Travelnews.lv redakcija aicināja uz interviju Rīgas otrā lielākā viesnīcu tīkla Mogotel vadītāju Jeļenu Stirnu un mārketinga vadītāju Aleksandru Baranovski, kuri vēlējās informēt Latvijas un ārvalstu ceļotājus, galvaspilsētas viesus, sadarbības partnerus un interesentus par uzņēmuma svarīgiem jaunumiem. Latvijā Mogotel populārākais zīmols ir Weltton Hotels, bet tagad viesiem būs ļauts iepazīt jaunu viesnīcu zīmolu - RixWell.
Reklāma
Travelnews.lv: Kā zināms, darbojaties diezgan intensīvā un saspringtā darba vidē, tādēļ pirms aktuālajiem jautājumiem viesnīcu biznesā, vēlamies uzzināt, vai starp darbiem izdodas atpūsties un uzlādēt sevi ar enerģiju?
Jeļena Stirna: Vadošā amata slodze patiešām ir diezgan liela, tādēļ apzinos, ka atpūtu vajag regulāri. Man gan jāatzīst, ka vēl tikai mācos ļauties sevis palutināšanai, bet vismaz reizi trijos mēnešos cenšos izrauties no darba vides, lai uzkrātu spēkus jauniem darbiem. Pavisam nesen, oktobrī, biju Tenerifē, kur baudīju sauli, okeānu un nesteidzīgo vidi. Tomēr profesionāli vērtējot viesnīcu nozari tur, apzinos, cik ļoti augstākā līmenī esam servisa un apkalpošanas ziņā te, Latvijā. Savukārt ikdienā mans lielākais fokuss tiek vērsts uz bērniem, kas atslogo un atslābina no ikdienas darba rūpēm. Kopīgi ar ģimeni cenšamies aktīvi apmeklēt Rīgā notiekošos pasākumus. Ir sapnis kādu ilgāku laiku pavadīt Latgalē pie ezera, kas man saistās ar bērnības atmiņām, tādēļ ceru, ka izdosies to piepildīt.
Aleksandrs Baranovskis: Manā ģimenē viss brīvais laiks un uzmanība tiek koncentrēta uz bērnu, tādēļ pagaidām savas brīvdienas pavadām Rīgā, dodamies garās pastaigās. Vasarā cenšamies atpūsties Jūrmalā, bet godīgi jāatzīst, ka šis gadalaiks mūsu nozarē parasti ir visaktīvākais.
Travelnews.lv: Kāda ir jūsu attieksme pret sociālajiem tīkliem un to straujo attīstību mūsdienās?
Jeļena Stirna: Godīgi jāatzīst, ka personīgi mani tie ir nogurdinājuši, jo pēdējā laikā esmu atskārtusi, ka tajos lielākoties tiek publicētas negācijas, ar kurām dalās visa pasaule, tādējādi sliktas ziņas pārņem cilvēku prātus. Gribas, lai vairojas labās ziņas un tās diktē manu dienas noskaņojumu, tādēļ pēdējā laika cenšos izvairīties no sociālo tīklu lietošanas un figurēju tikai vidē, kur saņemu sev interesējošās ziņas un aktualitātes. Toties biznesa videi sociālie tīkli, protams, ir neatņemama sastāvdaļa, tādēļ tajā esam, lai sasniegtu savu mērķauditoriju arī šādā veidā.
Travelnews.lv: Īsumā pastāstiet par sava uzņēmuma būtiskāko biogrāfijā.
Jeļena Stirna: Kopējais uzņēmuma darbības laiks vērtējams gandrīz 15 gados. Sākotnēji attīstījām viesnīcu projektus un veiksmīgi pārdevām to kā labi attīstītu biznesu. Visa aizsākums ir viesnīca "Forums", kur pašreizējais uzņēmuma valdes loceklis bija līdzīpašnieks. Pēc veiksmīgas viesnīcu tirdzniecības, radās ideja attīstīt savu viesnīcu tīklu. Ņemot vērā iegūto pieredzi, nolēmām piedalīties tenderī par Elefant viesnīcas operēšanu un uzvārējam. Kad kopējais operējošo viesnīcu skaits sasniedza 3 un bijām ieguvuši Old Riga Palace Hotel, Elefant Hotel un Gertrude Hotel, nolēmām dibināt kopējo zīmolu, kas pārvalda šīs viesnīcas un ir atpazīstams ar vienotu servisa līmeni. Wellton zīmolam ir trīs gadi. Šobrīd mūsu viesnīcas lepojas ar ievērības cienīgu istabu skaitu - 721, kas mums nodrošina otro vietu Rīgā pēc istabu skaita.
