Autors: Tūrisma nozare
Avots: TurismaBizness.lv
Lidsabiedrība airBaltic ir ļoti nozīmīgs Latvijas tūrisma biznesa dalībnieks, tāpēc pēdējo dienu, abu galveno akcionāru abpusējie, paziņojumi ir satraukuši Latvijas tūrisma nozari. airBaltic ir kļuvis par Latvijas tūrisma «Nokia» un daudzu uzņēmumu nākotne ir cieši saistīta ar airBaltic veiksmes stāstu.
Aviokompānijas airBaltic veiksmes stāsts ir veidojies vairāku gadu laikā un daudzi ir jau pieraduši, ka mūsu nacionālā lidsabiedrība bieži vien tiek pamatoti/nepamatoti kritizēta vietējā tirgū, bet starptautiskajā biznesa vidē slavēta un atzīta par piemēru citām lidsabiedrībām. Nesenajā vizītē Latvijā, Vācijas kanclere Angela Merkele minēja lidsabiedrību airBaltic kā Latvijas veiksmes piemēru.
Reklāma
airBaltic zīmols ir kļuvis par Latvijas tūrisma eksportpreci un vizītkarti, ko atpazīst ne tikai Baltijas reģionā, bet arī Rietumeiropā un NVS valstīs. airBaltic ir Latvijas tūrisma «Nokia». Tūrisma nozare aicina Satiksmes ministriju, starptautisko lidostu Rīga un citas iesaistītās puses sniegt nepastarpinātu informāciju par iemesliem, kāpēc airBaltic īpašnieki meklē izdevīgākas biznesa attīstības iespējas kaimiņvalstīs, kas ir Latvijas tūrisma nozares ne tikai sadarbības partneri, bet arī vistiešākie konkurenti? Latvijai ir jāapzinās airBaltic vērtība, kura ir veidota starptautiskajā biznesa vidē jau vairāku gadu garumā. Veiksmīgais lidsabiedrības nosaukums un biznesa modelis vieno visu triju Baltijas valstu pasažierus un uzņēmējus.
Latvijas Tūrisma Aģentu un Operatoru asociācijas prezidente Kitija Gitendorfa saskata draudus tūrisma attīstībai Latvijā nākotnē. Rīga/Latvija kā tūrisma galamērķis ir kļuvis pievilcīgs daudzu ceļotāju acīs tieši pateicoties ērtajai gaisa satiksmei, ko nodrošina airBaltic. Attīstoties konkurētspējīgai lidsabiedrībai kaimiņos, daļa tūristu plūsmas novirzīsies uz Lietuvu/Viļņu, kā rezultātā tūrisma nozare Latvijā, viesnīcas tai skaitā, saskarsies ar ievērojamu tūristu skaita samazināšanos jau nākamajā gadā.
Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas prezidents Jānis Naglis atzīst, ka airBaltic ir viens no galvenajiem tūristu piegādātajiem Rīgas naktsmītnēm un restorāniem. Katra airBaltic veiksme vai neveiksme momentāli atspoguļojas tūrisma biznesā kā domino efekts.
Starptautiskā tūroperatora Tez Tour vadītājs Baltijas valstīs Konstantīns Paļgovs informē, ka kompānija plāno jau tuvākajā laikā realizēt ieceri ienākošā tūrisma jomā. Lielajiem tūrisma uzņēmumiem ir ļoti svarīga ilgtspējīga valsts tūrisma politika, piemēram, Live Rīga zīmola izveidošana vai izsvērts valsts tūrisma mārketinga plāns. Tādi darbi dod optimismu, bet ziņa par gaisa transporta plūsmas novirzīšanu no Rīgas uz Viļņu rada patiesas bažas. airBaltic ir vienreizēja kompānija, kas ir nenovērtēta vietējā tirgū, bet augsti vērtēta Eiropas līmenī.
Viesnīcu tīkla Kolonna Hotels Group direktore Margarita Platace uzskata, ka latviešiem patīk kritizēt airBaltic. Taču ceļotāji par maz novērtē unikālo iespēju bez pārsēšanās doties no Rīgas neskaitāmos virzienos. Laicīgi plānojot lidojumus, pasažieri var iegādāties lidojuma biļetes par pieņemamām cenām. Ja airBaltic pārcelsies uz Lietuvu, tad zaudētāji būsim mēs visi, jo arī ārzemju tūrists mainīs savu galamērķi. Mums rūp airBaltic, 10% PVN likme naktsmītņu pakalpojumiem un ilgtspējīga valsts tūrisma politika, jo tūrisms nav viena gada bizness.
Tūrisma nozares uzdevumā informāciju sagatavoja: Tūrisma mediju grupa BalticTravelnews.com
Kontaktiem: +371 26588999, info@baltictravelnews.com
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.