Viedoklis: Kādas tendences šovasar valda restorānu terasēs? (papildināts)

Vasara ir tik īsa, ka tā vien gribas katru brīvo brīdi pavadīt ārpus telpām, tostarp, ārā arī pusdienojot un vakariņojot. Kamēr laukos dzīvojošajiem ir iespējams doties romantiskos vai ģimeniskos piknikos kādas pļavas vidū, pilsētniekiem iespēju pusdienot svaigā gaisā piedāvā restorāni. Jautājām restorānu vadītājiem, kādas ir šīs vasaras tendences, ko tie piedāvā terasēs. (Lai rosinātu cilvēkus ēdienreizes doties baudīt āra terasēs, Travelnews.lv turpina ikgadējo tradīciju un aicina balsot šeit, lai noteiktu, kura kļūs par šīs vasaras populārāko restorāna terasi.)

Mārketinga un pārdošanas vadītāja Jūlija Žagunova, zivju restorāns "Le Dome"

Tā kā mūsu terase ar katru gadu kļūst aizvien populārāka, tad kā šīs sezonas tendenci varu minēt viesu skaita paaugstināšanos. Mūsu terases viesu auditorija ir ļoti dažāda. Pēcpusdienās šeit vairāk notiek dažādas biznesa tikšanās, kas reizēm var ievilkties līdz pat vakaram. Pa dienu pie mums nāk cilvēki no apkārtējiem birojiem, mūsu viesnīcas viesi un arī ārzemju tūristi, kas, iespējams, dzīvo kādā citā blakus viesnīcā. Vakaros terasi apmeklē tā saucamie vietējie viesi – tie, kas par mūsu restorānu zina jau ilgi un gadu no gada nāk tieši uz mūsu terasi. Par spīti tam, ka viesu skaits ir audzis, tomēr arī mainīgie laikapstākļi ir atstājuši iespaidu uz terases darbību. Tā kā mūsu terase nav tik labi redzama no tālienes, tad cilvēki, kas uzturas kādās citās viesnīcās, lietainos laikapstākļos nevēlas doties tālu no savas apmešanās vietas un tāpēc arī nesasniedz mūsu terasi. Tas pats attiecas arī uz vietējiem iedzīvotājiem – ja ārā līst, tad nav lielas vēlmes doties iekšā Vecrīgā uz kādu trasi. Tā kā ar katru gadu mūsu terase kļūst populārāka, tad katru gadu arī cenšamies kaut ko uzlabot un pamainīt. Piemēram, šogad nomainījām terases jumtu, uzstādījām stikla sienu, kas cilvēkus pasargā no vēja un lietus, kā arī kādu dīvāniņu aizvietojām ar trim skaistiem bāra krēsliem, tādējādi izveidojot nelielu bāra stūrīti ar skatu uz Doma baznīcu.

Vadītājs Aleksejs Karpovs, restorāni  "SEAFOOD & OYSTER TERRACE" un Bārs "BEACH BAR & GRILL"

Laiks šajā vasarā mūs ir ļoti pievīlis, tādēļ iecerēto visu skaits nebija tāds, kādu paredzējām. Bet daba ir daba – tai nepavēlēs. Kopējā tendence terasē jau vairākus gadus ir nemainīga – cilvēki pieprasa labu un svaigu jūras velšu maltīti, kā arī grilētus ēdienus, kas pagatavoti uz atklātas uguns. Cenšamies šīs viesu vēlmes attaisnot un piedāvājam nobaudīt gardu ēdienu. Ar katru vasaru novērojam, ka pieprasījums pēc šāda veida maltītes tikai pieaug, tādēļ cenšamies augt un attīstīt sevi šajā jomā. Ja runājam par viesnīcas auditoriju, kas mūs izvēlas visbiežāk, tad tie pamatā ir viesnīcas "Baltic Beach Hotel & SPA" viesi, kas apmetušies Latvijas lielākajā pieczvaigžņu viesnīcā un lielākajā viesnīcā Jūrmalā. Pamatā viesnīcu izvēlas tūristi no Krievijas, Ukrainas, Baltkrievijas, kā arī pieaug viesu skaits no Vācijas, Anglijas un Skandināvu valstīm. Vasaras sezonā ir daudz arī vietējās – Latvijas publikas. Ik gadu jāseko dažādu terasē un restorānā esošo lietu un priekšmetu nolietojumam. Visam jābūt vislabākajā kārtībā. Un – ja ikvienam ir iespēja sekot līdzi arī jaunākajām tendencēm interjerā un dizainā, tad – kādēļ gan to nedarīt! Jāatceras, ka svarīgāk par visu ir nodrošināt nemainīgu kvalitāti un apkalpošanas servisu.

