Autors: Ieva Krūmiņa
Avots: BalticTravelnews.com/travelpulse.com
Šodien ceļojuma vai viesnīcas pasūtīšana visbiežāk nozīmē to, ka jūs internetā pārlūkojat interesējošo objektu cenas, izvietotās fotogrāfijas, labi palīgi izvēles procesā ir viesnīcu meklēšanas platformas, specializētās aplikācijas, sociālie tīkli un forumi. Un tomēr arī tas viss kopā bieži vien nedod reālistisku priekšstatu, kāda tad izvēlētā naktsmītne vai ceļojuma galamērķis izskatīsies dabā.
Drīzumā tas mainīsies, tā vismaz sola vadošo meklēšanas platformu īpašnieki. Līdz ar virtuālās realitātes arvien dziļāku ienākšanu mūsu dzīvēs, arī viesnīcu un citu pakalpojumu pasūtīšanas tehnoloģijās gaidāms kardināls pavērsiens. Papildus līdz šim izmantotajām tehnoloģijām procesā tiks iesaistīts jauns “spēlētājs” – tā sauktās virtuālās realitātes brilles, kas ļaus cilvēkiem gūt ļoti reālistisku priekšstatu par, piemēram, interesējošās viesnīcas izskatu no iekšpuses. Dabīga izmēra, trīs dimensiju projekcijas ļaus ceļotājam sajusties tā, it kā viņš jau atrastos viesnīcas numuriņā.
Reklāma
“Ja cilvēks gatavojas izdot lielu naudu par kruīza ceļojumu, vai nebūtu jauki, ja viņš pirms tam varētu pamatīgi virtuāli izpētīt kuģi un visus tā piedāvājumus”- tā vienas no vadošajām ceļojumu pasūtīšanas platformām Expedia.com vecākais viceprezidents Artūrs Čapins. Expedia šobrīd nopietni strādā pie jaunās tehnoloģijas; kompānijas laboratorijā jau tapusi demo versija. Tiesa, vēl nav paziņots produkta izlaides datums, bet zinot mūsdienu tehnoloģiju straujos attīstības tempus, domājams, jāgaida nebūs ilgi. Tiek prognozēts arī, ka pavisam tuvā nākotnē virtuālās realitātes brilles kļūs cenas ziņā pieejamākas un ātri vien kļūs par izplatītu ikdienas lietošanas ierīci, līdzīgi kā savulaik mājas datori vai vēlāk – viedtālruņi.
Interesanti, ka tā paša Expedia.com pirms gada veiktais pētījums atklājis, ka tā sauktā Milleniuma paaudze jeb ap gadsimtu miju dzimušie, savos ceļojumos nevēlētos piedzīvot pārsteigumus, viņi vēlas ievākt maksimāli daudz informācijas, un būtu vīlušies un aizkaitināti, ja galamērķī kaut kas neatbilstu virtuālajam priekšstatam. Vai 21.gadsimta komfortablā dzīve un tehnoloģiju pārpilnība pamazām nogalina mūsos piedzīvojumu garu? Šis jautājums laikam nav atbildams… Viens ir skaidrs – mums visiem joprojām ir arī iespēja doties ceļojumā “vecajā stilā” – bez detalizēta plāna un galā piedzīvot satraucošus pārsteigumus. Katram savs.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.