Autors: Sergejs Pogildjakovs
Avots: publicid.lv
Lidosta ir izcila vieta maziem un lieliem eksperimentiem – ikdienā tās darbiniekiem nākas saskarties ar japāņu, skandināvu, krievu un daudzu citu tautību tūristiem. Papētot viņu preču iegādes paradumus, var secināt, ka ir zināmas līdzības, taču pastāv arī atšķirības.
Skandināvi izvēlas atturīgāku dizainu
Reklāma
Tas, ka skandināvi izvēlas atturīgu dizainu, nav nekas jauns. Tomēr priecē tas, ka īpašu uzmanību viņi pievērš Latvijas dizaineru apģērbiem. Visbiežāk skandināvi savā pirkuma groziņā ieliks ar rokām darinātas lietas, tostarp cimdus, zeķes, krelles, piespraudes ar grafiskām formām, pieklusinātos toņos un askētisku dizainu.
Krievu tūristi priekšroku dod košām lietām
Krievu tūristi aktīvi pērk dažādus suvenīrus, kā arī latviešu dizaineru drēbes, taču priekšroku dod krāšņām un pamanāmām lietām. Krievu ceļotāji dāsnāk nekā citu tautību pārstāvji iegādājas piemiņas lietas ne tikai sev, bet arī saviem tuviniekiem vai draugiem. Turīgāki viesi no Krievijas Latvijā nereti izvēlas pirkt arī dažādus mākslas priekšmetus, kas ir lētāki nekā citur pasaulē, un viegli atsaucas uz pārdevēja ieteikumiem.
Japāņu tūristiem patīk Latvijas dzintars
Japāņiem raksturīgs ir kolektīvisma gars – ja viens no tūristu grupas izvēlēsies kādu no precēm, visticamāk, arī pārējie nerimsies, kamēr plaukts nebūs tukšs. Japāņu tūristi labprāt pērk vienkārši neapstrādātus dzintara gabalus, bet Latvijas dzintara izstrādājumus iecienījuši arī itālieši un spāņi.
Vācu tūristi rūpīgi plāno budžetu
Vācu ceļotāji savos pirkumos ir apdomīgi un ar vieglu roku naudu netērē. Bieži vācu tūristi pārdevējam nosaka budžetu un dāvanu skaitu, ko vēlētos iegādāties. Ja viņi ved suvenīrus saviem ģimenes locekļiem un draugiem – tad izmeklē vairākas, taču mazākas un lētākas lietiņas.
Kas ir kopīgs visiem ārvalstu viesiem, izvēloties preces Latvijā? Sparīgi pērk šokolādi
Šokolāde ir vispopulārākais pirkums lidostas veikalos. Visu valstu tūristu vidū ļoti iecienītas ir Latvijā ražotas konfektes un konfekšu izlases lielos iepakojumos, kas pēc ceļojuma tiek dāvātas draugiem un radiem. Ja iepakojuma dizainā ir kaut kas, kas saistās ar Latviju, tas ir ne vien gards kārums, bet arī iecienīts suvenīrs.
Cenu piedāvājums
"Lētāk nekā mājās" – tas ir ļoti spēcīgs motivējošs faktors visiem ārvalstu tūristiem. Tā, piemēram, Krievijas tūristi nežēlo naudu modes precēm un aksesuāriem, savukārt Zviedrijas un Somijas tūristi plaši iegādājās alkoholiskos dzērienus, kuri augstās akcīzes dēļ dzimtenē maksā krietni dārgāk.
Unikālas preces
Tūristi citās valstīs meklē preces, kuras nevar iegādāties savā dzimtenē. Viņi izvēlas iegādāties tādas preces, kas atgādinās par konkrēto apmeklēto vietu vai izbaudīto notikumu.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.