Direktors Romāns Matijesku, restorāns "Allumette"

Vasara šogad bijusi diezgan slikta, lai varētu tikt attaisnotas mūsu ieceres. Tomēr tendences un klientu vēlmes esam pamanījusi, neatkarīgi no laikapstākļiem un, iespēju robežās tiem pielāgojāmies. Viesi šovasar ļoti labprāt vēlējās baudīt ūdenspīpes, kas pēc jaunajiem likumiem tika atļautas vien terasēs, kā arī klientu vēlme pēc dzīvās mūzikas nedēļas nogalēs. Tomēr, kā jau minēju – laikapstākļu dēļ daudzas ieceres nespējām realizēt. Šovasar mazāk kā citas vasaras tika baudīti kokteiļi. To vietā vairāk tika izvēlēt tīrs 40 grādīgs dzēriens, viskijs. Aptuveni 80 % mūsu restorāna viesi ir viesnīcā apmetušies ceļotāji, bet 20 % - vietējā Latvijas publika un tūristi. Esam novērojuši, ka visai bieži ierodas arī biznesa cilvēki, kas restorānā organizē biznesa tikšanās un arī labprāt strādā, baudot maltīti vai dzērienus. Nākošgad noteikti centīsimies rast risinājumus terases konstrukcijai, lai tajā nepazūd siltums arī sliktākos laikapstākļos. Ceram uzlabot arī apkalpošanas servisu, jo tā ir problēma daudzos restorānos.

Vadītāja Anna Melnalksne, restorāns "C.U.T."

Jāteic godīgi, tad šī sezona laikapstākļu dēļ terasei nav viena no tām veiksmīgākajām. Protams, restorānu ik dienas pilda viesi, tomēr tie sniedz priekšroku maltīti baudīt iekštelpās. Šogad esam ieviesuši jaunumu un svētdienās dodamies piknikā pilsētas vidē. Šis piedāvājums nosaukts par "Urban Picnic" un tajā iespējams baudīt grilētu ēdienu, atspirdzinošus dzērienus un patīkamu atmosfēru Rīgas centrā. Tie, kas piedalījušies šajos piknikos, vērtē tos ļoti atzinīgi un izsaka patiku. Terases sezonas darbības aktīvajā laika primāri ir nodrošināt visu, lai mūsu viesi jūtas ērti – ir patīkamas sēdvietas, dzīvie ziedi un zaļumi, lai rodas vasaras sajūta. Tāpat šī sajūta jāievērpj arī ēdienos un dzērienos. Mūsu auditorija pamatā vairāk kā puse ir viesnīcas "Radisson Blu Elizabete" viesi, bet otra puse ir tuvumā esošo biroju darbinieki, kas nāk baudīt mūsu maltīti. Terase no ārpuses nav redzama, tādēļ lielākoties par to uzzina mūsu viesi, kas ierodas restorānā. Neesam novērojuši, ka pie mums aktīvi nāk cilvēki, kas biroja ikdienu pārnes uz restorānu, tomēr biznesa tikšanās te norit visai bieži. Ja produkts, šajā gadījumā – terases koncepts – ir labs, tad tas tāds arī jāsaglabā, tomēr cenšamies sekot līdzi arī tendencēm, kas vērojamas pilsētā un arī pasaulē un – šo to vērtīgu un mums atbilstošu, niansēs cenšamies pielagot.

