Tūrisma aģentūras "Nikos Travel" direktorei Jeļenai Serebrjakovai uzņēmums ir kā trešais bērns, ko viņa kopā ar saviem kolēģiem izlolojusi līdz 10 gadu jubilejai. Viņa cenšas atrast ceļojumus – "rozīnītes", un pašreiz unikālākie ir "Nikos Travel" organizētie ceļojumi savienojumā ar sportu, vingrošanu un veselīgu uzturu viesnīcās.
Reklāma
BalticTravelnews.com: Kā Jūs pašreiz izjūtat pasaules tūrisma
tendences, kā nosakiet kurp tūristi no Latvijas vēlas doties?
Jeļena
Serebrjakova: Lai arī pasaulē politiskā situācija nav stabila, cilvēki
grib ceļot un ceļo. Viens no variantiem, kā saprast tendences, ir uzklausīt
savus klientus. Tieši tagad daudzi, pēc ilgāka laika, pirmo gadu jautā par
ceļojumiem uz Ēģipti. Uz Šarmalšeihu ir sākusies agrā rezervēšana, cilvēki
zvana un piesakās pat grupās! Vēlas tur atpūsties Ziemassvētkos, sagaidīt Jauno
gadu. Gaidīja šo brīdi, kad atkal varēs turp ceļot.
Vasaras ceļojumus labi sāka jau pirkt tūrisma izstādē
"Balttour", Ķīpsalā. Tāpat redzams, ka Latvijas vēsās vasaras dēļ daudzi, kuri
bija izlēmuši tepat atpūsties, tagad zvana un meklē, kur vēl var aizceļot un
pasildīties. Jūlijā vairs nevaram piedāvāt nevienu brīvu vietu uz Turciju vai
Grieķiju, lai arī strādājam ar visiem Latvijā pieejamajiem tūroperatoriem. Mums
ir tik laba sezona kā nekad!
BalticTravelnews.com: Redzam, ka tūroperatori jau plāno nākamā
gada vasaru. Vai tūrisma aģentūras rīkojas līdzīgi?
Jeļena
Serebrjakova: Mēs plānojam un organizējam arī savus ceļojumus,
cenšoties atrast "rozīnīti", kāda nav citiem. Piemēram, mums ir "fitnesa
tūres", kuras izveidoju tikai tāpēc, ka pati aktīvi apmeklēju trenažieru zāli
un sāku uzklausīt citus cilvēkus, kuri negrib lidot uz Turciju, dzīvot pēc
programmas "viss iekļauts", zaudēt fizisko formu un sūri, grūti iegūto svaru,
mājās atgriežoties atkal ar dažiem liekiem kilogramiem. Cilvēku, kuri vēlas veselīgu
dzīvesveidu, ir daudz. Tā mēs sākām sadarboties ar viesnīcām Bulgārijā,
Igaunijā, izveidojot programmas, lai ceļotāji arī ar vidēji lielu budžetu
varētu aktīvi ceļot, trenēties, ēst veselīgi, nelietojot alkoholu un tam līdzīgi. No
Latvijas grupai dodas līdzi arī treneris, izveido programmu, ko var turpināt
pēc tam arī atgriežoties mājās. Esmu arī pati vadījusi nodarbības.
Esam atraduši arī veidu, lai organizētu interesantas
autobusu tūres pa Baltijas valstīm. Uz delfināriju Klaipēdā mums nedēļā dodas
divi, trīs autobusi. Lietuva, Igaunija ir stabili virzieni, kas labi iet un
nesagādās pārsteigumus, piemēram, kā Ēģipte. Daudz organizējam skolēnu grupu,
korporatīvos braucienus. Man ir laba sadarbība ar klientiem no Uzbekistānas,
Armēnijas, Krievijas, Ķīnas, kuri arī labprāt ceļo pa Baltijas un citām Eiropas
valstīm.
