Autors: Dāvids Krišs Perunovs
Avots: BalticTravelnews.com/Euronews.com
15 Eiropas pilsētās antireklāmas kustības "Brandalism" aktīvisti radījuši humoristiskus mākslas darbus, proti, lidsabiedrību antireklāmas stendus. Tā cilvēki aicināti aizdomāties par to, kā lidsabiedrības, kas aizvien palielina siltumnīcefekta gāzu emisiju apmērus, turpina reklamēt savus pakalpojumus.
Šādu lidsabiedrību sarakstā ir "KLM", "Lufthansa", "British Airways", "Ryanair", "Easyjet" un "SAS", gluži kā Starptautiskā gaisa transporta asociācija (IATA).
Reklāma

Vienā no šādiem mākslas darbiem britu mākslinieks Darens Kalens uzsvēris faktu, ka aviosatiksmes rezultātā atstāts par daudz oglekļa pēdas, būdams autors šādam tekstam - mēs biznesa klasi padarām zaļu, radot pasaulē pirmo golfa laukumu uz lidmašīnas klāja. Kustības "Brandalism" aktīvisti ar šādām antireklāmām vēlējušās pavēstīt, ka reklāmas aģentūrām vajadzētu vairāk aizdomāties par to, cik daudz CO2 emisiju tās veicina, reklamējot lidsabiedrību pakalpojumus.
Balstoties uz starptautiskās vides organizācijas "Greenpeace" veikto pētījumu, lidsabiedrību reklāmas pasaules mērogā radījušas apstākļus lidojumiem, kas 2019. gadā kopā atstājuši 34 megatonnu CO2 emisiju, kas atbilst 17 miljoniem tonnu ogļu.
Interesanti, ka Amsterdamā un Sidnejā jau ir aizliegts sabiedriskās vietās izlikt reklāmas, kurās piedāvāti tādu uzņēmuma pakalpojumi, kas ražo degizrakteņus. Pašlaik 40 dažādu organizāciju kampaņu veidotāji aicina pielikt punktu CO2 emisiju radītāju reklāmām.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.