LIELĀ INTERVIJA: Esam ciemos pie Rīgas Tūrisma Attīstības Biroja valdes locekles Ievas Lasmanes

LIELĀ INTERVIJA: Esam ciemos pie Rīgas Tūrisma Attīstības Biroja valdes locekles Ievas Lasmanes

Rīgas Tūrisma Attīstības Biroja (RTAB) valdes locekle Ieva Lasmane šo amatu ieņem kopš nesenajām izmaiņām nodibinājuma vadībā, bet par mārketinga vadītāju šeit strādā kopš tā izveidošanas un vislabāk pārzina mārketinga specifiku ārzemju tūristu piesaistei.

BalticTravelnews.com: Kādu iespaidu uz RTAB darbu atstājuši nesenie notikumi, kad tika apšaubīts RTAB darba godprātīgums, iesaistoties pat Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam, kam sekoja izmaiņas nodibinājuma valdē? Kāds ir darbinieku pašreizējais noskaņojums?

Ieva Lasmane: Noskaņojums ir labs, visi darbīgi strādā, projekti turpinās. Pārskatām ko un kā vēl varētu uzlabot RTAB darbā.

BalticTravelnews.com: Vai kādu no iesāktajiem projektiem Jums vajadzēja pārtraukt?

Ieva Lasmane: Formāli dažas iesāktās lietas vajadzēja pārtraukt, kamēr RTAB divas nedēļas nebija lemtspējīga valde, taču, kā jau minēju, kopumā iesāktie projekti turpinās.

BalticTravelnews.com: Cik ilgi Jūs strādājat RTAB un vai nesenie notikumi Jums bija pārsteigums?

Ieva Lasmane: Viss, kas notika, jādala divās daļās. Ar Valsts kontroles revīzijas ziņojumu mēs jau bijām iepazīstināti, tādēļ tas man nebija pārsteigums. Revīzijas laikā gatavojām vajadzīgos paskaidrojumus un jau tās laikā daudz ko jau uzlabojām darbā, galvenokārt plānošanas dokumentus. Kas attiecas uz KNAB aktivitātēm, tad jāatzīst - tās man bija diezgan liels pārsteigums. Esmu informēta tikai par to, kas jau ir izskanējis publiski, un man nav informācijas vai dokumentu, ka RTAB būtu bijis iesaistīts Saskaņas priekšvēlēšanu kampaņas rīkošanā vai tml. aktivitātēs.

BalticTravelnews.com: Līdz šim Jūs strādājāt par RTAB Mārketinga vadītāju. Kāds bija Jūsu darbs un atbildība?

Ieva Lasmane: Es atbildēju par reklāmas materiālu, videoklipu ražošanu, reklāmas kampaņu organizēšanu ārzemēs, sadarbību ar tūroperatoriem utml. Mana pilnvara līdz šim bijusi darboties ar mārketinga budžetu – aptuveni 300 000 – 400 000 EUR gadā, kas bija paredzēts nosauktajiem mērķiem, bet tas nebija viss mārketinga budžets. Es sekoju mārketinga aktivitāšu praktiskajam darbam, to izpildei.

BalticTravelnews.com: Vai pēc minētajām notikumiem saistībā ar pārbaudēm, RTAB valdes priekšsēdētājas Vitas Jermolovičas aizturēšanu kolektīvam ir sniegta kāda īpaša psiholoģiska palīdzība, iesaistīti motivatori vai tml.? Vai arī ikdienas darbs ir tik apjomīgs, ka nav laiks to visu pārdomāt un tiek strādāts uz priekšu?

Ieva Lasmane: Mūsu kolēģi strādā šeit ilgi, katrs individuāli ir zinošs un motivēts veikt darbu labi. Katrs zina savus pienākumus un vajadzīgo kvalitāti. Vita Jermoloviča RTAB un esošo komandu ir vadījusi kopš pirmās dienas, un vadījusi labi. Bet zināms šoks bija visiem. Pašreiz notiek esošo darbinieku pienākumu izvērtēšana un gatavojam priekšlikumus, ko un kā uzlabot RTAB darbā.

BalticTravelnews.com: Pēc kā Jūs mērāt, ka RTAB darbs tiek veikts pietiekami labi?

Ieva Lasmane: Katrai reklāmas kampaņai atsevišķi tiek noteikti rezultatīvie rādītāji. Primāri tiek izmantoti rīki, lai pārbaudītu, piemēram, mājaslapas apmeklējumu kampaņas laikā. Tāpat varam redzēt, no kuriem medijiem sasniedzam labāko rezultātu, ja apmeklētāju skaits pieaug pēc tajos veiktajām reklāmas aktivitātēm.