BalticTravelnews.com: Tikko parādījās internets, izskanēja bažas,
ka ceļojumu aģentūru mūžs būs beidzies. Tomēr redzam, ka tās mainās, bet
aizvien pastāv. Jūs esat salīdzinoši jauna gados šajā biznesā, kas Jums sniedz
drošību par nākotni?
Jeļena
Serebrjakova: Es plānoju ar savu uzņēmumu strādāt vēl ilgus gadus, bet,
protams, jāmainās līdzi laikam un jāskatās, ko var pamainīt savā darbā. Pirms
diviem gadiem es ieguvu maģistra grādu pasākumu organizēšanā un vienlaikus
Palangā organizējām maratonu, kas bija jauna pieredze. Finansiāli lieli
ieguvēji šajā pasākumā nebijām, bet pieredze neatsverama! Tagad droši apsveram
piedalīties konkursos, lai organizētu citus pasākumus, kā arī gatavi paši ko
savu veidot. Ja runājam par internetu, tad tas tāpat neaizstās cilvēkus, jo
jābūt jau kādam, kurš to visu organizē. Vienmēr būs cilvēki, kuri vēlēsies
atnākt ar ceļojumu konsultantu parunāt birojā. Mēs arī saviem klientiem vienmēr
palīdzam, ja viņiem radušās kādas problēmas lidostā vai kas tāds!
BalticTravelnews.com: Nākotnē ceļojumu aģentūrām kāda kompetence
varētu atkrist, kāda nākt klāt?
Jeļena
Serebrjakova: Bija ceļojumu aģentūra, kas strādāja tikai ar Bulgāriju,
bet ienāca jauns tūroperators, kas arī piedāvāja ceļojumus uz šo valsti. Cenas
ziņā ceļojumu aģentūra nevarēja konkurēt... Tādēļ jāskatās un jāplāno savi
piedāvājumi plašāk, jāpiedāvā kaut ko klientiem, ko nespēj piedāvāt tikai
internets. Atkritīs tās ceļojumu aģentūras, kas strādā tikai ar tūroperatoriem,
pārdod viņu ceļojumus, bet pašas neko neorganizē.
BalticTravelnews.com: Pēc kādiem principiem cilvēkiem izvēlēties
ceļojumu aģentūru?
Jeļena
Serebrjakova: Labi ir palasīt atsauksmes, tagad sociālajos tīklos ir
tik daudz dažādu interešu grupu! Cilvēki dalās ar savu pieredzi, ko citi ņem
vērā. Būtu labi, ja šī ceļojumu aģentūra ir ALTA biedrs, jo tā tomēr ir sava
veida kvalitātes garantija. Obligāti jāpārbauda, ka ceļojumu aģentūrā
iemaksātie līdzekļi ir apdrošināti.
BalticTravelnews.com: Kā ceļotājs var saprast, ka piedāvātā
ceļojuma cena ir adekvāta? Īpaši, ja viņam nav liela ceļošanas pieredze.
Jeļena
Serebrjakova: Cilvēki pierada gaidīt "karstās cenas" jeb pēdējā brīža
piedāvājumus, īpaši, ja ceļo kopā ar ģimeni. Tagad šis vairs nav labākais
variants, jo pieprasījums ir liels. Ja arī kaut kas palicis, tad ne jau
labākajās vietās un viesnīcās. Vislabāk iegādāties ceļojumu agrajā pārdošanā.
Es pati tikko atgriezos no Grieķijas, uz kuru ceļojumu nopirku agrajā pārdošanā
un varēju salīdzināt, ka cena pirms ceļojuma bija daudz augstāka. Ceļojumu
vasarai optimāli ir iegādāties "Balttour" izstādē, kur operatori ir
sagatavojuši dažādus interesantus piedāvājumus. Cilvēkam ir jāsaprot, cik liels
ir viņa budžets un ko var atļauties. Ja atnāk jaunais pāris ar 1500 EUR un
vēlas medusmēnesi pavadīt Maldivu salās, tad sāku stāstīt, ka varētu izdoties
par šo naudu doties uz Bulgāriju vai labākajā gadījumā uz Krētu. Arī savus
ceļojumu aģentus vienmēr aicinu kārtīgi izskaidrot, ko cilvēks saņems par
iztērēto naudu, kāda būs ēdināšana utt., lai nebūtu liekas gaidas un vilšanās.