Travelnews.lv: Kas ir tā stirpā puse, kas jūsu viesnīcas izceļ starp pārējām?
Jeļena Stirna: Mums ir liels piedāvājumu klāsts ar teicamu pakalpojumu sniegšanas līmeni un augstu atzīmi klientu publiskajos vērtējumos, kā, piemēram, Tripadvisor.com mājaslapas vērtējumā mūsu viesnīca Wellton Centrum Hotel & SPA ir trešā no četrzvaigžņu viesnīcām Rīgā. Tiecamies uz attīstību un uzlabojam servisu, kļūstam aizvien ērtāki klientiem, aprīkojot savus viesnīcu numuriņus ar visu tiem nepieciešamo. Lepojamies arī ar viesnīcu dažādību - gan to atrašanās vietām, gan iespējām izmitināt lielas grupas dažādās cenu kategorijās un ar to, ka spējam ikvienam klientam piedāvāt piemērotāko variantu.
Travelnews.lv: Tuvojamies gada nogalei, tādēļ vēlamies jautāt, kā kopumā raksturojat Rīgas naktsmītņu biznesu 2015.gada sezonā? Kādas ir jaunās tendences? Kādi ir novērojumi, problēmas?
Jeļena Stirna: Nozarē kopīgais kritums šoreiz attiecināms uz Krievijas tūristu plūsmas samazinājumu. Statistikas dati starp viesnīcām atšķiras, bet aptuvenais kritums Latvijā svārstās ap 20 % -30 % nozarē. Toties oficiālā statistika par pirmo pusgadu norāda, ka tūristu kopējais skaits valstī nav krities, tādēļ uzskatām, ka Krievijas tūristu plūsmas samazinājumu izlīdzinājuši citu valstu viesi, pamatā no Skandināvijas, Vācijas, kā arī citām Eiropas valstīm.
Konkrēti mūsu tīkla viesnīcām kopējais viesu kritums nav novērots. Kā zināms, vasarā atvērām jaunu viesnīcu, un joprojām ļoti labi veicas ar aizpildījumu, attiecībā pret iepriekšējiem gadiem. Runājot par jaunajām tendencēm, jūtam, ka mainījusies iepriekšējā pirktspēja papildus pakalpojumiem, piemēram, viesnīcas restorāna apmeklējumiem, SPA procedūrām, ekskursijām u.c. Tādēļ cenšamies pārveidot mūsu piedāvājumus un pielāgojam tos, vēršot uzmanību cenas aspektam, jo tūristi palikuši izteikti taupīgāki tieši uz šiem papildus piedāvājumiem. Īpašu vērību pievēršam arī tā saucamajai "Y" paaudzei, kas raksturojama ar vēlmi ceļot, izvēloties mazāk komfortablus lidojumus un naktsmītnes viesnīcās, kad galvenais izvēles faktors ir cena.
Travelnews.lv: Kādi ir jūsu uzņēmuma plāni 2016. gadam?
Aleksandrs Baranovskis: Tā kā pārstāvam vairākas viesnīcas, paši uzdevām sev jautājumu, vai visas mūsu zīmola pārstāvētās ir vienlīdzīgas standartu ziņā. Lai radītu sapratni mūsu klientiem par to, kas atrodams un raksturīgs konkrētā zīmola pārstāvētajā viesnīcā, esam nolēmuši sadalīt viesnīcas un ar prieku ziņojam par jauna zīmola Rixwell Hotels radīšanu. Piecas viesnīcas no mūsu portfolio sākot ar 1. decembri atrodas jaunajā Rixwell zīmolā - Rixwell Elefant Hotel, Rixwell OldRiga Palace Hotel, Rixwell Gertrude Hotel, Rixwell Terrace Design Hotel un Viesnīca Rixwell Centra Hotel. Zīmola maiņa nenes revolucionāru raksturu, operējoša kompānija abiem zīmoliem paliks kompānija Mogotel un turpmāk mūsu kopējā viesnīcu tīklā darbosies divi zīmoli - Wellton Hotels un Rixwell Hotels. Neskatoties uz šo sadalījumu, arī turpmāk nemainīgi centīsimies attaisnot viesu vēlmes augstākajā līmenī gan Rixwell, gan Wellton viesnīcās.