Skatāmies, vai esam spējuši ieinteresēt tūristus par tēmām, kuras esam izvirzījuši par prioritārām. Reizi četros gados veicam tūristu aptaujas Rīgā. Katru gadu apkopojam arī datus par Rīgu, kas un kā tiek meklēts internetā, un šos datus rūpīgi analizējam, lai izmantotu tālākā darbā. Pārliecināmies, vai tēmas, par ko cilvēki internetā interesējas par Rīgu, saskan ar mūsu izvirzītajām tēmām, piemēram, gastronomijas tūrismu un kultūras notikumiem. Iepriekšējā lielo reklāmas materiālu ražošana notika 2017. un 2018. gadā, kur rezultātu mērījām pēc tā, cik ir skatījumu videoklipiem, cik tie atved cilvēkus uz mūsu mājaslapu, kāda bijusi cilvēku iesaiste, piemēram, daloties ar tiem sociālajos tīklos. Protams, vēl viens rādītājs ir augstais novērtējums tūrisma filmu festivālos. Mums drīz būs jāpasūta jauns plaukts, lai varētu izvietot visas saņemtās balvas.

Liels darbs ir sadarbība ar medijiem, influenceriem un blogeriem. Skatāmies, kā publicitāti varam izmantot tālāk, piemēram, savās reklāmas kampaņās.

Bet kopumā es ticu, ka kampaņas ir ilgtermiņa investīcija Rīgas tūrismā.

BalticTravelnews.com: Vasarā tūrisma industrija ir apmierināta ar tūristu skaitu, bet ziemā sūdzas, ka Rīga ir tukša. Vai ar mārketingu vien var piepildīt pilsētu? Vai arī pilsētā kaut kas trūkst, lai varētu Rīgu piepildīt ar tūristiem arī ziemā?

Ieva Lasmane: Protams, arī RTAB mērķis ir Rīgu piepildīt ar tūristiem tieši ziemā, jo vasarā viesnīcas ir pilnas. Lai gan gluži tā arī nevarētu teikt, ka ziemā Rīgā nav ko darīt. Kultūras un izklaides jomā piedāvājums ir gana plašs arī ziemā.

Primārais mērķis ir aizpildīt nesezonu ar darījumu tūrismu, kam pievēršamies gan mēs, gan citi nozares pārstāvji. Nākotnē noteikti plānojam intensīvāku sadarbību ar nozari darījumu tūrisma veicināšanai, lai mazinātu sezonalitātes ietekmi uz tūrismu. Šajā gadā esam ieplānojuši lielāku rudens – ziemas reklāmas kampaņu, kas iepriekšējos gados bija mazākā apjomā. Visas aktivitātes pamatā ir plānotas ārzemju mērķa tirgos.  

BalticTravelnews.com: RTAB gada budžets pērn bija aptuveni 6 miljoni EUR, šogad gandrīz 4 miljoni EUR. Tā ir liela summa! Vai varat iezīmēt kam un cik aptuveni šie līdzekļi tiek novirzīti?  

Ieva Lasmane: Budžeta ziņā salīdzinoši labi izskatāmies arī pret citām tuvējā reģiona pilsētām. Ja runājam par lielajām pozīcijām, tad no 4 miljoniem EUR  2,2, miljoni paredzēti reklāmas kampaņu, mārketinga, sabiedrisko attiecību aktivitātēm, dalībai starptautiskās izstādēs, darījumu tūrisma attīstībai, kā arī mājas lapas uzturēšanai. Viens miljons EUR paredzēts ārzemju tūristu, dalībnieku piesaistei uz dažādiem Rīgā notiekošiem pasākumiem kā rallijkrosu, maratonu u.c. Atlikusī summa - aptuveni 1 miljons EUR paredzēti administratīvajām izmaksām, Tūrisma informācijas centru uzturēšanai, nodokļu nomaksai utml.  

Mana tiešā atbildība saistībā ar naudas izlietojumu no minētās kopsummas šogad ir par aptuveni vienu miljonu EUR, kas paredzēti reklāmas kampaņu nodrošināšanai, sadarbības programmai ar tūroperatoriem, dalība izstādēs.

Jāatzīmē, ka daļa no sabiedrisko attiecību īstenošanai atvēlētajiem līdzekļiem tiek izmantoti mediju vizīšu tehniskai nodrošināšanai – ēdināšanai, gidu pakalpojumiem, līdz ar to tie nonāk pie tūrisma un viesmīlības jomas uzņēmējiem. Lidojumus galvenokārt nodrošina sadarbības partneri. Piemēram, aviobiļetes lielākoties nodrošina lidsabiedrība airBaltic. Katru gadu Rīgā ierodas vairāki simti mediju pārstāvji, blogeri, influenceri. Daudzi šeit nokļūst individuāli, un mēs palīdzam viņiem atsevišķās pozīcijās, piemēram, nodrošinot programmu Rīgā.