BalticTravelnews.com: Kā ceļojuma aģentūrā notiek ceļojuma
pārdošana?
Jeļena
Serebrjakova: Visvieglāk, ja klients jau zina, kurp viņš vēlas doties.
Mums ir klienti, kuri katru gadu brauc Turcijā uz vienu un to pašu viesnīcu, kā
uz vasarnīcu. Ja cilvēks nezina kurp doties, tad parādām drukātos ceļojumu
katalogus. Redzu, ka vidēja vecuma un vecākiem cilvēkiem patīk pašķirstīt
katalogus, īpaši sievietēm. Iedodam vēl uz mājām līdzi paskatīties, parādīt
bērniem, kādā viesnīcā viņi dzīvos. Paši daudz ceļojam, braucam info tūrēs un
stāstām savu pieredzi, citreiz piezvanām vēl pajautāt tūroperatora pārstāvjiem,
lai gūtu vēl kādu ieteikumu.
BalticTravelnews.com: Ko vēl sagaidāt no tūroperatoriem?
Vajadzētu varbūt vēl kādu?
Jeļena
Serebrjakova: Tūroperatoru Latvijā ir pietiekami, vienīgi varētu vēlēties
biežākus lidojumus uz pieprasītākajiem galamērķiem. Tikko mums zvanīja klienti,
bija gatavi iegādāties ceļojumu uz Turciju 3000 EUR vērtībā, bet nav nevienas
brīvas vietas – pat ne no Tallinas, ne Viļņas. Piekrītu, ka uz Turciju varētu
doties arī no Vācijas, bet ne visi grib šādā veidā ceļot, īpaši ar bērniem.
Tiešie reisi tomēr ir labāki.
BalticTravelnews.com: Sirsnīgi apsveicam "Nikos Travel" 10 gadu
jubilejā! Pastāstiet, kā radās uzņēmums?
Jeļena
Serebrjakova: Savulaik es ar izcilību pabeidzu Informācijas sistēmu
menedžmenta augstskolu (ISMA), tieši studējot tūrismu. Es jau sen zināju, ka
strādāšu tūrismā. Skolā mums bija ekskursija uz Itāliju, kas mani sajūsmināja.
Autobuss bija vecs, gulēt neērti, bet grupas vadītāja man šķita kā tāds Dievs,
kura var braukāt pa pasauli. Pēc studijām sāku strādāt tādā tūrisma kompānijā
Avotu ielā, kura tagad vairs nav. Pēc tam strādāju tūrisma firmā, kurā darīju
visu – tulkoju, izstrādāju maršrutus, organizēju, braucu kā grupas vadītāja uz
Čehiju utt. Man ļoti patika, bet ātri sapratu, ka, ja ir ģimene, tad strādāt
par grupas vadītāju ir grūti, jo Ziemassvētki, Jaunais gads utml. bieži vien
jāpavada ceļā. Vēlāk man piedāvāja darbu "Air Tour", kur strādāju mārketinga nodaļā. Esmu ļoti pateicīga
tās direktoram Sergejam Treņinam, no kura
es ļoti daudz iemācījos. No turienes, ļoti labi šķīrāmies, un viņš man pateica,
ka jau sen zinājis, ka es kā darbinieks ilgi nestrādāšu, gan jau pati kaut ko
izdomāšu.
Man bija dekrēta atvaļinājums, kurā sāku rakstīt "Nikos
Travel" biznesa plānu. Man dēlam tagad ir 11 gadu, uzņēmumam 10. Es neesmu
cilvēks, kurš var mājās nosēdēt uz vietas, man vajag kaut ko darīt. Sākumā man
pat nebija firma, kad es jau palīdzēju kādai grupai atbraukt uz Latviju, pēc kā
es sapratu, ka man patiešām vajag savu uzņēmumu.
