Autors: Mara Medvede
Avots: Euromag.ru/BalticTravelnews.com
Navigācijas sistēmas TomTom darbinieki ir veikuši pētījumu, kura laikā analizēti 2011. gada sastrēgumi Eiropas pilsētās. Neskatoties uz to, ka kopējā automašīnu plūsma uz ceļiem ir samazinājusies, dažās pilsētās sastrēgumi kļuvuši garāki. Līdere šajā aptaujā izrādījusies Varšava Polijā.
Polijas galvaspilsētā vidējais laiks, ko cilvēki pavada ceļā ir par 42% ilgāks nekā vidējais rādītājs Eiropā. Nākamās vietas ieguvēja ir Marseļa, kura vidējo rādītāju pārsniedz par 41%, bet sastrēgumstundās pat par 80%. Romā un Briselē rādītājs ir 34%. Piektajā vietā ir Parīze, kur šoferis vidēji pavada 92 stundas gadā sastrēgumos. Top 10 turpina Dublina, Līdsas-Bredfordas ceļi, Londona, Stokholma un Hamburga.
Tomēr kopējais satiksmes apjoms Eiropā, pateicoties krīzei un degvielas cenu kāpumam, ir samazinājies par 15% gada laikā. Protams, ne visās valstīs krīze satiksmi ir skārusi vienādi. Piemēram, Francijā automašīnu skaits uz ceļiem pat ir pieaudzis par 1%. Sliktāk krīzi pārdzīvo Portugāle, kur kritums ir bijis pat 49%, Spānija ar 15% un Itālija ar 12% mazāk braucēju.
Reklāma

Visu gan nevar vērtēt kā melnu un baltu, jo Spānijas kritums autobraucēju skaitā varētu tikt vērtēts arī pozitīvi - pētījumi liecina, ka Spānija zaudē 5.5 miljonus eiro dienā dēļ sastrēgumiem. Kopā Eiropas Savienībā zaudētie līdzekļi sastāda 111.3 miljonus eiro dienā. Turklāt šis skaitlis sevī neietver vides piesārņojumu, papildus izlietoto degvielu un zaudēto laiku.
Interesanti izrādījušies dati par Vāciju, kur gada laikā satiksmes dalībnieku skaits samazinājies par 8%, bet sastrēgumu skaits gadā pieaudzis par 4.000. Kopējais sastrēgumu garums Vācijā 2011. gadā ir bijis vairāk kā 450.000 kilometru.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.