BalticTravelnews.com: Vai tas nozīmē, ja mediju pārstāvji, blogeri guļ viesnīcās, to nesponsorē uzņēmēji, bet gan RTAB? Travelnews.lv redakcijai radies iespaids, ka, piemēram, Latvijas reģionos šāda veida uzņemšanas izmaksas galvenokārt sedz paši uzņēmēji.

Ieva Lasmane: Manuprāt, tas ir mīts, ka reģionos šīs izmaksas sedz uzņēmēji, jo tur lielu atbalstu ārzemju vizīšu organizēšanai sniedz Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA). Rīgā atsevišķos gadījumos ārzemju vizītes atbalsta arī viesnīcas, ja konkrētajam mediju pārstāvim ir specifiska vēlme aprakstīt arī nodrošināto dzīvesvietu. Pārsvarā visi vēlas rakstīt par pilsētu, tādēļ viesnīcai nav tiešā ieguvuma no mediju pārstāvja apmeklējuma, šādos gadījumos tad par nakšņošanu maksā RTAB, bet vienmēr tiek piešķirta izdevīgāka sadarbības cena. Līdzīgi ir arī restorānos. Taču ik pa laikam ir arī izņēmumi un par tiem mēs esam īpaši pateicīgi mūsu sadarbības partneriem.

BalticTravelnews.com: Vai Jums ir saraksts, kurus mediju pārstāvjus vairs neuzņemat, jo vēlāk pauduši negatīvu informāciju par Rīgu?

Ieva Lasmane: Nē, jo pirms vizītēm jau ieguldām lielu darbu, lai saprastu ko aicināt un ko nē. Mēs vienmēr atbildam, ka sadarbība ir iespējama tikai tad, kad mediju pārstāvis ir ieguvis vīzu, ja tā nepieciešama. Tas atsijā risku sadarbībai ar trešajām valstīm.

BalticTravelnews.com: Minējāt, ka LIAA iegulda līdzekļus, lai reklamētu Rīgu un Latviju ārzemju tirgos. Vai redzat vēl kādus cita veida ieguldītājus, privātos uzņēmējus?

Ieva Lasmane: Grūti pateikt, cik kopā tiek gadā iztērēts, lai reklamētu Rīgu. Ciešākais sadarbības partneris mums ir tieši LIAA, kurai pieejamais budžets ir adekvāts, lai varētu izdarīt diezgan daudz.

Ļoti liels spēlētājs ar ievērojamu mārketinga budžetu ir airBaltic, kas var daudz atļauties veltīt arī Rīgas, kā galamērķa, reklamēšanai. AirBaltic iegulda milzīgu darbu Rīgas popularizēšanai!

Uzņēmēji tik lielas summas neinvestē, bet redzam, ka diezgan daudz dara Radisson zīmola viesnīcas, veidojot interesantu saturu sociālajiem medijiem. Pēdējā laikā arī Grand Hotel Kempinski Riga viesnīca ir diezgan aktīva, paralēli veidojot saviem pakalpojumiem arī vietējo klientu loku. Sekojam līdzi atsevišķām iniciatīvām, lai atslogotu Rīgas centru, bet parādītu interesantas vietas apkaimēs. Ļoti aktīvs ir Alus kvartāls, Kalnciema tirgus, Āgenskalna attīstītāji.

BalticTravelnews.com: Nesen Travelnews.lv intervijā noskaidrojām, ka Liepājā ļoti precīzi tiek noskaidrotas tūristu auditorijas, regulāri tiek vākti dati no viesnīcām. Vai Rīgā arī tiek strādāts tikpat mērķtiecīgi? Vai uzrunātās auditorijas tiešām arī vēlāk ierodas Rīgā?

Ieva Lasmane: Tik precīzi apzināt katru viesnīcu mēs gan nevaram, jo būtiski atšķiras pilsētu lielumi, kā arī viesnīcu un alternatīvo naktsmāju skaits katrā no tām. Mūsu ciešākais sadarbības partneris statistikas apkopošanā ir Centrālā statistikas pārvalde (CSP).

Pagājušā gadā strādājām pie jauna Mārketinga plāna izveides, pārskatot auditorijas, mērķa valstis, pētot viesnīcu vadības viedokli. Fokusa grupā noskaidrotais deva diezgan labu priekšstatu, un vadošās valstis joprojām ir Vācija, Krievija. Skandināvijas valstu tūristi ir gatavi atstāt ievērojami lielāku summu Rīgā, tādēļ viesnīcām ir interese, lai vairāk tiktu piesaistīti arī šo valstu tūristi. Tūrisma pakalpojumu sniedzēju skaits ir liels, un to vēlmes segmenta dēļ atšķiras. Skandināvi ir interesanti tieši viesnīcām, bet ne tūroperatoriem, jo šo valstu pārstāvji pamatā ceļo individuāli. Tūroperatoriem interesē vairāk Dienvideiropas tirgi, no kurām pie mums gatavi ierasties grupu tūristi.