BalticTravelnews.com: Jūs pieminējāt, ka sākumā rakstījāt biznesa
plānu. Kā to paveikt?
Jeļena
Serebrjakova: Tagad es darītu nedaudz citādi, jo mans pirmais biznesa
plāns bija diezgan primitīvs, bet tagad es studentiem mācu, kā to pareizi pa
soļiem izdarīt. Sākumā jāizdomā ideja, kas būs tas, ar ko varēs būt atšķirīgs
no citiem?! Man bija jādomā arī par naudu, ņēmu bankā kredītu, ko sen jau
izmaksāju. Domāju, kādus atšķirīgus maršrutus iekļaut ceļojumos, kā veikt
mārketinga aktivitātes. Bija arī ļoti daudz kļūdas, ko es vēlāk sapratu. No
šodienas skatupunkta skatoties, es saprotu, ka jaunai firmai nevajadzēja uzreiz
likt lielu reklāmu "glancētos" žurnālos. Jāskatās, kas mums der, kas neder.
BalticTravelnews.com: Redzams, ka Jums ir ļoti liela misijas
apziņa, ka ne jau naudas dēļ tikai strādājiet.
Jeļena
Serebrjakova: Protams! Pati svarīgākā ir klientu apmierinātība. Man
tiešām ir liels prieks, ja redzu, ka priecīgi klienti sociālajos tīklos ievieto
savas fotogrāfijas, un es arī esmu pastrādājusi, lai viņiem būtu labs
garastāvoklis. Ļoti patīkami, ka cilvēki pēc ceļojuma piezvana, pastāsta, cik
labi bijis, citi atved pat dāvaniņas. Līdz pat komiskām situācijām, piemēram,
kad man dzima otrs bērns, izrādījās, ka vecmātei esmu organizējusi ceļojumu.
Tad es saprotu, ka ne par velti šis viss! Protams, ka nauda arī ir svarīga. Mēs
bijām sākotnēji Elizabetes ielā, kur vienmēr bija jāuztraucas, ka celsies īres
maksa par telpām. Tad pārcēlāmies uz šīm telpām Dzirnavu ielā, kuras tūlīt būšu
izmaksājusi un ieguvusi savā īpašumā. Man tas bija ļoti svarīgi.
BalticTravelnews.com: Kam vēl jābūt, lai Jūs būtu laimīga?
Jeļena
Serebrjakova: Gribētos, lai bērni arī strādātu vēlāk šajā biznesā, lai
viņiem nav jāsāk no nulles. Protams, ja viņi to vēlēsies. Priecājos, ka līdz ar šo darbu man pašai ir
iespēja daudz ceļot, ar mani kopā kopš mazotnes ceļo arī bērni. Bieži vien
viņus ņemu līdzi komandējumos, uz izstādēm. Viņi redz, ka mamma strādā, ka
viņai darbs patīk. Ja pat viņi nestrādās tūrismā, es domāju, ka šis viņiem
palīdzēs daudz sasniegt savā sfērā. Redzot, ka tik daudziem viss slikti, ka tik
daudzi brauc prom, vēl vairāk gribas kaut ko darīt vērtīgu savas valsts labā.
Man vienubrīd paralēli bija arī darbā ārzemēs iekārtošanas uzņēmums, bet es
ātri sapratu, ka tas nav domāts man, lai arī peļņa nāca labāka nekā šajā
uzņēmumā. Pie manis katru dienu nāca tik daudz, bēdīgu un bezcerības pilni, cilvēku,
kuriem nebija naudas, viņi gribēja tikt strādāt uz ārzemēm, raudāja manā
kabinetā. Tas bija pārāk nomācoši, un es izlēmu, ka darīšu tikai to darbu, kas
man patīk.
BalticTravelnews.com: Kas "Nikos Travel" šajos gados ir
mainījies?
