Autors: Artis Spertāls
Avots: BalticTravelnews.com/BBC.com
Nākotne ir tuvāk nekā mēs domājam - tehnoloģiju un tirdzniecības gigants "Amazon" Amerikas Savienotajās Valstīs ir atvēris pirmo "Amazon Go" lielveikalu, kurā nav kašu vai kasieru - klienti ienākot veikalā noskenē savu mobilo telefonu, bet izejot no veikala viņiem automātiski tiek sarēķināts nopirktais, kas tiek ieturēts no viņu kredītkartes konta.
Sīetlā atvērtais veikals ir pirmais šāda veida veikals pasaulē - tomēr jau šobrīd zināms, ka turpmāk šādus veikalus redzēsim arvien biežāk. Tas ir veids kā revolucionēt mūsu ikdienas pirkumus, apgalvo pati "Amazon" kompānija, neslēpjot, ka plāno ļoti būtiski ietaupīt uz cilvēkresursu rēķina.
Reklāma
Pirms veikala atvēršanas pirmdien, pie veikala bija sapulcējušās garas rindas, cilvēkiem vēloties būt pirmajiem, kas izmēģina jaunās tehonoloģijas. Pirms ieiešansa veikalā, klientam ir jāiziet cauri īpašam turniketam - līdzīgam tiem, kādi ir sastopami metro. Šeit klients piereģistrē savus datus un dodas tālāk veikalā, kurā ir izvietotas vairāki simti automātiskas novērošanas kameras, kā arī elektroniskie sensori, kas piefiksē visu, ko dara klienti un ko viņi ieliek savos iepirkumu grozos. Pēc tam, izejot no veikala, caur tādu pašu turniketu kādi ir metro, klients arī automātiski norēķinās.
Vienīgais cilvēka kontakts veikalā ir nepieciešams tad, ja jāpārbauda vai klients ir atbilstošā vecumā, lai iegādātos alkoholu. Arī par cilvēcisko faktoru - pārdomāšanu pēc preces paņemšanas, ir padomāts - jo sistēma piefiksē arī to, ja klients kādu preci atliek atpakaļ un par to jāmaksā nebūs.
Pagaidām gan, protams, veikals darbojas izmēģinājuma līmenī, jo sistēmā vēl ir nepilnības - dažreiz tā sajauc pircējus vai piemēram, ja prece tiek nolikta nepareizā vietā, sistēmai ir grūti saprast, kas īsti notiek.
Kāds žurnālists arī centies jau "nospert" pāris produktus, bet sistēma viņu esot piefiksējusi un viņam tāpat nācies par savu pirkumu norēķināties.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.