Lidsabiedrību triki enerģijas taupīšanā ir pārsteidzoši [1]

Enerģētisko resursu dārdzība ir rosinājusi lidsabiedrības uz dažādām taupības akcijām. Dažas no tām ir pat kuriozas un smieklīgas, taču tās rada ietaupījumus.

Daudzas lidsabiedrības ir samazinājušas lidojumu intensitāti un galamērķu skaitu. Lai segtu pieaugošās izmaksas, aviokompānijas ir ieviesušās degvielas piemaksas pasažieriem. Piemēram, vācu lidsabiedrība Lufthansa pieprasa no pasažieriem vidējos attālumos no 3 līdz 25 eiro, bet tālos līdz 92 eiro par lidojuma biļeti.

Daudzas lidsabiedrības ir izveidojušas speciālas nodaļas, kas nodarbojas tikai ar resursu menedžmentu un to taupību. Viņu pārziņā ir tehnika, apkope, lidmašīnas kabīnu iekārtojums, lai gala rezultātā ietaupītu degvielu. Piemēram, otrā lielākā ASV lidsabiedrība Delta Air Lines ievieš vieglākus sēdekļus un ietaupa uz katru sēdekli 2,5 kg. American Airline iegadājās 9 kg vieglākus servisa ratus, bet Northwest vēlējās piedāvāt pasažieriem dzērienus plastmasas bundžās, taču pasažieri to neatbalstīja.

Lidsabiedrība Japan Airlines biznesa klasē ieviesa citus traukus un ietaupīja 20% svara.

China Southern ir aprēķinājusi, ka uz katru pasažieri ir 450 gramu dažādu krāmu (segas, spilveni, žurnāli), kas rada lidsabiedrībai papildus izmaksas katru dienu 120 tonnu degvielas.

US Airways ir atteikusies no čipsiem un zemesriekstiem, bet Southwest Airlines liek iegādāties pasažieriem otru biļeti, ja to svars ir pārāk liels un ķermenis nevar ievietoties vienā sēdeklī.

Interesants piedāvājums ir China Southern, kura lūdz pasažierus aiziet uz tualeti pirms iekāpšanas lidmašīnā un atbrīvoties no monētu sīknaudas. Arī vācu lidsabiedrības nepilda ūdens tvertnes pilnas, bet gan faktisko lielumu, kas tiek iztērēts lidojot.

Lidsabiedrībām degvielas izdevumi ir ļoti augsti, piemēram, Luftansa pagājušajā 2007. gadā iztērēja 3,9 miljardus eiro degvielas iegādei un šī gada prognoze ir 5,7 miljardi. Agrākajos laikos lidmašīnu piloti nēsāja līdzi smagas lidojuma grāmatas, kartes un noteikumu blokus, bet tagad tas viss ir digitalizēts un ietaupījums gadā ir 11 000 tonnas degvielas. Lidmašīnu turbīnas tagad tiek biežāk tīrītas katru dienu un tādā veidā Lufthansa ietaupa 8 000 litrus degvielas ik dienu.

Dažas lidsabiedrības, piemēram, Brussels Airlines ir sākušās lēnāk lidot, kas dod būtisku ietaupījumu degvielā. Modernākas lidmašīnas patērē mazāk degvielas, tāpēc tagad aviokompānijas cenšas atbrīvoties no vecām lidmašīnām, piemēram, DC-9, DC-10 un MD-80, lai iegādātos Airbus A330 vai Airbus A319.

Lidsabiedrības tagad rūpīgi pēta degvielas cenas katrā lidostā. Zemo izmaksu lidsabiedrība Ryanair ir ieviesusi maksu par bagāžu un šo pieredzi pārņem arī citas lidsabiedrības.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

1 janis 01/14/2010 23:21 wattson

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
𝐁𝐋𝐀𝐂𝐊 𝐅𝐑𝐈𝐃𝐀𝐘 akcija!!! Latvia Tours
“Black Friday 2024” akcija no 22. novembra līdz 02. decembrim: ceļojumu pārdošana populāros ziemas un vasaras virzienos! | Skatīt vairāk
Melnās piektdienas kruīzu piedāvājumi Estravel Latvia
Dažādas kruīzu kompānijas - piedāvājumi un atlaides standarta, luksus un piedzīvojumu kruīziem visā pasaulē | Skatīt vairāk
no 299 EUR
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 19.11.2024 - 01.12.2024 Uldis Marhilevičs un Antra Stafecka Valmieras novada Tūrisma pārvalde
30.novembrī plkst.18:00 Kultūrtelpā "Akustika" norisināsies Ulda Marhileviča un Antras Stafeckas koncerts. | Skatīt vairāk
30 EUR
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 10.11.2024 - 01.12.2024 Singapūra, Malaizija, Bruneja Latvia Tours
Atklājiet elpu aizraujošo Singapūras un Malaizijas dabas valdzinājumu – eksotiski lietusmeži, senatnīgi tempļi un fantastiskas pludmales Labuan un | Skatīt vairāk
no 1798 EUR

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::3.26424813sec.