Autors: Jānis Pēteris Bērziņš
Avots: BalticTravelnews.com/Wikipedia.org
Vācijas automaģistrāles jeb autobāņi ir kļuvuši par simbolu brīvībai un ātrumam, taču vēsture atgādina, ka pat šajos ceļos ir bijuši izņēmumi. 1973. gada naftas krīzes laikā, kad energoresursu pieejamība strauji samazinājās un cenas pieauga, Vācijas valdība bija spiesta ieviest stingrus taupības pasākumus. Vienu no redzamākajiem ierobežojumiem autobraucēji izjuta uz autobāņiem – maksimālais braukšanas ātrums tika noteikts 100 km/h.
Šis lēmums bija simbolisks apliecinājums tam, ka pat tehnoloģiski attīstītākajās valstīs infrastruktūras izmantošana ir cieši saistīta ar globālajiem politiskajiem un ekonomiskajiem procesiem. Ierobežojums gan pastāvēja īsu brīdi, un jau 1974. gada pavasarī Vācija atgriezās pie savas unikālās prakses – brīvas braukšanas bez vispārēja ātruma limita.
Reklāma

Lai gan Vācijas autobāņi joprojām ir unikāli ar to, ka lielākajā daļā posmu nav noteikts maksimālais ātrums, pastāv ieteicamais ātrums - 130 km/h. Atsevišķos posmos, īpaši pie pilsētām vai bīstamās vietās, ir noteikti ierobežojumi 100–120 km/h.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.