Arī darījumu tūrismā mums ir iestrādes un darīsim visu iespējamo, lai attīstītu medicīnas tūrismu. Tā ir arī viena no prioritātēm valsts mēroga tūrismā.

BalticTravelnews.com: Arī Latvijas mediji stāsta par Rīgu un tajā notiekošo, bieži vien dažādās valodās. Cik daudz Jūs ar tiem sadarbojaties?

Ieva Lasmane: Minimāli, bet sadarbība pastāv, vairāk veidojot materiālus vietējai auditorijai par Rīgu kā tūrisma galamērķi latviešiem. Bieži vien paši nemaz neredzam un nedzirdam, cik daudz iespēju ir tepat, neizbraucot no valsts. Tāpat sadarbojamies ar vietējiem medijiem, kad nepieciešams atbalsts kādam no mūsu Rīgā organizētajiem pasākumiem, piemēram, Rīgas restorāna nedēļu laikā. Ja ir runa par citām valodām, tad redzam, ka tomēr veiksmīgāk mērķauditoriju varam uzrunāt pa ārzemju kanāliem. Arī vietējiem influenceriem, ja pat viņiem ir vairāki desmiti tūkstoši sekotāju, auditorija valstu griezumā ir sadrumstalota un nesasniedz mērķtirgus. Ārzemju medijiem preses relīzes sagatavojam vajadzīgajās valodās, visbiežāk sanāk gatavot lietuviešu, igauņu valodā.

BalticTravelnews.com: Rīgas teritorijā atrodas Vecāķi, kur sauļojas nūdisti. Izrādās, ka tā oficiāli nav nūdistu pludmale un par atkailināšanos publiskā vietā draud diezgan liels sods. Vai RTAB šim varētu pievērst uzmanību, jo noteikti arī ārzemju tūristi ir ieinteresēti tās izmantošanā.

Ieva Lasmane: Man arī ir pārsteigums, ka Vecāķos tomēr nav oficiāla nūdistu pludmale. Jāpiekrīt, ka vācieši izteikti ir ieinteresēti par Baltijas jūras pludmales apmeklējumu un pieļauju, ka arī par šādu iespēju. Līdz šim šis jautājums nav bijis mūsu dienaskārtībā, kā arī neesam saņēmuši sūdzības no pilsētas viesiem.

BalticTravelnews.com: Ik pa laikam izskan negācijas saistībā ar dārgajiem taksometru braucieniem Rīgā, īpaši no starptautiskās lidostas "Rīga".  

Ieva Lasmane: Tas ir sarežģīts jautājums un galveno risinājumu spētu sniegt Satiksmes ministrija, bet to vajadzētu rest. Mēs varam informēt tikai par esošajām sūdzībām. Potenciālos ceļotājus mājaslapā informējām, kā braukt no lidostas. Bijām norādījuši arī taksometru firmu telefona numurus, kas strādā godprātīgi. Par šādu rīcību saņēmām vēstuli no Konkurences padomes, ka mēs ierobežojam vienlīdzīgu konkurenci. Attiecīgos taksometru telefona numurus izņēmām no mājaslapas. Atstājām tikai informāciju, lai tūristi pievērš uzmanību taksometru durvīm, kur jābūt norādītam tarifam. Cilvēks, kurš Rīgā ierodas pirmo reizi tāpat nesaprot, cik potenciāli varētu maksāt brauciens, jo nav izpratne par attālumiem pilsētā, un kas ir vidējais tarifs. Risinājumi tiek meklēti, bet vienlaikus aizvien vairāk saņemam jautājumus par pārvietošanos Rīgā ar taksometru pirms cilvēki devušies ceļā. Tas nozīmē, ka negatīvā informācija par šo jautājumu ārzemēs ir jau izplatījusies.  

BalticTravelnews.com: Rīgā viesnīcas ir pieejamas par diezgan zemām cenām. Varbūt paši sevi nenovērtējam pietiekami augstu?

Ieva Lasmane: Jā, četrzvaigžņu viesnīcu segmentā ir diezgan liela konkurence, tāpēc nesezonā cenu samazinājuma konkurencei ir tendence pieaugt. Viesnīcniekiem tas nav labi, netiek nopelnīts tik, cik varētu.

