Vai pasažierim ir tiesības uz kompensāciju, ja lidsabiedrība izlej virsū karstu kafiju?

Eiropas Savienības Tiesa Luksemburgā ir noteikusi spriedumu, ka lidsabiedrība ir pilnā mēra atbildīga, ja lidmašīnā pasažieris bez savas vainas vai līdzdalības apdedzinās ar karstu kafiju vai citu dzērienu.

Tiesas spriedums saistās ar konkrētu gadījumu, kad jauna meitene lidoja ar lidsabiedrību «Niki» no Maljorkas uz Vīni un galdiņa novietotā kafija apgāzās un stipri applaucēja pasažieri. Stjuarte karsto kafiju padeva meitenes tēvam, kurš to novietoja uz saliekamā galdiņa. Kafijas tase sāka slīdēt pa galdu un apgāzās uz meitenes. Kafija tase, kas bija bez vāciņa, nenoskaidrotu apstākļu dēļ (galdiņa defekts vai lidmašīnas vibrācija) noslīdēja. Lidsabiedrība «Niki», kura tagad ir bankrotējusi, centās izvairīties no atbildības, taču tiesnesis savu lēmumu pamatoja, ka lidsabiedrība ir atbildīga par jebkuru pasažieru savainojumu lidmašīnā, ja tas nav noticis viņa vainas dēļ. Lidsabiedrība «Niki» nevarēja pierādīt tiesai, ka pasažieris šajā situācijā bija vainīgs.

Austrijas tiesai tagad ir jāizlemj kompensācijas lielums, kas pienākas meitenei.

Eiropas Savienības Tiesas lietas numurs ir C-532/18

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
New Year at Harper Woolf Pullman Riga Old Town
New Year at Harper Woolf | 31.12. 8-course dinner. Two seatings: 17:00–20:00 & 21:00–01:00. €135 pp. Wine pairing €85/€125. Lobby bar with DJ till 03 | Skatīt vairāk
Pinumu darbnīca “Pītenis” Augšdaugavas novada Tūrisma nodaļa
Pinumu darbnīca “Pītenis” piedāvā dažādas nodarbības un meistarklases. | Skatīt vairāk
Madeira - Portugāles pludmales Estravel Latvia
Lidojums no Rīgas, transfēri un 7 naktis viesnīcā ar izvēlēto ēdināšanas programmu | Skatīt vairāk
no 869 EUR

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2025 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2025 1st-studio.com

 
Total Timed::0.18400502sec.