Viedoklis: Kādam būtu jābūt viesmīlim Latvijā?

20. oktobrī pasaulē tiek svinēta viesmīļu diena. Tā ir diena, kad restorānu un kafejnīcu vadītāji un apmeklētāji viesmīļiem var pateikt “paldies” par paveikto darbu un laipno apkalpošanu. Ir skaidrs, ka ne katrs var būt viesmīlis, taču kāds cilvēks var par tādu kļūt? To Travelnews.lv vaicāja Latvijas restorānu vadītājiem.

Vadītājs Agris Eglītis, Naples

To, ka 20. oktobrī svin viesmīļu dienu, nezināju. Esmu gan dzirdējis par bārmeņu dienu. Būs tagad jāpapēta, kā šo dienu svin un kā varētu iepriecināt kolēģus. Esmu pārliecināts, ka viesmīlim ir jābūt komunikablam, smaidīgam, spējīgam pārdot un pārzināt produktu, kuru piedāvā. Viena no, manuprāt, svarīgākajām īpašībām ir spēja nebūt pārāk uzbāzīgam. Daudzi varbūt tam nepiekrīt, taču tā tas ir. Es gan pats neesmu viesmīlis, tāpēc ir grūti runāt par šīs profesijas mīnusiem. Kolēģi min, ka grūtākais, kas var būt, ir komunikācija ar negatīvi noskaņotiem cilvēkiem. Pats esmu novērojis, ka uz restorānu mēdz nākt cilvēki, kam mērķis ir savu negatīvismu gāzt pāri restorāna darbiniekiem. Viss pārējais gan nav nekas neiespējams. Viesmīļi strādā un viss notiek!

Vadītājs Varis Striks, BakeBerry

Līdz šim nezināju par tādu viesmīļu dienu, taču ir jāatzīst, ka kolēģus cenšamies iepriecināt katru dienu, nevis reizi gadā. Taču, ja diena būtu kaut kā jāizceļ, varētu viesmīļiem uzsaukt kādu desertu, jo brīvdienu gluži piešķirt nevar. Manuprāt, labs viesmīlis ir komunikabls un spējīgs neuztvert visu dienā piedzīvoto personīgi. Ir jāsaprot, ka cilvēki ir dažādi, un tikai tāpēc, ka cilvēkam ir slikta oma, nenozīmē, ka viņam ir naids pret visu apkalpojošo personālu. Noteikti arī restorāna vadītājs ietekmē to, kāds būs viesmīlis. Vadītājam ir jābūt organizētam un ar pieredzi, lai pēc tam savas zināšanas varētu nodot tālāk. Tādējādi arī veidojas lieliska komanda.

Restorāna “Esplanāde” vadītājs Gatis Švarcs, Radisson Blu Hotel Latvia

Īsti neesmu dzirdējis par viesmīļu dienu, bet ticu, ka tāda varētu būt. Tagad jau var katru dienu atrast kaut ko, ko svinēt. Taču ņemšu vērā un vismaz mutiski kolēģus apsveikšu. Ja runājam par to, kādam būtu jābūt viesmīlim, tad pēc paša pieredzes varu teikt, ka ir divas īpašības, bez kurām nekas neveiksies – draudzīgums un dabiskums. Ja viesmīlim piemīt šīs divas īpašības, viņam nav jābaidās kļūdīties. Tāpat viesmīlis nedrīkst aizmirst, ka visu laiku ir kā uz skatuves – visi un visu redz. Vispār Latvijā viesmīlības jomā biežāk strādā sievietes. Vismaz mūsu restorāna tie varētu būt pat 70%. Tas laikam tāpēc, ka Latvijā kopumā sieviešu ir vairāk.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Svētku laiks Bānīša stacijas kvartālā Alūksnes TIC
Gada izskaņa pienāk ar skaisto Ziemassvētku un brīnuma gaidīšanas laiku. Svētku sajūtu smelties aicinām ieplānot Alūksnes dzelzceļa stacijas | Skatīt vairāk
Latvija
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 01.12.2025 - 20.12.2025 Ziemassvētku vakariņas Rundāles pilī Bauskas TIC
Rundāles pils restorāns “Ozollāde” aicina uz īpašām Ziemassvētku degustāciju vakariņām! | Skatīt vairāk
Ziemassvētku īpašie piedāvājumi Bauskas TIC
Vietējie tūrisma uzņēmēji ir sagatavojuši īpašos Ziemassvētku piedāvājumus, kas ļauj izbaudīt svētku burvību pilnā krāšņumā. Ieskaties, | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 12.12.2025 - 21.12.2025 "Crooners & Cristmas" un 4 kārtu vakariņas Tukuma TIC
4. Adventē Kalnmuižas pilī satiksies mūzika, svētku noskaņa un izsmalcinātas garšas. | Skatīt vairāk
Uzņēmumi


Baltic Beach Hotel & SPA
,


Radisson Blu Latvija Conference & Spa Hotel
,


Kaļķu vārti
,


1st-studio.com
,

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2025 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2025 1st-studio.com

 
Total Timed::0.56143498sec.