Valdība apstiprina noteikumus bateriju elektrovilcienu iegādei par Eiropas Savienības fondu līdzekļiem

Valdība 2024. gada 9. janvārī apstiprināja Satiksmes ministrijas (SM) sagatavotos Ministra kabineta noteikumus, kas nosaka bezemisiju vilcienu (bateriju elektrovilcienu) iegādei pieejamo finansējumu un projekta īstenošanas nosacījumus.
Bateriju elektrovilcienu iegāde plānota Eiropas Savienības (ES) kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam ietvaros. Kopējais pieejamais finansējums ir 21 287 963 eiro, tai skaitā ES fondu finansējums 18 094 768 eiro un nacionālais finansējums 3 193 195 eiro. Plānota vismaz divu jaunu bateriju elektrovilcienu iegāde ar 180 sēdvietām katrā elektrovilcienā.

Bateriju elektrovilcienus iegādāsies, lai stiprinātu dzelzceļa kā sabiedriskā transporta mugurkaula lomu, attīstot bezemisiju dzelzceļa infrastruktūru, kā arī uzlabotu pasažieru pārvadājumu kvalitāti un pieejamību. Tāpat tiks nodrošināta labāka pasažieru dzelzceļa transporta integrācija kopējā Rīgas valstspilsētas sabiedriskā transporta sistēmā.

Bateriju elektrovilcieni nodrošinās pasažieru pārvadājumus neelektrificētajās līnijās, tādējādi uzlabojot sniegto pakalpojumu kvalitāti, komforta līmeni, padarot to pieejamāku un patīkamāku iedzīvotājiem. To priekšrocības izjutīs arī dzelzceļa sliedēm tuvumā dzīvojošie, jo šādi mūsdienīgi vilcieni ir klusāki un mazāk piesārņo apkārtējo vidi.

Papildu informācija par bateriju vilcieniem

Bateriju elektrovilcieni ir aprīkoti ar bateriju jeb akumulatoru tehnoloģiju, kas ļauj tiem braukt gan pa elektrificētām līnijām, izmantojot elektroenerģiju no kontakttīkla, gan neelektrificētām līnijām, kur tie izmanto baterijās uzkrāto enerģiju. To priekšrocības - nav nepieciešamas lielas investīcijas elektrificējot līnijas ar nelielu kustības intensitāti un vienlaikus tas ir videi draudzīgs risinājums. Iegādājoties bateriju vilcienus un modernizējot dzelzceļa infrastruktūru, plānots pakāpeniski nomainīt vecos dīzeļvilcienus.

Bateriju vilciens pa neelektrificētu dzelzceļa līniju bez uzlādes var nobraukt no 80 līdz 100 km, pēc tam vilcienam ir nepieciešama baterijas uzlāde. To var nodrošināt, izveidojot uzlādes “stacijas”, kur bateriju uzlāde varētu ilgt maksimums līdz 25 minūtēm. Tāpat bateriju uzlāde notiek vilcienam braucot pa elektrificētajiem posmiem, tāpēc garākos neelektrificētos maršrutos ir jāizveido elektrificētas zonas, lai veiktu visu maršruta ceļu.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 22.11.2024 - 24.11.2024 Muzikāla dzejas izrāde "MĪLESTĪBAS GADS" Tukuma TIC
Čaks. Matvejevs. Vilsons. "Mīlestība apciemo visnegaidītākajos brīžos. Tā rada iedvesmu iepretim ikdienišķajai pasaules realitātei. Nekautrīgi un | Skatīt vairāk
Latvija
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 07.11.2024 - 30.11.2024 Vecpilsētas mājā - H. Smilgas foto izstāde Jelgavas reģionālais tūrisma centrs
Jelgavas Vecpilsētas mājā līdz 1.decembrim skatāma Haralda Smilgas fotogrāfiju izstāde “Sarmīte un dzejnieks Čaks. | Skatīt vairāk
Latvijas izaicinājums'25 sākas Veclaicenē Alūksnes TIC
Iesāc jauno 2025. gadu ar aktīvu atpūtu un ļaujies aizraujošu ainavu, cienījamu kilometru un izklaidējošu uzdevumu pilnā piedzīvojumā pašā ziemas | Skatīt vairāk
Ziemas pasaka Durbes pilī Tukuma TIC
Katrs no mums sapņos un iedomās ir iztēlojies savu Ziemas pasaku. Pavisam noteikti katrs stūrītis šeit piepildīts ar ticību un mīlestību, bet ko vēl? | Skatīt vairāk

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::7.13929605sec.