Foto: Augsburger-allgemeine.de
Autors: Ilze Salna
Avots: BalticTravelnews.com/Focus.de
Par streikiem Eiropas lidostās pēdējā laikā nākas runāt arvien biežāk, un arī šonedēļ ceturtdien un piektdien atcelts ievērojams skaits lidojumu Vācijas lielākajā lidostā Frankfurtē, kur streiko lidostas satiksmes organizācijas darbinieki. Skaidrs, ka tas ietekmē tūkstošiem pasažieru, jo lidojumi tiek vai nu novēloti, vai pilnībā atcelti. Noskaidrosim, kādas pasažieru tiesības šādos gadījumos nodrošina Eiropas Savienības likumdošana.
- Galvenais, kas pasažieriem jāzina, - ja lidojums tiek atcelts streika dēļ, lidsabiedrībai ir pienākums atmaksāt pasažierim lidojuma cenu, ieskaitot visus nodokļus un nodevas. Ja lidmašīnas biļete iegādāta ceļojumu birojā, pēc naudas atmaksas jāvēršas tajā. Svarīgi arī zināt, ka šajā gadījumā ceļojumu birojam nav tiesību ieturēt maksu par pakalpojumu.
- Ja pasažieris tomēr vēlas lidot, viņam ir tiesības uz nākamo pieejamo lidojumu pēc streika beigām.
- Ja lidojuma attālums nepārsniedz 1500 kilometrus: lidojumam kavējoties ilgāk par divām stundām, lidsabiedrībai jānodrošina pasažieriem ēdināšana un nepieciešamības gadījumā – arī nakšņošana. Ja lidojuma attālums ir no 1500 līdz 3500 kilometriem, pasažieriem tas pats pienākas, lidojumam kavējoties vairāk par trim stundām; pie attāluma vairāk par 3500 km – vairāk par četrām stundām.
- Ja iegādātā biļete ir daļa no ceļojuma paketes, lidojumam kavējoties vairāk par četrām stundām, par katru nākamo kavēto summu pasažierim ir tiesības uz dienas cenas samazinājumu par pieciem procentiem. Arī kavētās ceļojuma dienas ir jāatlīdzina.
- Ja lidojums kavējas ilgāk par piecām stundām, pasažierim ir tiesības bez komisijas maksas atteikties no lidojuma un saņemt atpakaļ pilnu samaksāto summu.
- Zaudējumu kompensācija par atceltiem lidojumiem streiku gadījumā parasti netiek maksāta, tomēr saskaņā ar ES likumdošanu, ja lidojums tiek anulēts vai kavējas ilgāk par trim stundām, vai arī uz to pārdots vairāk biļešu, nekā ir vietu, pasažieris var pretendēt uz kompensāciju 600 eiro apmērā, bet tikai tādā gadījumā, ja iemesls nav „īpaši apstākļi”. Lidsabiedrības streikus tāpat kā lidošanai nepiemērotus laika apstākļus interpretē kā „īpašus apstākļus”.
- Lidostu mājas lapās tiek publicēta pilna informācija par aktuālo izlidošanas un ielidošanas situāciju. Ja izmantojat šo resursu, ieteicams atbilstošo informāciju izdrukāt, lai nepieciešamības gadījumā varētu to vēlāk pierādīt.
- Arī tad ja zināms, ka gaidāma ievērojama kavēšanās, pasažieriem ieteicams lidostā ierasties sākotnēji plānotajā laikā, - ļoti iespējams, ka lidsabiedrībai būs izdevies noorganizēt citu reisu.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.