Jeļena
Serebrjakova: Mainījušies maršruti, bet mana attieksme pret darbiniekiem
palikusi nemainīga. Līdz ar to, lai kā gājis, tagad izdevies izveidot nelielu,
bet labu kolektīvu. Man vienmēr gribējies, lai esam saliedēta komanda, lai
vismaz reizi gadā visi kopā dodamies pie kolēģes uz Latgali. Darbā mēs pavadām
ļoti daudz laika, un draudzīgas attiecības ir ļoti svarīgas. Vairākus gadus
mans tētis arī strādāja kopā ar mums. Vīram gan ir savs celtniecības uzņēmums.
Mājās par darbu nerunājam, viņš nejaucas manā biznesā, un es nejaucos viņa
darīšanās.
BalticTravelnews.com: "Nikos Travel" vēl viens interesants
piedāvājums ir, ka var pa vasaru braukt uz ārzemēs atpūsties un strādāt
tūrismā. Pastāstiet nedaudz vairāk!
Jeļena
Serebrjakova: Sadarbojamies ar vairākām Latvijas augstskolām, un šī
pamatā ir iespēja tūrismu studējošiem jauniešiem iziet praksi ārzemēs. Savulaik
ITB izstādē, Berlīnē iepazinos ar Grieķijas viesnīcu pārstāvjiem, kuri man
pajautāja, vai mums ir jaunieši, kurus varētu aicināt pastrādāt pie viņiem.
Tolaik sākām ar Baltijas akadēmiju, un interese bija ļoti liela. Mums ir darbā
iekārtošanas ārzemēs licence, sadarbojamies ar Nodarbinātības valsts aģentūru.
Kad mēs to sākām, tad bez mums ar ko tādu nodarbojās tikai vēl viena firma,
tagad ir vairākas. Šis pakalpojums vairs nav tik populārs, jo daudziem jau radi
dzīvo ārzemēs, un paši iekārtojas. Tomēr arī šogad aptuveni 70 jaunieši izmanto
iespēju praksi apgūt ārzemju viesnīcās. Kad sākām, tie bija aptuveni 700
jaunieši gadā.
Tagad sadarbojamies arī ar labu viesnīcu Kiprā, tās
pārstāvji pavasarī atbrauc uz darba intervijām šeit, jo man ir svarīgi, lai arī
vecāki redzētu, ka viņu bērni brauks strādāt uz labu vietu, nevis dejot uz
galdiem. Stipendija – alga ir aptuveni 500 – 600 EUR, turklāt viņiem ir iespēja
doties vietējās ekskursijās. Tā ir laba iespēja attīstīt savas svešvalodu
prasmes, jo tur strādā darbinieki no visas Eiropas Savienības. Turklāt CV tas
tālāk ir labs ieraksts, ka jaunietis ir jau strādājis, piemēram, pieczvaigžņu
viesnīcā, saņēmis rekomendācijas. Tas ir svarīgi!
BalticTravelnews.com: Ko vēl plānojat paveikt "Nikos Travel"
attīstībā?
Jeļena
Serebrjakova: Uzsvaru tagad liksim uz "Nikos Travel" mājaslapu
internetā. Ceram vēl šogad izveidot jaunu lapu, kurā klienti varētu iegādāties
ceļojumus iegādāties tiešsaistē. Tas ir diezgan dārgi. Lielāku vērību veltīsim,
kā uzņēmuma attīstībā var palīdzēt jaunās tehnoloģijas.
BalticTravelnews.com: Agrāk ceļojumu aģentūrā svarīgākais bija
faksa aparāts. Kas tagad?
Jeļena
Serebrjakova: Dators, mobilais telefons un labi darbinieki, kuri
klientiem var visu izstāstīt. Es birojā strādāju divas, trīs reizes nedēļā,
pārējā laikā no mājām. Ja ir dators, ātrs internets, tad varu strādāt no
jebkuras vietas.
