Viedoklis: Kādam būtu jābūt viesmīlim Latvijā?

20. oktobrī pasaulē tiek svinēta viesmīļu diena. Tā ir diena, kad restorānu un kafejnīcu vadītāji un apmeklētāji viesmīļiem var pateikt “paldies” par paveikto darbu un laipno apkalpošanu. Ir skaidrs, ka ne katrs var būt viesmīlis, taču kāds cilvēks var par tādu kļūt? To Travelnews.lv vaicāja Latvijas restorānu vadītājiem.

Vadītājs Agris Eglītis, Naples

To, ka 20. oktobrī svin viesmīļu dienu, nezināju. Esmu gan dzirdējis par bārmeņu dienu. Būs tagad jāpapēta, kā šo dienu svin un kā varētu iepriecināt kolēģus. Esmu pārliecināts, ka viesmīlim ir jābūt komunikablam, smaidīgam, spējīgam pārdot un pārzināt produktu, kuru piedāvā. Viena no, manuprāt, svarīgākajām īpašībām ir spēja nebūt pārāk uzbāzīgam. Daudzi varbūt tam nepiekrīt, taču tā tas ir. Es gan pats neesmu viesmīlis, tāpēc ir grūti runāt par šīs profesijas mīnusiem. Kolēģi min, ka grūtākais, kas var būt, ir komunikācija ar negatīvi noskaņotiem cilvēkiem. Pats esmu novērojis, ka uz restorānu mēdz nākt cilvēki, kam mērķis ir savu negatīvismu gāzt pāri restorāna darbiniekiem. Viss pārējais gan nav nekas neiespējams. Viesmīļi strādā un viss notiek!

Vadītājs Varis Striks, BakeBerry

Līdz šim nezināju par tādu viesmīļu dienu, taču ir jāatzīst, ka kolēģus cenšamies iepriecināt katru dienu, nevis reizi gadā. Taču, ja diena būtu kaut kā jāizceļ, varētu viesmīļiem uzsaukt kādu desertu, jo brīvdienu gluži piešķirt nevar. Manuprāt, labs viesmīlis ir komunikabls un spējīgs neuztvert visu dienā piedzīvoto personīgi. Ir jāsaprot, ka cilvēki ir dažādi, un tikai tāpēc, ka cilvēkam ir slikta oma, nenozīmē, ka viņam ir naids pret visu apkalpojošo personālu. Noteikti arī restorāna vadītājs ietekmē to, kāds būs viesmīlis. Vadītājam ir jābūt organizētam un ar pieredzi, lai pēc tam savas zināšanas varētu nodot tālāk. Tādējādi arī veidojas lieliska komanda.

Restorāna “Esplanāde” vadītājs Gatis Švarcs, Radisson Blu Hotel Latvia

Īsti neesmu dzirdējis par viesmīļu dienu, bet ticu, ka tāda varētu būt. Tagad jau var katru dienu atrast kaut ko, ko svinēt. Taču ņemšu vērā un vismaz mutiski kolēģus apsveikšu. Ja runājam par to, kādam būtu jābūt viesmīlim, tad pēc paša pieredzes varu teikt, ka ir divas īpašības, bez kurām nekas neveiksies – draudzīgums un dabiskums. Ja viesmīlim piemīt šīs divas īpašības, viņam nav jābaidās kļūdīties. Tāpat viesmīlis nedrīkst aizmirst, ka visu laiku ir kā uz skatuves – visi un visu redz. Vispār Latvijā viesmīlības jomā biežāk strādā sievietes. Vismaz mūsu restorāna tie varētu būt pat 70%. Tas laikam tāpēc, ka Latvijā kopumā sieviešu ir vairāk.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 08.12.2025 - 21.12.2025 "Brīnumu laiks" Šlokenbekā Tukuma TIC
Tirdziņš norisināsies ziemīgā noskaņā un piedāvās koncertu, aktivitātes un svētku gaisotni. | Skatīt vairāk
Latvija
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 15.12.2025 - 24.12.2025 Ziemassvētkos- apkārt Alūksnes ezeram! Alūksnes TIC
Pievienojies Tradicionālajam Ziemassvētku Paskrējienam apkārt Alūksnes ezeram- 24.decembrī! | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 18.12.2025 - 24.12.2025 Rīgas Motormuzeja darba laiks svētkos Motormuzejs
Darba laika izmaiņas Ziemassvētkos un Jaunajā gadā! | Skatīt vairāk
Ziemā bez steigas iepazīsti Bauskas novadu Bauskas TIC
Ziemā bez steigas iepazīsti mākslu, arhitektūru un vēsturi! Ja vēlies izbaudīt kultūras bagātības mierīgā un nesteidzīgā gaisotnē, Bauskas | Skatīt vairāk
Uzņēmumi


Radisson Blu Latvija Conference & Spa Hotel
,


Ventspils TIC
,


Grand Palace Hotel
,


Trakai TIC
,

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2025 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2025 1st-studio.com

 
Total Timed::0.65049601sec.