Autors: BalticTravelnews.com
Avots: BalticTravelnews.com/Bild.de
Laikā, kad sniega varā ir visas Eiropas satiksme, lidostās bieži tiek pārcelti un atcelti lidojumi un nokavēti reisi. Tad var nākties saskarties ar kādu ceļotājam ļoti nepatīkamu parādību - pazaudētu bagāžu. Kādā Eiropas Savienības pētījumā pierādīts, ka katra 64. ceļasoma pazūd lidostu bagāžas lentu labirintos. Ko darīt, ja koferis neparādās uz slīdošās lentas? Šeit atbildes uz svarīgākajiem jautājumiem.
Ko darīt, ja bagāža pēc lidojuma neatrodas?
Reklāma
Uzreiz ir jādodas uz lidostas pazaudētās bagāžas lodziņa vai biroju. Bieži tas ir liels stends, ko sauc par Lost&Found, citkārt tas ir lidsabiedrības birojs. Tur pēc iespējas precīzi jāraksturo sava soma, jānosauc forma, krāsa, varbūt kāda uzlīme vai piekariņš. Pie rokas noteikti jābūt bagāžas uzlīmei, kas atrodas uz boarding card.
Esmu nokļuvis atvaļinājumā bez savām mantām - vai es drīkstu iet iepirkties un par nopirktajām precēm saņemt atlīdzību?
Jūs noteikti drīkstat uzreiz iegādāties pašu nepieciešamāko, piemēram, zobu birsti vai apakšveļu. Jaunas drēbes atļauts iegādāties tikai nākamajā dienā un pirkuma summai jāiekļaujas "saprāta robežās". Obligāti jāpatur visu pirkumu čeki, lai varētu tos kārtīgi atdot lidsabiedrībai. Ja lidojums ticis rezervēts ar kredītkarti, kas iekļauj lidojumu apdrošināšanu, iepirkumi jāveic ar šo pašu karti.
Lidsabiedrības piegādā atrasto bagāžu uz norādīto atvaļinājuma adresi. Tas var būt stundu, bet reizēm arī dienu jautājums. Ja bagāža tā arī neatrodas, jums ir tiesības saņemt kompensāciju, kuras maksimālais apjoms ir 1200 eiro uz vienu pasažieri.
Man paredzēta darba intervija, bet uzvalks ir somā! Ko tagad?
Jauna uzvalka pirkums tiks kompensēts, bet jāatceras, ka nav jāpērk dārgākais modelis. Līdzīga situācija ir, ja dodaties kruīza braucienā, kura ietvaros notiek Captain's Dinner - svinīgas vakariņas ar formālu apģērbu. Šajā gadījumā kompensēts tiek vakarkleitas pirkums. Ir jāuzmanās, jo lidsabiedrības kompensācijās neizmaksā vairāk par 1200 eiro. Ja iztērēts vairāk, atlikusī summa netiek atmaksāta.
Mana bagāža tā arī neatradās. Ko darīt?
Ja bagāža neatrodas arī tad, kad esat jau mājās, ir jāizveido saraksts ar lietām, kas atradās somā un jānosūta šis saraksts lidsabiedrībai. Klāt jāpievieno pēc iespējas vairāk pirkumu čeki. Ja ceļasomas krāmēšanai ir bijis kāds liecinieks, informējiet lidsabiedrību par tā vārdu un adresi. Izmaksāta tiek tikai faktiskā vērtība, respektīvi, mantu vērtība pēc lietošanas - tomēr tikai kompensācijas (1200 eiro) robežās.
Kas notiek ar skaidro naudu vai dārglietām?
Nekad nelieciet šādas mantas reģistrētajā bagāžā, bet vienīgi rokasbagāžā! Ja pārvadājat vērtīgu dizaineru apģērbu vai ļoti dārgu kosmētiku, varat to pirms lidojuma apdrošināt, nosakot to vērtību un piemaksājot. Daudzas lidsabiedrības neapdrošina dārgu fotoaparatūru, dārglietas un skaidru naudu.
Vai es kaut kā varu novērst to, ka mana bagāža pazūd?
Nevar nodrošināt to, ka lidmašīnu vai lidostu darbinieki nepieļaus kļūdas. Bet palīdzēt var bagāžas laicīga reģistrēšana un nodošana - tā tiek samazināts kļūdu risks. Savukārt dārgi dizaineru koferi kārdina zagļus, jo tiek pieņemts, ka tādos iekšā ir vērtīgas mantas. Labāk izmantot neuzkrītošas, lētākas somas un koferus.
Vai palīdz tas, ja es savu koferi aizslēdzu?
Vispār nav ieteicams aizslēgt somas, jo robežkontrolei ir tiesības koferus atvērt. Labāk ir atstāt koferi neaizslēgtu, bet nepārvadāt tajā vērtīgas mantas.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.