Mārketinga menedžere Anastasija Gorik, restorāns "Light House Jurmala"

Šogad neesam lutināti ar labiem laikapstākļiem, tomēr novērojām, ka, atšķirībā no iepriekšējiem gadiem, mūsu viesus nebiedēja ne lietus, ne dzestrais gaiss un vējš – terase nemitīgi ir bijusi pārpildīta. Iespējams, nostrādājusi reklāma, kurai šogad pastiprināti pievērsāmies, bet viesu atsaucība bijusi patiešām liela. Viesiem Jūrmalas piekrastē noteikti jābauda plaša terase un jāizjūt nepiespiesta gaisotne dabas tuvumā ar pieklusinātu mūziku, lai var dzirdēt viļņu šalkas. Šogad, kā nevienu citu gadu, vērojami tik dažādi saulrieti, teju vai kā gleznās. Sekojam līdzi mūsu viesu publikācijām un bildēm un esam pārsteigti, cik dažāda ir mūsu skaistā jūra un debesis. Esam parūpējušies arī par plediem, lai viesi siltumā var komfortabli baudīt atpūtu pie mums. Pamatā pie mums nāk cilvēki vecum virs 25 gadiem. Tie noteikti ir cilvēki, kas novērtē ēdiena kvalitāti un ir gatavi par to attiecīgi samaksāt. Ir pastāvīgie viesi, kas zina, ka nekur citur nebaudīs gardākas mīdijas vai grilētus kalmārus, kā pie mums. Nereti pie mums ierodas arī tūristi, bet tomēr – šogad vairāk kā jebkad iepriekš pie mums ierodas latviešu publika, kas zina, ka mēs darbojamies visu cauru gadu. Cenšamies ik gadu saglabāt savu kvalitāti un pieturamies pie klasikas – nodrošinām augstu apkalpošanas līmeni un ēdiena nemainīgu kvalitāti. Sekojam līdzi arī tendencēm un, ja jāievieš jauninājumi, tad tos veidojam ar savu rokrakstu.

Vadītājs Jānis Vītiņš, restorāns "Piramīda"

Svarīgākais, ko šosezon vēlējušies sagaidīt mūsu restorāna terases viesi, ir labi laikapstākļi, ko, diemžēl, ne vienmēr varam nodrošināt, jo vasara ir bijusi ļoti mainīga. Tomēr, ja runājam par tendencēm dzērienos un ēdienos, tad šovasar pieprasīts ir atspirdzinošais "Aperol Spritz", bet maltītē visbiežāk tiek izvēlēta grilēta gaļa un sezonālie produkti. Laikapstākļi, protams, ietekmējuši viesu izvēli sēdēt terasē, tomēr restorāns tika piepildīts visu vasaru un par apmeklētāju skaitu noteikti nevaram sūdzēties. Pamatā auditorija, kas izvēlas mūsu restorānu, ir vecumā no 40 gadiem. Tie ir gan vietējie iedzīvotāji, gan arī tūristi, kas apmetušies viesnīcā "Radisson Blu Rīdzene". Vietējie viesi vairāk ir biznesa cilvēki, kas nāk baudīt pusdienas, bet vakaros pie mums vairāk nāk tūristi. Šogad visbiežāk restorānā viesojušies norvēģi, vācieši, dāņi, kā arī itāļi un spāņi. Kādreizējā tendence savu ikdienas biroja dzīvi pārnest uz restorānu ir mazinājusies, visbiežāk ar datoru redzami ārzemju viesi, kas pieslēdzas wi-fi un izmanto saziņu ar pasauli. Uzskatu, ka restorānā pats svarīgākais ir saglabāt kvalitāti gan ēdienam, gan apkalpošanas līmenim. Pamatvērtībām jābūt nemainīgām, bet ar niansēm noteikti var spēlēties.

Līdzīpašniece Jeļena Kasina, restorāns "Aqua Luna"