Protams, tūristu piesaistei tā ir laba ziņa, ka viesnīcas Rīgā ir labas un par pieņemamu cenu. Viļņai, Tallinai, Helsinkiem un citām lielajām pilsētām reģionā viesnīcu piedāvājums ir diezgan līdzīgs, un zemāka cena var būt par iemeslu, kāpēc tūristi izvēlas atbraukt tieši uz Rīgu.

BalticTravelnews.com: Travelnews.lv redakcija par RTAB darbu dzird daudz labas atsauksmes no restorānu vadītājiem. Iesākto kursu turpināsiet, vai tomēr līdz ar Vitas Jermolovičas aiziešanu kaut kas varētu mainīties, jo viņai tā tomēr bija tuva joma!?

Ieva Lasmane: Protams tas, ka gastronomiskais tūrisms tika tādā mērā izcelts -  aizsāktas Rīgas restorānu nedēļas, rīkoti dažādi festivāli un pasākumi - lielā mērā ir Vitas Jermolovičas nopelns. Radikāli šajā jomā nekas nemainīsies, bet atsevišķas lietas kopā ar restorāniem pārskatīsim. Rīgas restorānu nedēļas tradīcija sākās 2013. gadā, un ik gadu cenšamies šo projektu pa solītim attīstīt, bet seši gadi ir pietiekami ilgs laiks, lai paraudzītos ko un kā rīkot citādāk. Ziemas "Street Food festivālu" un "Rīgas svētku restorānu" pasākumus turpināsim. Tiem abiem ir lielas izmaksas, restorāni tos nefinansē, tādēļ ziemā diez vai varēsim atļauties rīkot ko līdzīgu biežāk. Ir aizsākušās arī dažādas privātas iniciatīvas, kurām saredzam tūrisma potenciālu un kam varam sniegt atbalstu mārketinga aktivitātēm. Iespējams, domāsim par kādu jaunu produktu gastronomijas tūrisma virzienā.

BalticTravelnews.com: Drīzumā Rīgā sāksies Rail Baltic dzelzceļa līnijas būvniecības darbi. Vai tūrisma nozare tam ir gatava? Ko tas mainīs?

Ieva Lasmane: Mēs sākam apzināt informāciju par veicamajiem darbiem, vietām un laiku, lai sagatavotu arī ārzemju sadarbības partnerus. Tā varēsim saprast, ar ko rēķināties, bet informācijas vēl ir maz. Visvairāk būvdarbi ietekmēs ārzemju tūristu grupas, kurām jārēķinās ar noteiktu laiku, kas jāpavada Rīgā. Tālo tirgu tūrisma grupām saplānota katra minūte, un jebkurš sastrēgums var izjaukt ceļojumu.

BalticTravelnews.com: Ja runājam par gidiem, cik atbildīgi pašreiz tiek pasniegta informācija par Rīgu? Vai ieviestā gidu sertifikācija ir sniegusi vēlamo rezultātu?

Ieva Lasmane: Informācijā, kurā izskan iedzīvotāju sūdzības, jānodala, ko gidi stāsta par Rīgas vēsturi, faktiem, kā arī kā pauž subjektīvo pieredzi. Par vēstures faktu nepārzināšanu sūdzas mazāk, bet vairāk par gida personisko attieksmi un savas pieredzes pasniegšanu. Par to, lai izstāsta pareizus vēstures faktus, varam iestāties, bet par subjektīvo pieredzi nevaram iebilst. Taču tieši tas tūristus ļoti interesē! Protams, būtu labi, ja gidi nepieskartos politikas tēmai, sensitīviem jautājumiem. Ja gids ir saņēmis sertifikātu par gidu kursu apmeklējumu, tad ceram, ka viņš ir sapratis arī gida ētiku. Reizēm pajautājam atsauksmes tūristiem, un publiski strādājošo gidu vidū neesam pamanījuši kādas problēmas ar iepriekšminēto.

BalticTravelnews.com: Vai gidu profesiju izvēlas arī gados jaunie cilvēki?

Ieva Lasmane: Jā, viņu kļūst vairāk. Pasaulē populārs ekskursiju koncepts ir free tours, kuru noslēgumā katrs iedod gidam tik daudz naudas, cik uzskata par vajadzīgu. Šo bezmaksas konceptu tad arī izmanto arī daudzi mūsu jaunie cilvēki – gidi, taču arī šiem gidiem ir atbilstošs sertifikāts. Viņi ir atraktīvi, zinoši, un par jauniešu darbu nav arī sūdzību saistībā ar izteikumiem par Latvijas pagātnes jautājumiem vai politiku. Atraktīvās ekskursijas galvenokārt aizrunā grupu ceļotāju vadītāji. Konkurence gidu vidū ir diezgan liela, un piedāvājums kļūst aizvien interesantāks.