BalticTravelnews.com: Kādām labām īpašībām jāpiemīt ceļojumu
konsultantam, lai Jūs teiktu: "Jā, šis man derēs!"
Jeļena
Serebrjakova: Cilvēkam jābūt ar labām komunikācijas spējām, jāsaprot,
ka klienti atnākot, gribēs parunāties mazliet vairāk, pastāstīt kaut ko par
sevi. Jājūt, ko tieši piedāvāt atbilstoši klientam, nevis tikai automātiski
uzrakstīt līgumu un: "Uzredzēšanos!" Tad jau varētu būt tikai tirdzniecība
internetā, bet cilvēkiem jau tāpat tagad pietrūkst dzīvā komunikācija – gribas
parunāties ar kādu. Situācijas ir dažādas, jābūt labam psihologam. Citreiz
jānomierina sievietes, kuras gatavojas ceļot vienas. Jāpaskaidro, ka daudzi
ceļo vieni, ka tam ir savas priekšrocības, vienam izbaudot savu laiku. Ceļojumu
konsultantam jābūt ar vismaz latviešu, krievu, angļu valodas zināšanām, ja zina
vēl kādu, jo labāk! Jāprot patstāvīgi atrast informāciju internetā, lai nav
jāstāv blakus un nepārtraukti jāpalīdz. Jābūt arī atbildības sajūtai, ka darbu
nevar kavēt katru dienu utml.
BalticTravelnews.com: Ja jāpieņem jauns darbinieks, vai Jūs
uzreiz varat pateikt, ka tas būs īstais, vai tomēr arī sanāk kļūdīties?
Jeļena
Serebrjakova: Protams, ka pieļauju kļūdas. Ir bijis arī tā, ka man
sākumā šķiet, ka šis nebūs īsti labs, tomēr pieņemu un vēlāk izrādās ļoti labs
darbinieks. Pasniedzu vairākās augstskolās un sāpīgi redzēt, ka ļoti labi
studenti brauc strādāt tālāk uz ārzemēm, Latvijā nepaliek. Kopumā tūrismā mums
trūkst labu speciālistu.
BalticTravelnews.com: Minimālā alga tiek paaugstināta. Vai nav
tā, ka veidojas situācija, kurā cilvēki saņem neatkarīgi no darba ražīguma.
Jeļena
Serebrjakova: Mums daļa algas ir noteikta apmēra, bet daļa procentuāli
veidojas no padarītā, kas ir motivējoši. Cilvēkam tā arī ir interesantāk
strādāt.
BalticTravelnews.com: Apbrīnojumi, ka spējat gan tik ražīgi vadīt
uzņēmumu, gan vienlaicīgi tik labi izskatīties! Kā tas izdodas?
Jeļena
Serebrjakova: Man svarīgs ir sports. Man ir abonements sporta zālē,
kuru es apmeklēju 3 – 4 reizes nedēļā. Vakaros trenējos pusotru stundu. Pirms
diviem gadiem man bija treniņi ar personīgo treneri pulksten 7.30, ka arī bija
labs veids kā iesākt darbadienu. Tagad es sāku nedaudz nodarboties ar latīņu
dejām, lai arī no treniņiem gūtu lielāku prieku. Tāpat, kā jau minēju, sportu
apvienoju ar darbu, šajās fitnesa tūrēs arī pati sportoju, izbaudu laiku pie
jūras. Cilvēkiem patīk un man labi! Vēlu gan eju gulēt un agri ceļos, kas nav
īsti labi.
BalticTravelnews.com: Lai arī dzimtā valoda Jums ir krievu,
redzams, ka pēc savas pozīcijas esat dedzīga Latvijas patriote. Kā tik stiprs
raksturs un šāds patriotisms veidojies?
