Autors: Artis Spertāls
Avots: BalticTravelnews.com/Travelpulse.com
Jā, nepārlasijāties. Tomēr ironiski ir tas, ka šis kults tāpat balstās uz... ceļotājiem jeb tūrismu! Vairākās pasaules lielpilsētās, piemēram Lisabonā, ir pa tūrisma kompānijai, kas piedāvā, piemēram, Portugāles pērles - Lisabonu un Porto aplūkot vietējā iedzīvotāja acīm.
Šis ir viens no veidiem, kā dažādas organizācijas pasaulē cenšas aktivizet ceļotājos domāt par ilgtspējīgu tūrismu un pasauli. Šie veidi sevī iekļauj gan lielākas regulācijas un noteikumus ceļotāju vidū, kā arī sodus tiem ceļotājiem, kas nepakļaujas šiem noteikumiem.
Reklāma
Lisabonā bāzētā organizācija "Mēs ienīstam tūrisma ceļojumus" balstās tieši uz šīm idejām. To izveidojis kāds Lisabonas iedzīvotājs, kurš vēlas Portugāli parādīt ceļotājiem atbildīgā, unikālā un patiesā manierē. Kompānija piedāvā "turpinošu pieredzi un kulturālu baudījumu cilvēkiem, kas vēlas redzēt un izjust pasauli savādākā veidā". Viens no "We Hate Tourism Tours" pamatmērķiem ir parādīt to, ar ko Portugāle atšķiras no citām pasaules vietām.
"Mēs neesam tik ļoti ieinteresēti parādīt pilsētu, kā mēs esam ieinteresēti parādīt atšķirīgo un likt saprast pilsētu, uz kuru organizējam braucienu," saka Bruno Gomezs, kompānijas īpašnieks.
Starp kompānijas piedāvātajām ekskursijām viena ir ar īpašu nosaukumu - "ēd ar mums vai mirsti badā". Šī ekskursija sevī iekļauj vakariņot vienā no autentiskākajiem Lisabonas restorāniem, nogaršojot slavenās Belem kūciņas un izbaudot vietējo naktsdzīvi.
Cita ekskursija nodēvēta par "pusdienas mūsu mājās", kuras laikā viesi tiek izvesti cauri industriālam kompleksam, kurā sev mājas atraduši vietējie startapi. Te viesi ietur maltīti, nomēģinot vietējo virtuvi un pārspriežot Lisabonas nākotnes izaicinājumus un kultūru.
Tūrisma nozare pēdējos gados aug neaprakstāmos tempos un Eiropas galamērķi kļūst arvien pieprasītāki, sasniedzot jaunus apmeklētāju rekordus.
Piemēram Islande piedzīvojusi teju 40% apmeklētāju pieaugumu, raugoties starp 2015 un 2016.gadiem. Šī valsts arī uzsākusi darbu pie programmas, kas tās viesiem piedāvās iespēju samaksāt par viena koka iestādīšanu katru reizi, kad tie rezervēs lidojumu uz Islandi, nopirks ekskursiju vai izīrēs automašīnu. Šīs programmas mērķis ir aicināt tūristus piedomāt par viņu ietekmi uz planētu, braukājot šurp-turp. Tajā pašā laikā Venēcija ir paziņojusi, ka veidos "Respektē Venēciju" kampaņu, kuras laikā uzliks sodus ikvienam no 30 miljoniem tūristu gadā, kas nespēs sekot pamata noteikumiem, kas uzstādīti, lai saglabātu pilsētu.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.