Foto: Commons.wikimedia.org
Autors: Mārtiņš Švarcs
Avots: Cnn.com/BalticTravelnews.com
Itālijas galvaspilsēta var lepoties ar veselu slavenu tūrisma objektu plejādi, par kuriem zina ļaudis it visur pasaulē. Tomēr tas nozīmē arī daudz darba, lai seno laiku mantojumu saglabātu nākamajām paaudzēm.
Itālijas amatpersonas atzinušas, ka Kolizeja, Spāņu kāpņu, Pizas torņa un citu objektu uzturēšana allaž nevainojamā stāvoklī kļūst visai sarežģīta, tādēļ tiek meklētas jaunas metodes, kur iegūt finansējumu šim nolūkam.
Reklāma

"Manuprāt, šie objekti pieder visai cilvēcei," "CNN" pastāstījis Romas mērs Ignacio Marino. "Mums kopīgi jāstrādā pie projektiem un idejām, kā arī kopīgi jāuzņemas atbildība, lai tos varētu aplūkot arī nākamās paaudzes," viņš piebildis.
Kolizejs, kurš ir viens no populārākajiem tūrisma objektiem Romā, ik gadu nes ieņēmumus aptuveni 36 miljonu eiro apmērā. Taču nu lielākā daļa šo līdzekļu tiek tērēti, lai parūpētos par citiem, mazāk apmeklētiem pilsētas dārgumiem, jo globālās ekonomiskās krīzes laikā nedaudz vairāk kā pirms pieciem gadiem aizsākās problēmas ar finansējumu.
Kā atzīst Djego della Valle, ekskluzīvu apavu ražotāja "Tod's" īpašnieks, Itālijas lielākajiem uzņēmumiem ir pienākums iesaistīties valsts pieminekļu uzturēšanā. Viņš norāda, ka gatavojas atvēlēt nepilnus 25 miljonus eiro, lai uz pieciem gadiem finansētu Romas Kolizeja šūnakmens flīžu attīrīšanu.
Līdzīgu soli spēris arī luksusa zīmols "Bvlgari", ap pusotru miljonu eiro novirzot tūristu vidū iecienīto Spāņu kāpņu uzturēšanā, kamēr modes nams "Fendi" vismaz divus miljonus eiro piedāvājis ne mazāk slavenās Trevi strūklakas atjaunošanai.
Tā kā Roma nebūt netika uzcelta vienā dienā, šķiet, nedaudz ilgāku laiku varētu prasīt arī nepieciešamā finansējuma iegūšana, lai saglabātu Mūžīgās pilsētas leģendāros pieminekļus.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.