BalticTravelnews.com: Pastāstiet vairāk par mājaslapu www.LiveRiga.com! Kādas ir tās izmaksas, kas to apkalpo?

Ieva Lasmane: Mājaslapa ir vieta, kur ievietojam informāciju par Rīgu, tūrisma aktivitātēm. Gadā to apmeklē 1,4 miljoni unikālo lasītāju  jeb 7 – 9 tūkstoši cilvēku dienā. Ir kāpumi, kā Rīgas restorānu nedēļās vai pirms pilsētas pasākumiem, kad tiek meklētas programmas. Tas ir kanāls, caur kuru varam izplatīt partneru informāciju par pasākumiem, restorāniem, kultūras norises vietām. www.LiveRiga.com uzturēšanai gadā tērējam aptuveni 30 000 EUR, kas ietver gan tehnisko uzturēšanu, gan informācijas gatavošanu. Satura apjoms ir diezgan liels, plašākā sadaļa ir veltīta kultūras aktivitātēm, kuru apkopošana un ievietošana prasa diezgan lielu laiku. Šogad mājaslapas izkārtojumu esam pamainījuši, liekot akcentu uz ceļveža tipa rakstiem.

BalticTravelnews.com: Kā Jūs strādājat ar sociālajiem tīkliem?

Ieva Lasmane: Uzturam četrus sociālo tīklu kanālus  twitter.com/liveriga , facebook.com/LIVERIGAcom, instagram.com/rigastories/  un youtube.com/user/LIVERIGAcom. Mēs pamatā strādājam latviešu un angļu valodās. Strādājam gan ar profesionālām mediju aģentūrām, gan sociālo mediju aģentūrām. Satura veidošana izmaksā 2000 – 4000 EUR mēnesī, kas atkarīgs no esošajiem pasākumiem. Kampaņām plānošana notiek savādāk, tiek noteikta gadā mārketingā ieguldāmā summa. Darba modelis ir šāds – nosakām, cik lielu summu varam ieguldīt, mediju aģentūra saplāno, cik par šo summu un kurās valstīs sasniegsim auditoriju, attiecīgi plānu vēlāk vēl varam koriģēt.

BalticTravelnews.com: Vai varat minēt dažas atziņas no RTBA organizēto vizīšu uz Rīgu viesiem, mediju pārstāvjiem?

Ieva Lasmane: Cilvēkiem ārzemēs aizvien ir maz zināšanu par Rīgu, līdz ar to viņi šeit ierodas ar salīdzinoši mazām gaidām, bet redzētais un piedzīvotais pārsteigums ir liels. Bieži vien dzirdam: "Mēs negaidījām, ka te ir tik skaisti, interesanti, tik daudz ko darīt!" Pārsteiguma moments ir liels, līdz ar to viņi ir gatavi pozitīvi dalīties tālāk savos kanālos, ar draugiem, radiem. Mediju pārstāvjus pozitīvi pārsteidz restorāni – ēdienu kvalitāte, izpildījums. Īpaši pēdējo divos gados saklausām pārsteigumu par īpašām un stilīgām vietām ar tik pasaulīgu elpu, kas varētu tikpat labi atrasties Parīzē vai kādā citā metropolē, piemēram, Modernists, IMAGE HOUSE u.c. Bieži viesi sajūsminās par vietām un lietām, kas ir ārpus ierastajām tūristu takām.

BalticTravelnews.com: Kas nepatīk tūristiem?

Ieva Lasmane: Tūristi vēlas labāku veloinfrastruktūru, jo aizvien vairāk pilsētās ir ērti pārvietoties tieši ar velosipēdiem. Tiek izmantotas velonomas un pieredze ar velosipēdiem infrastruktūras dēļ Rīgā citiem izrādās ne tik patīkama, ne arī pārāk droša. Nepatīk "tūristu lamatas", bet arī to mēs esam pieņēmuši, ka tādas ir katrā pilsētā. Katram tomēr jāsaglabā veselais saprāts un nevajadzētu paļauties uz neskaidriem piedāvājumiem.

BalticTravelnews.com: Kur Jūs esat dzimusi, skolojusies un kā nonācāt tūrismā?

