Līdzšinējā Latvijas valsts oficiālā tūrisma portāla www.latviatourism.lv vietā Tūrisma attīstības valsts aģentūra (TAVA) izveidojusi konceptuāli un tehniski jaunu portālu www.latvia.travel. Jaunais portāls demo versijā latviešu valodā pieejams no 20.07.2010.
Tā ir portāla pirmā kārta, kurā publicēta apmēram trešdaļa no kopējā plānotā satura apjoma. Patlaban portālā pieejama informācija par 150 tūrisma objektiem, 350 naktsmītnēm un 50 pasākumiem. Augusta vidū plānots izveidot arī portāla angļu, vācu un krievu valodas versijas - līdz ar to apmeklētāju plūsma no vecās vietnes tiks pārvirzīta uz jauno.
“Veidojot jauno portālu, balstījāmies uz atziņu, ka nākotne ir saturam, kas tiks atlasīts ar meklēšanas instrumentu palīdzību, spējai radīt emocijas un pasniegt informāciju ērtā formā,” stāsta TAVA direktors Armands Slokenbergs. “Tādēļ portāls balstās uz tehniski ērti administrējamiem un elastīgiem risinājumiem, savukārt saturs un vizuālais noformējums atbilst valsts tūrisma tēlam un stratēģijai. Saskaņā ar to akcentēts dabas un kultūras tūrisms, detalizēti stāstot un ar emocijas rosinošām bildēm mudinot ilgāk uzturēties ārpus Rīgas. Šāda darbība ir saskaņota ar Rīgas mārketinga aktivitātēm, novēršot resursu dublēšanos,” skaidro TAVA direktors.
Jaunais portāls ļauj izcelt kvalitatīvākos pakalpojumu sniedzējus, kas investējuši produktu attīstībā, kvalitātē, mārketingā, kā arī komunikācijā ar klientu, kas nav mazsvarīgi, jo arvien vairāk tūrismā, tāpat kā citās jomās, pieaug patērētāja novērtējuma nozīme. Tas arī ļauj daudz plašāk sadarboties ar tūrisma uzņēmējiem.
“Lai arī mārketinga teorija interneta vidē iesaka ļaut iegādāties pakalpojumus turpat, kur tiek radīta interese par tiem, www.latvia.travel prioritāre ir intereses radīšana un informācijas sniegšana par Latvijas iespējām tūristiem. Valsts uzdevums nav pārdot pašus tūrisma produktus,” skaidro A. Slokenbergs.
TAVA interneta projektu vadītājs Didzis Sprūds atzīst, ka “www.latviatourism.lv ir novecojis vizuāli, tehniski, arī tā uzbūves stratēģija nebija īsti pārdomāta. Jaunais portāls www.latvia.travel ir mūsdienīgāks, vizuāli pārdomātāks, saturiski pilnīgāks”.
Didzis Sprūds uzsver, ka jauninājums ir arī domēns, kas beidzas nevis ar “lv” vai “com”, bet gan “travel”, ko izmanto vairākas pasaules un Eiropas valstis. Arī tūristi arvien vairāk lieto tieši “travel” savienojumā ar valsts nosaukumu, meklējot internetā informāciju par kādu valsti, paļaujoties, ka te būs valsts tūrisma attīstītāju uzticama informācija. Domēns “latvia.travel” rezrevēts Latvijas valstij.
Saskaņā ar jauno valsts tūrisma stratēģiju un tēlu “Nesteidzīga atpūta Latvijā” portāla sākumlapā tūrisma objekti vai pasākumi sagrupēti sadaļās “Izbaudi”, “Piedzīvo”, “Atpūties”. Sākumlapā ir arī tematiskie piedāvājumi, TOP tūrisma objekti vai galamērķi, kas regulāri tiks mainīti. Regulāri atjaunināti tiks arī ieteiktie pasākumi, atrast meklēto palīdzēs galvenās sadaļas “Par Latviju”, “Kurp doties un ko apskatīt”, “Brīvdienu galamērķi”, “Nakšņošanas vietas”, “Kā nokļūt”.
“Jaunā portāla tehniskās iespējas ļaus variēt, piemēram, ar bildēm un to skaitu, saturiski atšķirīgiem akcentiem informācijai dažādās valodās. Tūristiem ļoti noderīgs jauninājums ir karte, kurā atzīmēti tūrisma objekti, naktsmītnes un notikumi,” stāsta D. Sprūds.
Portāla pirmo kārtu jau testējuši tūrisma nozares profesionāļi, bet turpmāk atsauksmes varēs sūtīt arī plašāks lietotāju loks uz e-pastu editor@latviatourism.lv. A. Slokenbergs bilst, ka, vērtējot portālu, jāatceras, ka TAVA pamatuzdevums ir ienākošā tūrisma veicināšana, tādēļ portāls vairāk uztverams kā informācija ārzemniekiem latviešu valodas versijā.
Portāla izstrāde un uzturēšana tiek finansēta no TAVA budžeta, kas šim gadam ir 60 000 Ls. Pirmās kārtas izstrāde ir izmaksājusi aptuveni 20 000 Ls.
Arī turpmāk turpinās pastāvēt portāls www.tava.gov.lv, kurā būs informācija tūrisma nozarei un medijiem par TAVA aktivitātēm, projektiem, tūrisma politiku, nozares aktualitātēm, kā arī saite uz jauno tūrisma portālu.