Travelnews.lv: Kādas prognozes izsakāt par 2016. gadu, balstoties uz šī gada notikumu bāzes?
Jeļena Stirna: Notikumus noteikti diktēs ekonomiskā situācija pasaulē, kas veidos tūristu plūsmu un mums tai jāspēj pielāgoties. Savukārt, runājot par mūsu tīkla attīstību, jācenšas koncentrēties uz saviem spēkiem, attīstot klientu apkalpošanas līmeni, kas ir mūsu pamatfaktors, jo konkurence Rīgā ir patiešām sīva. Attaisnojot mūsu investoru uzticību, mēs meklējam jaunus tirgus, iekļaujot mērķī arī Āziju, neskatoties uz to, ka mums nav tiešo reisu ar šo mērķauditoriju. Liels fokuss vērsts arī uz Tallinas tirgus iekarošanu un aktīvi cenšamies meklēt iespējas realizēties arī Viļņā.
Pozitīvi vērtēju Rīgas tēla izaugsmi pasaules mērogā, par piemēru minot Latvijas iekļūšanu Lonely Planet ceļveža TOP 10, kur esam minēti kā 2016. gada apmeklējamākais ceļojumu mērķis. Galvaspilsēta un valsts piesaista tūristus ar pasākumu daudzumu, pat ja tie nav globāla mēroga.
Travelnews.lv: Kā vērtējat, kuru valstu viesi ir maksātspējīgākie un materiālā ziņā dāsnākie?
Jeļena Stirna: Joprojām, neskatoties uz ekonomisko situāciju, viens no mūsu viesnīcu tīklā TOP klientiem ir Krievijas viesis. Arī Skandināvijas valstu pārstāvji ir maksātspējīgi. Savukārt Vācijas tirgu raksturo grupu apmeklējums, kas nav atsaucīgi papildus pakalpojumu izmantotāji, līdz ar to pazeminās ieņēmumu iespējas.
Travelnews.lv: Vai ir ieteikumi, kas būtu tirgus, pie kura vairāk jāpiestrādā tūristu piesaistei?
Aleksandrs Baranovskis: Uzskatu, ka ne vienmēr, kad rodas šķēršļi, jāmeklē jauns tirgus. Jācenšas veidot iestrādes jau esošajos, jārod risinājumi, kā tos noturēt un, protams, papildus visam, jāpiesaista arī potenciālos klientus.
Jeļena Stirna: Ne gluži jauns, bet mazliet aizmirsts ir Lielbritānijas tirgus, tādēļ ceram atrast un atjaunot ceļu arī ar šī virziena klientiem.
Travelnews.lv: Tuvojas Ziemassvētki. Kas būtu tās lietas, ko novēlāt saviem biznesa partneriem, klientiem un ikkatram pasaules iedzīvotājiem?
Aleksandrs Baranovskis: Pats svarīgākais cilvēkam noteikti ir veselība! Ja tā būs, tad ikkatram ir pa spēkam sasniegt panākumus!
Jeļena Stirna: Lai ceļš ved pretī sasniegumiem, par spīti visām krīzēm. Lai veicas darbos, izdodas sasniegt iecerēto un lai uz zemes valda miers un saticība!
EKSPRESS JAUTĀJUMI & ATBILDES
Ja Jums būtu jāizvēlas pilsēta ārpus Latvijas, kur pavadīt gadu, kas tā būtu?
|
Jeļena Stirna: Roma |
Aleksandrs Baranovskis: Ņujorka |
Jūsu iecienītākais restorāns ārpus jūsu restorānu tīkla? |
Jeļena Stirna: International |
Aleksandrs Baranovskis: Bibliotēka No 1 Restorāns |
Kura Latvijas pilsēta vēl nav apceļota, bet jūs vēlētos tajā paviesoties? |
Jeļena Stirna: Daugavpils |
Aleksandrs Baranovskis: Ventspils |
Vai, dodoties ceļojumā, veidojat līdzi ņemamo mantu sarakstu? |
Jeļena Stirna: Vairs nē |
Aleksandrs Baranovskis: Vienmēr |
Kas ir suvenīri, ko cenšaties nogādāt mājās no katra ceļojuma? |
Jeļena Stirna: Praktiskas dabas lietas – T-krekli, garšvielas u.c. |
Aleksandrs Baranovskis: Vietējie saldumi |