Foto: Raimonds Rozenfelds
Autors: Raimonds Rozenfelds
Avots: Raimonds Rozenfelds
Es, Raimonds Rozenfelds, šim braucienam gatavojos vairākus mēnešus iepriekš no brīža, kad INTERNET tīklā atradu informāciju par šo pasākumu un tā norisi Lisabonā (Portugāle) no 16.03.2011. – 19.03.2011. Tā kā līdzīgas izstādes, kas saistītas ar drošības, policijas, militāro un avio kosmiskās industrijas tematiku cenšos apmeklēt vairākas reizes gadā, tad zinu, kur sameklēt informāciju par tām un to norisi. Vēlāk pats plānoju un organizēju braucienus uz tām sev personīgi un lielākajā daļā ceļojumu dodos viens pats.
Lidojums turp noritēja ar pārsēšanos caur Norvēģijas galvaspilsētu Oslo. Biļetes lidojumam ar lidmašīnu no Rīgas uz Oslo iegādājos uz kompānijas „Air Baltic” reisu 17.03.2011. jau vairākas nedēļas pirms lidojuma. Tālāk bija paredzēts lidot no Oslo uz Portugāles galvaspilsētu Lisabonu ar Portugāles nacionālās aviosabiedrības „TAP” reisu, uz kuru biļetes arī jau bija iegādātas iepriekš. Tāpat bija jau iegādātas biļetes arī atpakaļceļam, kas bija paredzēts ar aviokompānijas „TAP” reisu un Lisabonas uz Minheni. No Minhenes uz Rīgu bija paredzēts lidot ar kompānijas „Air Baltic” reisu. Īsāk sakot, visas biļetes biju jau iegādājies iepriekš un vienlaicīgi.
Rīgas lidostā (turpmāk-RIX) ierados biļetē norādītajā datumā un laicīgi, lai reģistrētos un izņemtu iekāpšanas karti (Bording pass), kā arī izietu lidostas drošības pārbaudes. Bagāžas reģistrēšana man nebija nepieciešama, jo parasti cenšos ceļot bez tās, lai netērētu lieku laiku tās saņemšanai un izvairītos no tās pazaudēšanas vai sabojāšanas riskiem. Visas drošības pārbaudes izgāju bez problēmām, lidmašīnā arī nokļuvu sekmīgi, un lidojums varēja sākties.
Tā kā vismaz vairākas reizes gadā ceļojumiem izmantoju dažādu aviokompāniju gaisa transportu, tad bija interesanti lidot ar šo aviokompānijas „Air Baltic” reisu, jo šajā reisā bija paredzēts lidot ar vienu no šīs kompānijas nesen iegādātajām „Bombardier Q-400” lidmašīnām, ar kuru iepriekš nebiju lidojis. Lidmašīna atstāja burvīgas un ātras lidmašīnas iespaidu, jo tās ātrums ir ap 750 km/h, kas ir tikai par aptuveni 100 km/h mazāks nekā „Boeing” pasažieru lidmašīnām, kuras lido ar ātrumu ap 850 km/h.. Man vispār labāk patīk lidot ar propelleru lidmašīnām, jo tām ir mazāks ātrums un lidojuma augstums, kas palīdz labāk apskatīt to, kas notiek uz zemes. Arī šī lidojuma laikā varēja redzēt situāciju uz zemes, stipri aizsalušo Baltijas jūru un Rīgas jūras līci, kā arī ledlaužu darbu un ledū iesalušos kuģus. Tāds skats no augšas palīdzēja izprast Baltijas jūras patiesos aizsalšanas apmērus un ledlaužu darbu, par kuriem iepriekš biju lasījis plašsaziņas līdzekļos. Tāpat varēja labi redzēt Zviedrijas un Norvēģijas ziemas sniegotās ainavas no putna lidojuma.
Lidojums pagāja brīnišķīgi, un lidmašīna laicīgi un līgani nolaidās vienā no Oslo 3 starptautiskajām lidostām. Reisu uz Lisabonu gaidīju 5 stundas, kuru laikā varēja izpētīt šo lidostu, jo tajā iepriekš nebiju bijis.
Reiss uz Lisabonu sākās tās pašas dienas vakarā. Tā kā lidojām pāri Oslo un apkārtējām tās piepilsētām un fjordiem, bija burvīgi vērot tos no putna lidojuma. Tā kā lidojām ar Eiropas kompānijas „Airbus” markas lidmašīnu A320 un „TAP” aviokompānijai pasažieru maltītes bija iekļautas biļetes cenā, tad varēju tās izbaudīt ar prieku, jo tās bija gardas. Apkalpošana no lidmašīnas personāla puses bija burvīga un lidojums pagāja brīnišķīgi.
Tā kā Lisabonā ieradāmies naktī, tad viesnīcu meklēt nevēlējos un devos gulēt līdzi paņemtajā guļammaisā ar paliktni turpat Lisabonas lidostā. Tā kā laiks bija ļoti silts, pārnakšņot nebija nekādu problēmu. No rīta devos izstādes virzienā ar kājām, jo biju Lisabonā iepriekš bijis un zināju tās atrašanās vietu, kā arī izstāžu komplekss atrodas daudz tuvāk lidostai nekā pilsētas centrs. Izstādē nonācu pēc apmēram 40 minūšu gājiena. Pa ceļam iedvesmoju kādu sievieti ar stāstu par to, ka Jēzus viņu mīl.
Ierodoties Lisabonas izstāžu kompleksā, devos uz drošības tehnoloģiju izstādi SEGUREX 2011, kuras dēļ arī šoreiz braucu uz šejieni.
Izstādi izstaigāju, detalizēti iepazīstoties ar piedāvātajiem pakalpojumiem un produktiem. Savācu piedāvātos prezentācijas materiālus, kurus analizējot apkopošu informāciju, kas man būs noderīga tālākajām mācībām un personiskajai attīstībai. Noskatījos arī piedāvātos paraugdemonstrējumus.
Dienas laikā biju iepazinies ar izstādi pilnībā, tāpēc vakarā devos izpētīt tuvāko Lisabonas biznesa kvartālu. Pēc tam pastaigājos ar kājām pilsētas centra virzienā, lai apskatītos, kas izmainījies kopš manas pirmās ierašanās Lisabonā 2005. gadā. Tā kā izlidošana no Lisabonas uz Minhene atpakaļceļam bija paredzēta 06:00 no rīta nākamajā dienā, tad varēju veltīt kaut visu nakti pilsētas apskatei. Lisabona kā pilsēta man atstāja ļoti patīkamu iespaidu.
Atgriezos lidostā ar kājām ap 03:00 no rīta. Visu šo laiku biju vērojis pilsētu staigājot ar kājām, jo nevēlējos tērēt naudu sabiedriskajam transportam. Atlikušās dažas stundas pirms reisa atpūtos lidostā savā guļammaisā.
Reiss ar „TAP” aviokompāniju uz Minheni notika ar Eiropas kompānijas „Airbus” markas lidmašīnu A320 un pagāja burvīgi, jo atkal varēja arī paēst papildus par to nemaksājot, jo maltītes bija iekļautas biļetes cenā. Arī apkalpošana atkal bija burvīga. Minhenē sagaidīju kompānijas „Air Baltic” ASV kompānijas „Boeing” markas lidmašīnu uz Rīgu, ar kuru sekmīgi ielidojām Rīga un lidmašīna mīksti nolaidās RIX biļetē norādītajā laikā. Esmu priecīgs un pateicīgs Dievam par brīnišķīgo ceļojumu un labprāt došos līdzīgos ceļojumos arī nākotnē.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.