Autors: Liene Zarečanska
Avots: Dfds.com
Eiropas vadošā prāmju operatora DFDS jaunākais pasažieru prāmis “Luna Seaways” 29. aprīlī devās savā pirmajā reisā. Prāmis pārvadās pasažierus un kravas maršrutā starp Klaipēdu, Lietuvā un Karlshamnu, Zviedrijā. Jaunais prāmis būs īpaši ērts pasažieru un kravu pārvadājumiem pateicoties tā izmēram un ērtībām uz klāja.
Prāmis “Luna Seaways” ir jau otrais jaunais DFDS prāmis, kas šogad uzsāk reisus Baltijas jūrā. Tā māsas kuģis, “Aura Seaways” gada sākumā sāka veikt pasažieru un kravas pārvadājumus starp Lietuvu un Zviedriju.
Reklāma
“Otra prāmja iekļaušana maršrutā no Klaipēdas Lietuvā uz Karlshamnu Zviedrijā nodrošinās vienmērīgu kravu un pasažieru pārvadājumu Zviedrijas jūras koridorā, kura kapacitāte ir pieaugusi par trešdaļu. Abi jaunie prāmji – “Luna Seaways” un “Aura Seaways” arī būtiski atspoguļo mūsu ilgtspējas mērķi līdz 2030. gadam samazināt CO2 emisijas par 45%. Prāmja CO2 emisijas uz vienu pārvietoto puspiekabi, salīdzinot ar pašreizējiem prāmjiem, ir par 20 % mazākas, nekā prāmjiem, kas līdz šim kursēja šajā maršrutā,” stāsta Anderss Refsgārds (Anders Refsgaard), “DFDS” viceprezidents un Baltijas reģiona vadītājs.
“Jaunajā “Luna Seaways pasažieriem būs pieejamas visas ērtības, lai padarītu braucienu ar prāmi īpaši ērtu un komfortablu. Jaunie prāmji ir nevien klusi un plaši, bet tajos atrodas arī ērtas kajītes, mājīgas restorānu un bāru telpas, kas nodrošina patīkamu ceļojumu. Klaipēdas osta atrodas četru stundu braucienā no Latvijas galvaspilsētas, kas nozīmē, ka jaunais kuģis ir ērti pieejams arī Latvijas iedzīvotājiem. Jaunais prāmis ir draudzīgs ģimenēm un arī tiem, kas ceļo kopā ar mājdzīvniekiem – tam ir īpaši piemērotas kajītes, kas noteikti atvieglos ceļošanu,” atklāj Aigars Urtāns, SIA “DFDS SEAWAYS” vadītājs Latvijā.
Prāmja pusotra mēneša ilgais ceļš uz Lietuvas ostu
“Luna Seaways” brauciens no kuģu būvētavas Ķīnā līdz Klaipēdai kopumā ilga 47 dienas. Lai saudzētu vidi un taupītu degvielu, kuģa apkalpe mēroja lielāko daļu no 13 000 jūras jūdžu ceļa izmantojot tikai vienu no četriem galvenajiem dzinējiem uz kuģa, tas padarīja prāmja ceļu līdz Klaipēdai ilgāku, taču videi draudzīgāku.
"Es priecājos, ka brauciens bija veiksmīgs. Ir paveikts liels darbs, sagatavojot kuģi darbam Baltijas jūrā. Protams, ceļā mūs sagaidīja arī dažādi izaicinājumi. Viens no tiem bija saistīts ar lielo vēju un viļņiem Maltā, kad prāmja apkalpei pievienojās 14 jauni dalībnieki no Lietuvas. Vakarā pastiprinājās vējš un viļņi, tāpēc mums nācās pacelt enkuru un manevrēt, lai bloķētu vēju un apkalpe varētu droši nokļūt uz kuģa, “ ar iespaidiem par prāmja pirmo braucienu uz Klaipēdu dalās “Luna Seaways” kapteinis Mindaugas Nosavičius.
Kapteiņa atmiņās paliks arī pāreja zonā, kas slavena ar pirātu uzbrukumiem - Adenas līcī starp Jemenu un Somāliju, līdz pat Eritrejas piekrastei. "Šajā ceļā mūs pavadīja īpaša bruņota apsardze un prāmim tika piemērots īpašs pašaizsardzības režīms ar stingrām procedūrām, lai nodrošinātu prāmja drošību – prāmja klāju sāni tika nožogoti ar dzeloņstieplēm, visas durvis tika aizslēgtas, lielākā daļa gaismu izslēgtas, bet lūkas tika apklātas ar necaurspīdīgu materiālu, lai naktī prāmis izstarotu pēc iespējas mazāk gaismas," atceras M. Nosavičius.
Ērtības ceļotājiem un papildu komforts autovadītājiem
Jaunos prāmjus apkalpos divas apkalpes no Lietuvas, kur katra komanda sastāvēs no 53 apkalpes locekļiem. "Tā kā mūsu prāmju pakalpojumus izmanto arī kravas automašīnu vadītāji, esam īpaši padomājuši par to, lai viņiem piedāvātu vēl ērtākus braucienus. Pasažieru ērtībai būs pieejama īpaša zona “Road Kings Club”, kur būs pieejams atsevišķs pašapkalpošanās restorāns, bārs un atpūtas zona," stāsta A. Urtāns.
“Luna Seaways” pasažieriem būs pieejami trīs restorāni, trīs bāri, veikals, bērnu rotaļu istaba un plašas publiskās zonas. Salīdzinot ar citiem prāmjiem, šajā prāmī nav sēdvietu salonā, visi pasažieri var uzturēties divvietīgās vai četrvietīgās kajītēs. Prāmis katru dienu kursēs starp Zviedriju un Lietuvu. Izbraucot vakarā, pēc 11 stundu brauciena, kuģis no rīta sasniegs savu galamērķi.
DFDS prāmju kursēšanas maršruti:
DFDS apkalpo vairāk nekā 20 prāmju maršrutus visā Eiropā (9 no tiem ir arī pasažieru prāmji). Uzņēmums gadā pārvadā vairāk nekā 5 miljonus pasažieru. Pašlaik Baltijas jūrā kursē 8 DFDS prāmji četros maršrutos: no Klaipēdas uz Ķīli (Vācija), Karlshamnu (Zviedrija), Koge/Frederīciju (Dānija) un no Paldiski (Igaunija) uz Kapelskaru (Zviedrija).
Prāmja “Luna Seaways” tehniskie dati:
Būvniecības gads: 2021.
Kuģa garums: 230 m
Kuģa platums: 32 m
Kravas ietilpība: 4500 lineāro metru
Pasažieru skaits: 600
Kravnesība: 12750 t.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.