Tas, ko šogad jo īpaši varam vēlēties, salīdzinot ar citiem gadiem, ir daudz labāki laikapstākļi. Tā kā atrodamies skaistā, tomēr no laikapstākļiem diezgan atkarīgā vietā, lietus un vējš nav mūsu sabiedrotie, tādēļ tik nepastāvīgos laikapstākļos ne vienmēr ir iespēja uzņemt viesus terasē. Tomēr, lai vai kā – saulainas dienas bez nokrišņiem mums arī ir, tādēļ mēs un mūsu viesi cenšas ikvienu no tām izmantot. Ja runājam par to, ko sagaida viesi, kas bauda patīkamu atmosfēru vasaras terasēs, tad lielāka daļa alkst pēc pievienotās vērtības. Tātad – papildus izcilas kvalitātes ēdienam, apkalpošanai un apstākļiem, būtiska ir arī vieta, kur restorāns atrodas. Mūsu īpašais pluss ir izvietojums Daugavas krasts, tuva ostas klātbūtne, kas ļauj vērot dinamisko un romantisko kustību, vērot skaistu saules un ūdens spēli, saulei rietot, un būt vieniem no retajiem, kas šādu skatu saviem viesiem piedāvā. Ja mums jāraksturo savi restorāna un terases viesi, tad pārsvarā tie ir mūsu pastāvīgie viesi, kas restorānu iecienījuši visos gadalaikos, kā arī šovasar īpaši audzis ārzemju viesu pieplūdums, jo īpaši mūs apmeklē viesi no Itālijas, Vācijas, Dānijas un Norvēģijas. Pirmkārt, šo izvēli viesi veikuši Tripadvisor.com iespaidā, otrs svarīgākais faktors ir dzīvā reklāma, kad draugs draugam izstāsta par mums, savukārt Vācijas viesi mums stāsta, ka par restorānu uzzinājuši no vietējām Vācijas ceļojumu aģentūrām, kas mūs īpaši rekomendējušas. Tas mūs, protams, patīkami pārsteidz, jo – reizēm reklāmās ieguldītā nauda neatmaksājas tik ļoti, kā dzīvā reklāma, kad mūsu kvalitāte un serviss ir novērtēts un ieteikts arī citiem. Savu restorāna esam iekārtojuši, padomājot gan par nesmēķētājiem, gan par smēķētājiem, kas ievēro noteikumus, ļaujot ikvienam justies komfortabli. Nodrošinām publiski pieejamu Wi-Fi, kas mūsdienās ir svarīgs gan ārzemju, gan vietējai publikai un arī darījumu cilvēkiem.

Restorāna vadītāja Lāsma Krastiņa, restorāns "Gutenbergs"

Šī gada vasaru esam sagaidījuši terasē, kas piedzīvojusi pamatīgu rekonstrukciju, tādēļ – lielākais darbs ir mūsu viesu informēšana, ka, salīdzinājumā ar iepriekšējiem gadiem, šogad mums nav termins "slikti laikapstākļi", jo esam piepildījuši savu sen loloto sapni, lai kļūtu par vienīgo Rīgas restorāna terasi, kas spēj uzņemt viesus viesnīcas "Gutenbergs" 5. stāvā visu cauru gadu – gan svelmainās vasarās, gan dzestrā rudenī, aukstā un sniegotā ziemā, kā arī pavasaros, kad debesis rotā mānīgā saule ar zobiem. Tā kā atmiņā ne vienam vien esam palikuši kā terase, kas nespēj veiksmīgi pildīt savu funkciju lietainā un vējainā laikā, tad tagad esam veikuši pamatīgas pārmaiņas – divas trešdaļas terases teritorijas ir iestiklotas, jumta izvietojums ir kļuvis augstās, kas ļauj pilnvērtīgi baudīt fantastiskos Vecrīgas objektus – Doma baznīcu, torņus, Daugavu un pat Latvijas Nacionālo Bibliotēku. Reiz izteiktā vēlme kļūt par restorānu ar ziemas dārzu ir piepildījusies. Ziemā nodrošināsim siltinājumu un iespēju baudīt romantisku gaisotni pie mūsu kamīna, vienlaicīgi spējot apkalpot 40 viesus tikai terasē vien. Šogad esam samazinājuši korporatīvo pasākumu skaitu, lai spētu uzņemt iespējami vairāk individuālos viesus. Esam iecienīti ārzemju auditorijai – tūristiem, kā arī saviem sadarbības partneriem, kas labprāt pie mums viesojas pusdienlaikā. Bieži vien rīkojam arī grupu vakariņas, sadarbībā ar ceļojumu aģentūrām. Tomēr pamatā uzņemam individuālos viesus, kas ciena un novērtē kvalitāti, mūsu centienus kļūt aizvien labākiem un unikāliem ar savu īpašo konceptu. Esam atraduši arī savu vadmotīvu, kā definējam savu restorāna virtuvi, ko dēvējam par moderno Latvijas ēdienkarti. Īpaši cenšamies sadarboties un atbalstīt vietējos ražotājus – gan produktu iegādē, gan arī interjera elementos un traukos, ko darinājuši talantīgi Latvijas amatnieki. Uzskatu, ka arī turpmāk pieturēsimies pie savām patiesajām vērtībām un atļausimies pilnveidot sevi vien tajās lietās, kas prasīs uzlabojumus, ja tādus vajadzēs veikt, sekojot līdzi tendencēm.

