Autors: Edgars Butāns
Avots: Vivi.lv
Prezentēts potenciālais risinājums horizontālai un vertikālai divriteņu novietošanai jaunajos vilcienos, kas būtu ērts velobraucējiem un ļautu maksimāli efektīvi izmantot pieejamo telpu, informē “Vivi” Komunikācijas un mārketinga daļas vadītājs Edgars Butāns.
Otrdien, 2024. gada 12. martā, vilcienu depo tikās Satiksmes ministrijas, “Škoda Vagonka”, AS “Pasažieru vilciens”, biedrības “Drošās ielas”, Rīgas Domes Veloinfrastruktūras nodaļas un apvienības “Pilsēta cilvēkiem” pārstāvji, lai apspriestu iespējamos velosipēdu novietņu risinājumus jaunajos elektrovilcienos.
Reklāma
Ņemot vērā iepriekšējās tikšanās laikā izteiktos priekšlikumus, citu valstu praksi un drošības aspektus, “Škoda Vagonka” valdes loceklis Pāvels Beraneks prezentēja velosipēdu novietņu piedāvājumu, kas ļautu risināt vairākas vajadzības vienlaikus.
No velobraucēju viedokļa ir svarīgi, lai varētu ērti iekļūt vagonā un novietot divriteni, no otras puses ir būtiski, lai pieejamā telpa būtu izmantota efektīvi. Tāpēc ražotājs prezentēja iespēju divriteņus novietot gan horizontāli, gan vertikāli. Velosipēdu statīvus plānots ierīkot visos 32 jaunajos elektrovilcienos. Katrā sastāvā tiktu paredzētas vietas 12 riteņiem– katrā galvas vagonā pa sešām.
Lai vienotos par gala variantu, “Škoda Vagonka” pēc velo entuziastu iesniegtajiem priekšlikumiem par āķu formu turētājiem piedāvās pilnveidotu iespējamo velonovietņu priekšlikumu, kas ļautu izvēlēties velosipēda novietošanas veidu. Pēc gala risinājuma apstiprināšanas un vienošanos par projekta tehnisko specifikāciju, aptuveni 2 – 3 mēnešos tiks uzsākta velosipēdu novietņu ražošana un pēcāk pakāpeniska to uzstādīšana jaunajos vilcienos.
AS “Pasažieru vilciens” valdes priekšsēdētājs Raitis Nešpors norāda uz uzņēmuma gatavību sadarboties ar iesaistītajām pusēm, lai pēc iespējas ātrāk īstenotu šo projektu, ievērojot pasažieru pārvadājumu drošības standartus.
Papildu konfigurāciju jaunajos elektrovilcienos ir tiesīgs nodrošināt uzņēmums "Škoda Vagonka", kas, pēc velosipēdu turētāju risinājuma ierīkošanas, elektrovilcienu atkārtoti sertificēs atbilstoši spēkā esošajam normatīvajam regulējumam.
Savukārt izmaksas velosipēdu turētāju izgatavošanai un izvietošanai, kas būs zināmas pēc gala varianta apstiprināšanas, plānots segt no Eiropas Savienības fondu 2021.-2027. gada plānošanas perioda finansējuma.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.