Foto: Ekrānšāviņš no Youtube video
Autors: Santa Bivbāne
Avots: Baltictravelnews.com/lonelyplanet.com
Itālijas uzņēmumi atdzīvina tradīciju pārdot vīnu un citus dzērienus pa mazām lūkām sienās, kas pazīstamas kā vīna logi. Šī tradīcija izmantot vīna logus jeb buchette del vino aizsākās ap 1600. gadu, kad Itālija bija nonākusi citas pandēmijas varā.
Vīna darītavas, saldējumu veikali un bāri Toskānā atjaunojuši vēsturisko veidu, kā pasniegt dzērienus un ar tiem cienāt savus klientus, vienlaikus saglabājot drošu fizisko distanci.
Reklāma

Toskānā ir aptuveni 150 vīna logi - vairāk nekā 100 no tiem atrodami Florences vēsturiskajā centrā.
Vīna logi pirmo reizi parādījās 17. gadsimtā, kad vīna tirgotāji izgreba nelielas lūkas savu tirdzniecības ēku sienās, lai varētu pasniegt dzērienus laikā, kad no 1629. līdz 1631. gadam Itālijā plosījās mēris. Šie vīna tirgotāji saprata situācijas nopitenību un meklēja risinājumus, kā var turpināt savus darbus. Vīna tirgotāji klientiem vīna krūku nodeva caur lūku, bet maksājumu par šo pakalpojumu nesaņēma rokās. Tā vietā tirgotāji klientam padeva metāla paliktni, uz kuras tie uzlika monētas, bet pārdevējs tās saņemot dezinficēja ar etiķi.
Laika gaitā, kad nepieciešamība pēc šiem mazajiem lodziņiem ēkās samazinājās, logi tika aizmūrēti. Bieži vien tūristi un pat vietējie iedzīvotāji tos nav ievērojuši. Bet šobrīd, kad pasaulē plosās pandēmija, daži Florences uzņēmumi atkal ir atdzīvinājuši logu izmantošanas seno tradīciju.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.