Jeļena
Serebrjakova: Esmu dzimusi un augusi Rīgā, arī tagad te dzīvoju. Mamma
ir latviete, ar brālēniem no viņas puses sarunājos tikai latviski, jo viņi
krieviski nemaz neprot. Es tiešām ļoti mīlu Rīgu un Latviju. Savas lekcijas
jaunajiem studentiem vienmēr iesāku ar to, ka Latvija ir brīnišķīga, ka te ir
daudz ko darīt, ļoti daudz maršrutu, kurp doties. Man tiešām žēl, ka tik daudz
cilvēku dodas prom no valsts.
Vecāki man ir diezgan stingri audzinājuši, ka jābūt labai
izglītībai, neatceros, ka kā pusaudze būtu varējusi līdz pusnaktij staigāt
apkārt. Rīgas 15. vidusskolu es pabeidzu ar zelta medaļu, piedalījos
olimpiādēs. Atceros, kā skola lepojās, kad es starp Latvijas krievvalodīgajām
skolām uzvarēju latviešu valodas olimpiādē. Fizikā, ķīmijā vajadzēja vairāk
pastrādāt, bet centos. Tētis arī strādāja skolā par direktora vietnieku, un man
gribējās, lai vecāki ar mani lepojas.
BalticTravelnews.com: Bieži vien teicamnieki praktiskai dzīvei
nav piemēroti, bet Jūs esat labs piemērs, veidojot sekmīgu biznesu. Kāpēc
neaizgājāt zinātnes ceļu?
Jeļena
Serebrjakova: Tā ir sanācis... Mani arī tagad aicina kā tūrisma
mārketinga vieslektori Alberta koledžā, Baltijas akadēmijā. Man patīk ar
jauniešiem tikties, uzzināt kaut ko jaunu arī no viņiem. Bieži vien pašai tā
rodas jaunas idejas. Tagad es pati plānoju stāties doktorantūrā, ceru, ka šogad
tas izdosies.
BalticTravelnews.com: Vēl viena teicamnieku īpašība, ja iesāk
kaut ko darīt – uzņem vienu vagu, tad iet līdz galam, ja pat kādā brīdī racionāli
redzams, ka vajadzētu mest mieru.
Jeļena
Serebrjakova: Tā ir, man vienmēr vajag visu labi izdarīt līdz galam. Tā
bija ar maratona organizēšanu Palangā, kad sponsori sākotnēji mums neticēja,
bet cilvēkiem bija apsolīts un teicu, ka to izdarīsim! Izdarījām un sanāca.
Līdzīgi ir ikdienas darbā, organizējot ceļojumu, ka izdarīsim visu klienta
labā. Tomēr, ja runājam par kaut kā pārtraukšanu, tad darbā iekārtošanas firmu
spēju likvidēt, redzot, ka tā man nesniedz gandarījumu.
BalticTravelnews.com: Jūs un uzņēmums esat kā viens veselums. Ja
jūs no tās izietu ārā, vai tā ir problēma?
Jeļena
Serebrjakova: Tā būtu problēma. Es zinu, ka tas nav pareizi, bet es
sevi un firmu uztvērumu kā vienu veselumu, kā savu trešo bērnu. Es pat
atvaļinājumā nevaru iztikt bez strādāšanas.
BalticTravelnews.com: Kas vēl Jums sniedz gandarījumu dzīvē?
Jeļena
Serebrjakova: Ģimene, gribas tomēr pabūt kopā, atpūsties.
BalticTravelnews.com: Vai gatavojat mājās ēst?
Jeļena
Serebrjakova: Atvaļinājumā izmantojam iespēju paēst restorānos, bet
gatavoju daudz arī pati. Ceļojumā nekad neņemšu apartamentus, kur man virtuvē
pašai vajadzētu gatavot arī ēst. Man ļoti patīk grieķu virtuve, un daudz no tās
gatavoju arī mājās – augļi, dārzeņi, sieri. Skatos, lai būtu veselīgi. Citreiz
sev gatavoju atsevišķi. Priecē, ka Rīgas restorānos ir tik laba virtuve. Nesen
savus ārzemju viesus, kuri ļoti daudz pasaulē redzējuši, aizvedu uz restorānu
"Rozengrāls", un viņi bija sajūsmā. Latvija var lepoties ar gastronomisko
tūrismu.