Ieva Lasmane: Visu bērnību dzīvoju Carnikavā, bet mācījos Rīgā. Rīgas Stradiņa universitāte (RSU) ieguvu bakalaura grādu Komunikācijas zinātnē. 2016. gadā vēl pabeidzu mācības Rīgas Biznesa skolā, kur ieguvu MBA grādu. Tas bija diezgan liels izaicinājums, bet ir noderīgi darbā. Esmu strādājusi gan sabiedrisko attiecību aģentūrās, gan bijusi arī savulaik pastāvējušās Sabiedrības Veselības aģentūras Sabiedrisko attiecību vadītāja. Jāatzīst, ka darbā sabiedrisko attiecību aģentūrās es ieguvu plašu pieredzi darbā ar dažādām tautsaimniecības nozarēm, spēju ātri pārslēgties no vienas tēmas uz citu. Veidojot RTAB kā mārketinga organizāciju, man piedāvāja strādāt šeit. Uzsākot darba gaitas, vēl nenojautu tūrisma nianses, bet ar laiku visu apguvu, sapratu tūrisma specifiku, un mārketings joprojām ir esošā darba pamata daļa.

BalticTravelnews.com: Kādi ir Jūsu hobiji?

Ieva Lasmane: Man patīk pasportot, lai atslēgtu prātu. Vismaz 3 reizes nedēļā treniņi sporta zālē un tad vēl reizēm skriešana, braukšana ar velosipēdu, bet bez augstiem sportiskiem mērķiem. Man ir doma apgūt kādu ūdenssporta veidu. Esmu pamēģinājusi un man patīk veikbords.

BalticTravelnews.com: Kuri hobiji ir tie, ar kuriem Jūs varētu aizrauties kaut kad vēlāk, kad būs laiks?

Ieva Lasmane: Manas ģimenes māja aizvien ir Carnikavā, kur mammai ir dārzs. Es ar interesi sāku skatīties uz dažādiem dārza darbiem, iespējams, tas saistīts ar to, ka kļūstu vecāka. Redzēsim...

BalticTravelnews.com: Kā Jūs var iepriecināt?

Ieva Lasmane: Esmu no tiem cilvēkiem, kuriem patīk piedzīvot kaut ko jaunu, nebijušu.

BalticTravelnews.com: Ja Jums būtu iespēja trīs gadus pavadīt katru savā valstī - kuras trīs Jūs izvēlētos?

Ieva Lasmane: Tā varētu būt ASV, bet varbūt ne gluži Ņujorkā. Tur esmu bijusi, un šīs lielpilsētas ritms mums varbūt uzreiz nav pieņemams. ASV ir plašas iespējas ceļot, un gada laikā es varētu saprast, vai šī tik daudzveidīgā valsts man patīk vai tomēr nē.

RSU es savulaik mācījos spāņu valodu, un mani saista Spānija, kur es šo valodu pa gadu noteikti apgūtu.

Pirms 10 gadiem biju Singapūrā, kas man toreiz šķita iespaidīga. Pilsēta ir mainījusies, gribētu to apskatīt vēlreiz un pabaudīt tās multikulturālo vidi. Singapūras atrašanās vieta ir laba, lai dotos vēl citos ceļojumos.

BalticTravelnews.com: Kur vēl Latvijā bez Carnikavas Jums patiktu padzīvot?

Ieva Lasmane: Es varētu apsvērt iespēju par ilgāku došanos uz Liepāju. Man ļoti patīk Cēsis, bet tikai kā vieta, kur aizbraukt paviesoties. Veiksmīga vieta dzīvošanai ir Sigulda, kas ļoti piedomā gan par saviem iedzīvotājiem, gan tūristiem. Rīgas tuvums ļautu dzīvot tur un strādāt galvaspilsētā un varbūt pat brīvdienās pabaudīt Ziemas olimpiādi...

BalticTravelnews.com: Savus ceļojumus plānojat, vai tomēr tie notiek spontāni?

Ieva Lasmane: Man patīk plānot ceļojumus – saplānot viesnīcas, automašīnas nomu, bet pārējais ceļojumā ir mainīgs atkarībā no noskaņojuma. Cenšos neveidot stingri noteiktus plānus, bet man patīk apmeklēt pilsētas, restorānus. Vienlaikus cenšos ceļojumā ietvert dabas objektu, jūru, kalnu apskati.  Es esmu silto zemju cilvēks, kurp arī ceļoju vislabprātāk.

BalticTravelnews.com: Kurš ceļojums ir tas, pie kura Jūs vienmēr atgriežaties domās?

Ieva Lasmane: Pirms diviem gadiem ceļoju uz Portugāli, kur aizbraucu ar pārliecību, ka man tur patiks, un tas pilnīgi noteikti apstiprinājās Portugāles dienvidu daļā. Uz Portugāli es bez domāšanas noteikti brauktu vēlreiz!

BalticTravelnews.com: Ko Jūs ārzemēs iepazītajiem cilvēkiem stāstāt par Rīgu, Latviju?

