Uzzini piecus izplatītākos mītus par konfliktiem

Ikvienā grupā vai uzņēmumā reizēm nākas saskarties ar problēmām, kas var veidot lielākus un mazākus konfliktus. Tāpēc visapkārt ir pieejami dažādi ieteikumi, kā rīkoties konfliktsituācijās. Taču šie ieteikumi ne vienmēr ir patiesi, tāpēc būtu noderīgi uzzināt vismaz pāris mītus par konfliktiem.

Konflikts atrisināsies pats

Konflikti ir neatņemama uzņēmuma ikdienas sastāvdaļa. Tos var paslaucīt zem paklāja, bet paši tie neatrisināsies nekad.

Tā kā konflikts rada zaudējumus, no tā nepieciešams izvairīties vai ignorēt.

Pirmajā acumirklī šķiet, ka konflikti rada zaudējumus – rodas pārpratumi komunikācijā, samazinās darbinieku motivācija, uzņēmumam var rasties finansiāli, cilvēku resursu un reputācijas zaudējumi. Izvairīšanās ir viena no konfliktu risināšanas stratēģijām. Tomēr bēgšana konfliktu neatrisina. Savlaicīgi un pareizi atrisināti konflikti veicina attīstību un pārmaiņas uzņēmumā.

Piemērs.

Kāda būvniecības uzņēmuma nodaļas vadītājs vēlējās atlaist augsti kvalificētu darbinieku. Personāldaļas vadība, kas bija apguvusi konflikta risināšanas prasmes sarunu ceļā, devās uz šo nodaļu un tikās ar konfliktā iesaistītajām pusēm. Sarunā izrādījās, ka tas nav personisks, bet strukturāls konflikts un saistīts ar uzņēmuma izaugsmi. Personāla daļas vadītāja informēja par to uzņēmuma vadību. Konflikts tika atrisināts, un darbinieks palika uzņēmumā. Tādējādi darba devējs ietaupīja izmaksas darbinieka atlaišanas gadījumā, kā arī laiku uz izdevumus jauna darbinieka meklēšanai. Iekšējā atmosfēra uzņēmuma uzlabojās.

Konflikts manis vadītājā uzņēmumā vai iestādē norāda, ka esmu slikts vadītājs

Konflikta cēlonis uzņēmumā ir organizācijas sistēma. Konfliktus izraisa mērķu, izaugsmes, pasūtījumu, personāla, vadības un finanšu krīze uzņēmumā. Labs vadītājs spēj savlaicīgi identificēt, analizēt un konstruktīvi risināt konfliktus.

Konflikts man kā cilvēkam kaitē gan emocionāli, gan psiholoģiski, jo man nav konfliktu risināšanas iemaņu

Daudzi vadītāji cieš no konfliktiem uzņēmumā. Tie viņos rada sasprindzinājumu un negatīvus pārdzīvojumus. Vadītāju pašsajūta uzlabojas, ja viņiem izdodas izanalizēt konfliktu un atrast tā risināšanas iespējas. Ja vadītājam trūkst strīdu risināšanas prasmju un iemaņu, tās iespējams apgūt vai arī pieaicināt speciālistu, neitrālu trešo personu – mediatoru. Tomēr ir svarīgi atcerēties, ka konfliktu var atrisināt tikai tajā iesaistītās personas. Mediatora uzdevums ir palīdzēt atrast abām pusēm pieņemamu risinājumu pārrunu ceļā.

Konflikta risināšanai piesaistītie ārpakalpojuma speciālisti var izmantot uzņēmumā iegūto informāciju savtīgos nolūkos

Tāpat kā juristiem un ārstiem, arī mediatoriem ir jāievēro konfidencialitātes princips. Profesionāls mediators to ietver rakstveida līgumā ar uzņēmumu par mediācijas izmantošanu.

Vairāk par konfliktiem un to risināšanu iespējams uzzināt šeit: miervidi.edu.lv

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 06.11.2024 - 25.11.2024 Andrejs Osokins Valmierā Valmieras novada Tūrisma pārvalde
24.novembrī 16.00 Akustika ielūdz uz Andreja Osokina koncertprogrammu, kas būs kā mīlestības duets starp diviem komponistiem – Robertu un Klāru | Skatīt vairāk
25 EUR
Pirmā pasaules kara muzejs Medumos  TAKA
Pirmā pasaules kara muzejā Medumos paradījās vēl viens artefakts par tā laika notikumiem. | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 21.11.2024 - 30.11.2024 Brīvdienu māja “Laimes taure” TAKA
Ir pieejams ari ziemas namiņš! Divistabu, pilnībā aprīkota māja, lai pavadītu laiku ar saviem mīļajiem. | Skatīt vairāk

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::2.55390191sec.