Autors: Sintija Masjuka
Avots: BalticTravelnews.com
Zādzību konstatēšana teju ikvienam ir sagādājusi ne tās patīkamākās emocijas. Jau no laika gala, garnadžu redzeslokā ir nonākušas viesnīcas. Ārzemēs dažāda veida zādzības viesnīcās esot ikdiena. Kāda ir šī situācija ar Latvijas viesu izmitināšanas uzņēmumiem? Travelnews.lv apzināja trīs Latvijas viesnīcas, lai noskaidrotu, ko viesnīcu viesi liek savā čemodānā un pārved mājās kā "suvenīrus".
Viesnīcas SemeraH Hotel Metropole (www.semarahhotels.com) viesu uzņemšanas nodaļas vadītāja Anastasija Muzira stāsta, ka viņu praksē par laimi ir piedzīvotas vien dažas zādzības. Vislielākā esot bijusi, kad viesnīcas konferenču zālē tika nozagts projektors un dators. Mazāk nozīmīgas vai nebūtiskas zādzības ir piedzīvotas, kad viesnīcu klienti braucot prom no istabas numuriņa paņem līdzi dvieli, halātu vai čības. Dažreiz nekaunīgākie atpūtnieki iztukšo minibāru, kas atrodas numurā, nesamaksājot par to. "Mēs rēķināmies ar šādām starpgadījumiem un neesam izbrīnīti, kad tie notiek," pauž Anastasija Muzira. Visi viesi, kuri apmetas viesnīcā, ir reģistrēti. Tāpēc, gadījumā, ja viesnīcā tiek nozagts kas krietni dārgāks par dvieļiem vai istabas čībām, nasko atpūtnieku var viegli dabūt rokā un saukt pie atbildības. Viesu uzņemšanas nodaļas vadītāja pauž, ka ir samērā grūti precīzi pateikt, kas ir šie cilvēki, kas pašrocīgi apzog viesnīcu numuriņus. Taču tiek apgalvots, ka to starpā varētu būt tūristi. Anastasija Muzira piebilst, ka visnegodīgākie viesnīcu klienti un blēži nāk tieši no interneta vides. Tie ir cilvēki, kuri rezervē numurus elektroniskā veidā. Tas nebūt nenozīmē, ka visi cilvēki, kuri praktizē viesnīcas numuru rezervēšanu caur internetu mēdz apzagt numuriņus, taču šādi gadījumi viesnīcā SemeraH Hotel Metropole ir bijuši.
Reklāma
Margarita Platace, kura ir četru zvaigžnu viesnīcas Radi un draugi (www.hotelradiundraugi.lv) vadītāja, apliecina, ka savā pieredzē ir piedzīvojusi vien sīku huligānismu no viesu puses. Tas izpaudās minibāra izmantošanā, nesamaksājot par to. Vadītaja zina stāstīt, ka atpūtnieki, grādīgo dziru ietekmē, zaguši puķu podus no blakus esošajām kafejnīcām. Lai gan lielus materiālos zaudējumus tas nav sagādājis, raižu un rūpju bijis gana. Par laimi, šādu atgadījumu nav bijis daudz un procentuālais zādzību rādītājs ir salīdzinoši mazs. Viesnīcām, kurām šajā ziņā veicas mazāk, Margarita Platace iesaka sastādīt cenrādi. Tajā būtu jābūt norādītai numuriņā atrodamo lietu materiālā vērtība, kā arī naudas summa, kas jākompensē gadījumā, ja kaut kas tiek bojāts vai pazūd pavisam.
Četrzvaigžņu viesnīcas Good Stay Segevold Hotel (www.goodstayhotels.com) pārdošanas un mārketinga menedžere Diāna Smetaņņikova pauž, ka viesnīcas nolaupīto mantu topā ierindojas dvieļu, televizoru, gultas segu, kā arī kondicionieru/televizoru pultu zādzības. Lai gan segas no numuriņiem pazūd retāk, to vērtība esot salīdzinoši lielāka par citām nozagtām mantām. Novērots, ka biežāk zādzības veic ceļotāji, kuri ceļo ekonomiskajā klasē un bieži vien tie ir mūsu pašu valsts iedzīvotāji, kā arī igauņi. Diāna Smetaņņikova uzskata, ka viesnīcām būtu jāpievērš pastiprināta uzmanība ne tikai istabu numuriem, bet viesnīcu telpām. Proti, nepieciešams biežāk pārbaudīt numuriņus viesu izbraukumu laikā, lai novērtētu tajos esošo mantu stāvokli un pavērotu, vai nav kas pazudis.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.