Foto: BalticTravelnews.com
Autors: Aivars Mackevičs
Avots: BalticTravelnews.com
Atgadījumam ir jau gandrīz 2 mēnešu vēsture, lai gan turpinājums noteikti sekos.
25.04.2022 no Rīgas uz Madridi atlidoju ar Latvijas nacionālo lidsabiedrību «airBaltic», kur viss noritēja pēc plāna.
Reklāma
Izņemto ceļojuma bagāžu Madrides lidostā bija jāpiereģistrē un jānodod citai lidsabiedrībai «Air Europa», kas veica 25.04.2022 tiešo lidojumu Madride – Palma Maļorkā. Pienākot pie lidostas lidojuma reģistrācijas galdiņa, uzliku savu ceļojuma koferi uz bagāžas svēršanas lentas un nodevu dokumentus lidojumam. Pēkšņi pamanīju, ka mans ceļojuma koferis pa bagāžas lentu aiziet uz lidostas koferu kopējo bagāžas lentu nereģistrēts, proti, tam netika uzlīmēts reģistrācijas talons. Protams, es uzreiz cēlu trauksmi, bet koferis jau bija pazudis kopējā plūsmā. Uz mana ''boarding pass'' tika uzlīmēts apliecinājums par bagāžas nodošanu un lidojuma reģistrācijas personāls ar rācijas palīdzību komunicēja ar bagāžas cilvēkiem, lai manam koferim tiktu pielikts reģistrācijas talons. Kaut kādā kartona kastē pa bagāžas lentu tika aizsūtīts manas bagāžas reģistrācijas talons, kur tas bagāžas cilvēkiem bija jāuzlīmē jeb jāpiestiprina pie mana kofera. Diemžēl, tas radīja maldīgu sajūtu, ka viss ir kārtībā. Pēc vairāku ceļojumu ekspertu atziņām, man tomēr bija jāpanāk, lai mans koferis tiktu fiziski atgriezts atpakaļ un reģistrēts no jauna.
Palmas lidostā diemžēl bija jākonstatē, ka mana bagāža nav atlidojusi un palikusi Madrides lidostā. Devos uz Palmas lidostas «Groundforce» biroju, kur pieteicu ceļojuma bagāžas pazušanu. Aizpildīju anketu, aprakstīju čemodānu un tā saturu. Solīja šo jautājumu atrisināt tuvāko 24 stundu laikā, bet pagāja visas 7 dienas un mans koferis nebija atradies.
Protams, ka koferī bija daudzas mantas, kas ir svarīgas ceļojuma laikā, taču dārgākās un svarīgākās lietas biju salicis rokas bagāžā. Tā kā ceļojums tika apdrošināts pie «AAS BALTA», tad noslēgtā ceļojuma apdrošināšanas programma šādā gadījumā ļāva iegādāties pirmās nepieciešamības preces līdz 200 eiro. Tika nopirkti vairāki krekli, šorti, apavi un higiēnas piederumi, kas daļēji kompensēja bagāžas mantu iztrūkumu. Jāteic, ka neērtības bagāžas zaudēšanas gadījumā ir diezgan lielas, jo trūkst pierasto mantu, kuras sniedz labsajūtu un komfortu. Tie, kuri bieži ceļo, iegādājas dārgus un praktiskus ceļojuma piederumus, jo tie būtiski atvieglo ceļojuma vai komandējuma ikdienu.
Komunikācija no lidsabiedrības «Air Europa» ir ļoti neprofesionāla un ir tāda sajūta, ka tiek radīts iespaids par lielu darbošanās aktivitāti, bet rezultātam ir nulles efekts. Katru dienu no vairākiem komunikācijas kanāliem tika sūtīts pieprasījums pēc bagāžas, taču uz visiem jautājumiem ir standarta atbilde - paldies ar jautājumu, mēs izskatīsim un sazināsimies, izņemot Facebook Messenger komunikāciju, kur tomēr iedziļinājās manā problēmā, bet arī tā palika bez praktiska risinājuma.
Atgriežoties Latvijā, pēc nedēļas tika saņemta telefoniska ziņa, ka mana ceļojuma bagāža ir atrasta un ka tā ir ceļā uz lidostu «Rīga». Saņemot lidostā ceļojuma koferi, biju ļoti priecīgs, jo bija jāgatavojas jaunam ceļojumam un tas nozīmēja, ka daudzas lietas nebūs jāpērk. Diemžēl, atverot koferi, bija jāsecina, ka tā saturs ir pamatīgi izārdīts, pilns ar dažādiem gružiem un vairākas mantas ir pazudušas. Drēbes un apavi bija vietā, bet kosmētikas soma, bārdas dzenamais aparāts, Šveices nazis, BMW mugursoma un vēl citi vērtīgi ceļošanas sīkumi bija nozagti.
Vērsos ar pieteikumu pie «AAS BALTA» par ceļošanas zaudējumu atlīdzināšanu, kur 15 dienu laikā saņēmu kompensāciju par iegādātajām pirmās nepieciešamības precēm (195.83 eiro), bet ceļojuma kofera zaudēto mantu kompensācija nav paredzēta standarta ceļojuma apdrošināšanas līgumā. Tas nozīmē, ka mani aptuvenie zaudējumi ir 500-600 eiro vērtībā. Starp citu, nekad iepriekš nebiju aizdomājies, ka vīriešu kosmētikas somas kopējā vērtība var sasniegt 300 eiro. To visu es konstatēju, kad bija jāsapērk viss no jauna nākošajam ceļojumam.
Šobrīd ''sausais atlikums'' ir tāds, ka cenšos piedzīt no Spānijas lidsabiedrības «Air Europa» radītos materiālos zaudējumus, bet tas nedodas viegli, jo e-pasta atbildes bieži vien ir automātiskas, neprecīzas un arī absurdas. Pēdējā e-pasta atbilde mani pārsteidza, jo tajā tika klāstīts, ka mana ceļojuma bagāža vēl joprojām tiek meklēta. Šobrīd uzturam biklu e-pasta komunikāciju ar Spānijas lidsabiedrību, taču ar lielu neuzticēšanos un vilšanos.
Varbūt jums ir kādi praktiski ieteikumi, kā atgūt zaudējumus?
Travelnews.lv ir sagatavojis video interviju ar apdrošināšanas eksperti Elīni Leitendorfu, kura padalījās ar praktisku informāciju par ceļojuma bagāžas apdrošināšanas niansēm.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.