Restorāna vadītājs Dāniels Liepiņš, restorāns "Trompete"

Tā kā darbojamies salīdzinoši neilgu laiku, šī ir pirmā vasara, kad Muzikālais bārs - restorāns "Trompete" piedāvā saviem viesiem lielisku iespēju baudīt mierīgu atmosfēru muzikālās noskaņās mūsu iekšpagalma terasē. Tā kā šī ir ļoti pateicīga vieta, kur iespējams patverties no mūžīgās pilsētas kņadas, esam īpaši iecienīti gan vietējai publikai, gan ārzemju viesiem. Uzskatu, ka liela daļa terašu apmeklētāju sagaida ērtu, klusu vietu, kur baudīt patīkamu atmosfēru un lielisku ēdienu, kas kvalitatīvi gatavots ar lielu mīlestību. Mūsu iekšpagalma trasei piemīt īpašs šarms, kur ikviens Vecrīgas ieskauto mūru apzaļumotajā pagalmā var baudīt sev tīkamo mūziku – džezu, blūzu un funk stila melodijas. Tas viss - lielākoties dzīvajā izpildījumā. Pateicoties mūsu terases izvietojumam, teju vienmēr esam pasargāti no aizvēja un arī lietus mums netraucē. Ceram, ka, pielāgojoties laikapstākļiem, spēsim savu terasi padarīt pieejamu mūsu viesiem visa caura garumā. Šis gads raksturojams kā savas publikas iepazīšanas gads un mums jau izveidojies savs pastāvīgo viesu loks, kas novērtē mūsu restorānu, kur lieliski apvienota Latvijas gaisotne ar pasaules elpu. Mūsu terasi esam veidojuši pieejamu arī tiem, kas mīl strādāt ārpus biroja telpām, tādēļ te atrodami daudzi elektrības kontakti, kas nodrošina nemitīgi pieejamu elektroenerģijas avotu, kā arī bezmaksas Wi-Fi, kas ļauj ērti strādāt. Uzskatu, ka – ja terasei ir izveidots labs koncepts, ar kādu darboties un piesaistīt vēlamo publiku, tad pamatā tam nav jāmainās. Mainīgas var būt lietas, kas uzlabo kvalitāti, mainīgi var būt mūzikas izpildītāji, tomēr pamatvērtības jāsaglabā.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Izdota Bauskas novada tūrisma himna Bauskas TIC
Noklausies jauno hitu un seko līdzi izaicinājumam - tūrisma himna nu jāizveido #LiepājaTravel komandai! | Skatīt vairāk
Latvija
Latvijas izaicinājums'25 sākas Veclaicenē Alūksnes TIC
Iesāc jauno 2025. gadu ar aktīvu atpūtu un ļaujies aizraujošu ainavu, cienījamu kilometru un izklaidējošu uzdevumu pilnā piedzīvojumā pašā ziemas | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 20.11.2024 - 28.11.2024 Sākas Ziemsvētku gaidīšanas laiks Madonā Madonas TIC
30. novembrī ar oriģinālu un košu Boho stila adventes vainagu veidošanu LVM Kalsnavas arborētumā sāksies skaistais saulgriežu gaidīšanas laiks. | Skatīt vairāk
Svētku garšas tirdziņš Tukumā Tukuma TIC
Ikvienu interesentu gaidīs mājražotāji un amatnieki ar saviem gardumiem un darinājumiem. Notekti būs iespēja atrast svētku dāvanas. | Skatīt vairāk
Tez Tour
NEDĒĻAS LASĪTĀKAIS
Populārakie piedāvājumi
APMEKLĒTĀKIE UZŅĒMUMI
Baltijas tūrisma objekti

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::4.39970303sec.