BalticTravelnews.com: Noteikti ir vēl kādas sapņu vietas, kurp
Jūs vēlētos ceļot.
Jeļena
Serebrjakova: Es noteikti gribu doties uz Madagaskaru, un ticu, ka
aizdosies kādreiz saorganizēt līdzīgi domājošos un turp aizbraukt. Tā nebūtu
dzīvošana pieczvaigžņu viesnīcās, bet ekskursiju tūre, baudot skaisto dabu. Daudz
par šo pētu, skatos filmas utt. Vēl gribētos nokļūt Japānā, tomēr pavisam cita
kultūra.
BalticTravelnews.com: Kur Latvijā ir Jūs iecienītākās atpūtas
vietas?
Jeļena
Serebrjakova: Jūrmalā, kur mums Priedainē, Lielupes krastā ir
vasarnīca.
BalticTravelnews.com: Ceļojuma aģentūrā noteikti ir daudz stresa
situāciju. Kā Jūs atbrīvojaties no stresa?
Jeļena
Serebrjakova: Sporta zālē. Viss stress iziet kopā ar sviedriem. Rodas
vairāk pozitīvā enerģija. Tāpat palīdz atpūta dabā – pie upes, mežā.
BalticTravelnews.com: Ko Jūs pati novēlētu savam uzņēmumam 10
gadu jubilejā?
Jeļena
Serebrjakova: Vēl vairāk labu un patstāvīgu klientu, jaunus,
interesantus maršrutus. Gribētos, lai darbinieki arī turpmāk ir apmierināti ar
mani, kā vadītāju, un šeit strādātu ilgus gadus.
Fotogalerija no "Nikos Travel" 10 gadu jubilejas pasākuma restorānā «The Traveller» aplūkojama ŠEIT.
Uzziņa
Ceļojumu aģentūra "Nikos Travel" dibināta 2007. gadā.
Ceļojumu aģentūrā "Nikos Travel" strādā 5 gidi, birojā 3 darbinieki, grāmatvede.
Daudz ceļojumu tiek organizēti Baltijas valstīs, parādot dažādas saimniecības Latvijā, kā arī Tallinu, Tartu, Igaunijā un Palangu, Nidu, Žagari, Lietuvā u.c.
Īpaša vērība tiek veltīta atveseļošanās tūrēm ar sporta nodarbībām un veselīgu ēdienu.
"Nikos Travel" sadarbojas ar visiem Latvijā esošajiem tūroperatoriem.
EKSPRESS JAUTĀJUMI & ATBILDES
Esmu dzimusi un izaugusi...
|
|
Mana laimes formula ir...
|
nedzīties laimei pakaļ, tad tā nekur arī nebēgs. |
|
|
|
jebkurā, pat vissarežģītākā situācijā, atrast pozitīvo pusi. |
Latvijas vasara nav iedomājama bez...
|
|
Mana iecienītākais restorāns Rīgā ir... |
|
Mana iecienītākā atpūtas vieta Rīgā ir...
|
|
Vieta Latvijā, kas mani pārsteigusi aizvadītā gada laikā... |
|
Es kā tūriste ārvalstīs esmu apmierināta, ja... |
izdodas atpūsties kā tūristam un «izslēgt» sevī
tūrisma speciālistu. |
Ja man būtu neierobežotas finanses, es... |
|
Vislabprātāk es gatavoju...
|
kaut ko no saldiem ēdieniem |
Ticu, ka man izdosies doties ceļojumā uz...
|
|
Lielākais izaicinājums man šogad ir... |
saņemties un iestāties doktorantūrā. |
Mans novēlējums BalticTravelnews.com...
|
Lai katrs otrais (vismaz) Latvijas iedzīvotājs sāk savu rītu ar
BalticTravelnews.com ziņu lasīšanu.
Un, protams, vēl
vairāk uzticīgu sadarbības partneru! |