadājumu tīklu, 2018. gadā tas sāka izmantot
pirmos zaļos tālsatiksmes vilcienus, un Vācijā un Francijā ir uzsācis pilnībā
elektrisku autobusu pilotprojektu. Kopš 2013. gada FlixMobility ir
izmainījuši to, kā cilvēki ceļo Eiropā, vienlaikus radot tūkstošiem jaunu
darbavietu mobilitātes nozarē. 2018. gadā FlixMobility sāka piedāvāt šīs
jaunās ceļošanas alternatīvas Amerikas Savienotajās Valstīs ar zīmolu FlixBus
USA.
Ar birojiem visā Eiropā un ASV FlixTeam komanda nodrošina
tehnoloģiskus jauninājumus, tīkla plānošanu, darbības uzraudzību, mārketingu un
pārdošanu, kvalitātes uzraudzību un nepārtrauktu produktu klāsta paplašināšanu.
Pakalpojumus parastā grafika ietvaros, kā arī FlixBus zaļā autoparka pārvaldību
īsteno partneri — reģionālie MVU, savukārt FlixTrain pārvadājumi tiek
apkalpoti sadarbībā ar privātajiem dzelzceļa uzņēmumiem. Pateicoties šīm
partnerībām, inovācijām, uzņēmējdarbības garam un spēcīgam starptautiskam
zīmolam, tiek nodrošināta lieliska pieredze un radīta kvalitātes tradīcija.
Unikāla tehnoloģiju uzņēmuma, e-komercijas platformas un klasiska transporta
uzņēmuma elementu kombinācija ir ļāvusi FlixMobility pozicionēties kā lielām
starptautiskām korporācijām līdzvērtīgu līderi, kas neatgriezeniski maina transporta
pakalpojumu jomu.