Autors: Ilze Salna
Avots: BalticTravelnews.com/Welt.de
Ekonomiskā krīze smagi skārusi arī Grieķijas tūrisma nozari, kas veido apmēram 15 procentus no valsts bruto iekšzemes kopprodukta. Grieķijas tūrisma operatori reaģē, samazinot cenas, un tas sniedz iespēju arī Eiropas tūrisma uzņēmumiem ceļojumus uz Grieķiju šosezon piedāvāt lētāk.
Kamēr Vācijas lielākais tūroperators TUI Reisen Grieķijas ceļojumu cenas samazinājis tikai par desmit procentiem, Neckermann Reisen un Thomas Cook piedāvājums viesnīcām Grieķijā šobrīd ir ar 10 līdz 20 procentu atlaidi. Savukārt ceļojumu operators Alltours ceļojumus uz Krētu un Halkidikiem piedāvā pat ar 30 procentu atlaidi no katalogu cenas, Rodas salā, Kosā un Korfu cenas samazinātas par 28 procentiem.
Ievērojamās cenu atlaides saistītas ar to, ka šogad strauji – procentuāli par divciparu skaitli samazinājies rezervāciju skaits ceļojumiem uz krīzes smagi skarto Grieķiju, pat neskatoties uz pagājušā gada politisko krīzi vairākās Ziemeļāfrikas valstīs, ar kurām Grieķija tradicionāli konkurējusi par Eiropas tūristiem, - šo krīžu rezultātā tūristu skaits Grieķijā pagājušajā gadā pieauga par 12 procentiem. 18 procenti no visām darbavietām Grieķijā ir tieši saistītas ar tūrisma nozari. Pēc tam, kad streiku vilnis Grieķijā pārņēma tūrismam svarīgo transporta nozari, - streikoja taksometru vadītāji, autobusu šoferi, muitas darbinieki, lidostu dispečeri, - strauji samazinājās tūristu interese par Grieķiju, jo tūristi vēlējās izvairīties no problēmām, ielidojot valstī un dodoties prom no tās.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.