Ieva Lasmane: Stāstu, ka Rīgā visiem būs, ko darīt, ka vajag maz laika, lai pārvietotos no viena punkta uz otru, ka Latvijā ir pārsteidzoša daba un klusas Baltijas jūras pludmales, īpaši Kurzemē.

UZZIŅA

  • 2009. gada 28. oktobrī LR Uzņēmumu reģistrā reģistrēts nodibinājums "Rīgas Tūrisma Attīstības Birojs" (RTAB).

  • RTAB dibinātāji ir Rīgas dome, aviosabiedrība "airBaltic", Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija, Latvijas Tūrisma Aģentu asociācija.

  • RTAB ik gadu mērķtiecīgi investē Rīgas Domes piešķirto budžetu pilsētas tēla veidošanā ārvalstīs un piedāvāto tūrisma produktu mārketingā.

  • Daudzfunkcionālākais un plašākais Rīgas Tūrisma informācijas centrs (TIC) atrodas Vecrīgā pie Rātslaukuma. Tajā iespējams saņemt bezmaksas konsultācijas, informatīvos materiālus, iegādāties LIVE RīGA suvenīrus, ekskursiju biļetes, rezervēt naktsmītni un izmantot bezmaksas WiFi.

  • RTAB darbinieki galvenokārt īsteno reklāmas, sabiedrisko attiecību kampaņas ārvalstu mērķa tirgos, Rīgā organizē ārvalstu žurnālistu un tūroperatoru vizītes, nodrošina Rīgas tūrisma informācijas centru darbību, uztur pilsētas oficiālo tūrisma portālu www.LiveRiga.com, izdod un izplata informatīvos materiālus, suvenīrus par Rīgu, piedalās starptautiskās tūrisma izstādēs, darbsemināros, sertificē gidus u.c.

  • Saistošie noteikumi "Par tūristu gidu pakalpojumu sniegšanu Rīgas pilsētā" paredz, ka no 2014. gada 1. aprīļa Rīgā par tūristu gidiem var strādāt tikai sertificēti gidi.

EKSPRESS JAUTĀJUMI & ATBILDES

Esmu dzimusi un izaugusi...

Rīgā, bet izaugu Carnikavā.

Viena no manām jaunākajām atziņām ir...

Pēc nesenajiem notikumiem mana atziņa ir, ka nekad nevajag domāt, ka darbā iestājusies rutīna un trūkst asuma.

Mans iecienītākais restorāns (-ni)...

Nebūs korekti, ja atbildēšu uz šo, izceļot kādu konkrētu restorānu, jo Rīgā ir patiešām daudz lielisku restorānu.

Būt patiesam...

Vissvarīgāk šķiet būt patiesam pret sevi.

Kad kļūšu pietiekami drosmīga, es...

Es beidzot atbrīvošos no visām liekajām mantām.

Trīs lietas, kuras es šovasar paveikšu...

Visi lielie šīs vasaras veikumi šķiet būs saistīti ar darbu.

No kultūras dzīves šogad baudīšu...

Rīgas – Jūrmalas mūzikas festivālu.

Enerģiju atjaunoju...

ceļojot.

Ticu, ka man izdosies doties ceļojumā...

kādreiz noteikti uz Austrāliju.

Latvijā šovasar noteikti apskatīšu...

ko piedāvā Latgales puses tūrisma nozare.

Mans novēlējums BalticTravelnews.com...

neapstāties pie sasniegtā, turpināt augt arī Baltijas mērogā!

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Ziemassvētku koncerts Skaistkalnes baznīcā Bauskas TIC
Uz Ziemassvētku noskaņu koncertu Skaistkalnes katoļu baznīcā aicina dziedātāja Aleksandra ŠPICBERGA! | Skatīt vairāk
Latvija
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 22.11.2024 - 24.11.2024 Muzikāla dzejas izrāde "MĪLESTĪBAS GADS" Tukuma TIC
Čaks. Matvejevs. Vilsons. "Mīlestība apciemo visnegaidītākajos brīžos. Tā rada iedvesmu iepretim ikdienišķajai pasaules realitātei. Nekautrīgi un | Skatīt vairāk
Latvijas izaicinājums'25 sākas Veclaicenē Alūksnes TIC
Iesāc jauno 2025. gadu ar aktīvu atpūtu un ļaujies aizraujošu ainavu, cienījamu kilometru un izklaidējošu uzdevumu pilnā piedzīvojumā pašā ziemas | Skatīt vairāk
 AizraujošaisViduslaiku mantojums Alūksnē Alūksnes TIC
Ir vairākas iespējas, kā izzināt un izbaudīt Alūksnes viduslaiku pils īpašo stāstu, tomēr vispilnīgāk tas atklāsies, ja izmantosi tās visas. | Skatīt vairāk
no 4 EUR

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::9.193048sec.