Aivars Mackevičs: Kad tūroperatoru arēnā sanāk milži

Latvijas tūroperatoru tirgū šogad ienāk divi lieli starptautiski tūroperatori (Vācijas TUI  un Polijas Itaka) un tas nozīmē, ka ir sākusies liela tūrisma tirgus pārdale ne tikai Latvijā, bet arī visā Baltijā.

Tas lielo tūroperatoru vidū rada pamatotu satraukumu, jo 2019. gadā būs milžu cīņas, kur īsākā laika posmā ieguvējs noteikti būs ceļotājs, bet ilgākā laika posmā, pie tirgus nekontrolētas situācijas, ceļotājs var būt arī zaudētājs. Ja cenu cīņas radīs finansiālu nestabilitāti tūroperatoru vidū, tad var pienākt brīdis, kad kāda no kompānijām var atstāt savus klientus vai nu ārzemēs vai nu bez naudas. Tāpēc tūrisma aģentūrām, asociācijai ALTA - Latvijas Tūrisma Aģentu un Operatoru Asociācijai un patērētāju aizsardzības struktūrām ir ļoti svarīgi pievērst rūpīgu uzmanību tūroperatoru aktivitātēm.

Interesanti, ka daudzi ceļojumu aģenti jauno tūroperatoru prezentācijās cenšas slēpties no publicitātes, jo nopietni baidās zaudēt savu līgumus ar esošiem tūroperatoriem. Mazās tūrisma firmas jau ziņo par lauztiem līgumiem un citām soda sankcijām. Arī tūrisma ziņu portāls Travelnews.lv ir saņēmis netiešus "mājienus/norādījumus" ziņu veidošanas politikā un ar piedraudējumu anulēt esošos sadarbības līgumus. Situācija ir ļoti neparasta un interesanta! Izskatās, ka cīņa par Latvijas ceļotāju būs nopietna!

Komentē Biznesa augstskolas Turība asociētais profesors, Tūrisma pētniecības centra vadītājs Ēriks Lingebērziņš

Latvijas izejošā tūrisma tirgus gadiem ir bijis garlaicīgs, visiem zināmu iemeslu dēļ. Esošajā situācijā pirktspējas pieaugums Latvijā nosaka nepieciešāmību šo garlaicību kliedēt. Es redzu patērētāju kā ieguvēju ne tikai 2019. gadā - tas ir mazliet garāks posms, ņemot vērā faktu, ka Latvijas patērētājs ir vienmēr bijis ļoti konservatīvs savos lēmumos. Turklāt, ir jānotiek tirgus konsolidācijai. Latvijā ir ārkārtīgi liels aģentūru skaits un operatoru sadarbības nosacījumi var būt tie, kuri maina šo situācija. Nebrīnīšos, ja jau tuvākajā laikā sāksies vietējo, mazo, aģentūru konsolidācijas process, veidojot apvienības, tīklus utt. Tas būtu loģisks iznākums (turpinājums), komunikācijā ar operatoriem, meklējot ceļus pie labākiem sadarbības nosacījumiem.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Ieelpo pavasari Pelēču ezera purva takā Preiļu novada TIC
Pelēču ezera purva dabas izziņas taka pavasarī aicina apmeklētājus iepazīt unikālu purva ainavu un daudzveidīgu augu un dzīvnieku pasauli. | Skatīt vairāk
Latvija
"Iepazīsti kaimiņus Zemgalē" Bauskas TIC
Akcijas ietvaros ikviens ir aicināts doties atklāt jaunas vietas un objektus! | Skatīt vairāk
"Muzeju nakts 2025" Preiļu novadā Preiļu novada TIC
Šogad Preiļu novadu akcijā pārstāvēs 5 dalībnieki - Raiņa muzejs "Jasmuiža", Preiļu vēstures un lietišķās mākslas muzejs, Vārkavas | Skatīt vairāk
Preiļu muižas komplekss un parks pavasarī Preiļu novada TIC
Izbaudi siltās dienas pastaigājoties Preiļu muižas kompleksa un parka plašajā teritorijā. Viss zied un zaļo! | Skatīt vairāk

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2025 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2025 1st-studio.com

 
Total Timed::9.07698798sec.