Slepenā eksperimentā pierāda, ka Facebook spēj ietekmēt mūsu garastāvokli

Vai Facebook spēj likt mums sajusties laimīgiem? Vai tieši otrādi – noskumušiem? Pasaulē lielākā sociālā tīkla vadība nu ir pārliecināta, ka tas ir iespējams – manipulējot ar 689 003 nejauši izvēlētu, angliski runājošu Facebook lietotāju emocijām, ticis veikts psiholoģisks eksperiments.

2012. gada janvārī pētnieki veica divus paralēlus, nedēļu ilgus eksperimentus, samazinot pozitīvo (vai negatīvo) ierakstu skaitu Facebook lietotāju ziņu barotnēs (news feeds). To rezultāti nesen publicēti ASV zinātniskajā izdevumā "Proceedings of the National Academy of Scientists".

"Samazinot viņiem izlasāmo pozitīvo ziņu skaitu, lietotāji veica mazāk optimistisku, bet vairāk – negatīvu ierakstu. Savukārt, kad tika samazināts negatīvo ziņu skaits, bija novērojams pretējais. Šie rezultāti liecina, ka citu Facebook lietotāju izteiktās emocijas patiešām spēj ietekmēt mūsu garastāvokli," norādījuši pētījuma autori, kuru vidū ir gan Facebook pārstāvji, gan Kornela universitātes un Kalifornijas universitātes pētnieki.

"Mēs novērojām arī, ka gadījumā, ja lietotāji aplūkoja mazāk emocionālas ziņas, viņu veiktie ieraksti turpmākajās dienās bija visai atturīgi un neizteiksmīgi."

Eksperti norādījuši, ka šis ir pirmais veiksmīgais pētījums, kurā ticis pierādīts, ka sociālajos tīklos izteiktās emocijas spēj ietekmēt to lietotāju garastāvokli.

"Pētījuma rezultāti apliecina, ka draugu izteiktās emocijas sociālajos tīklos spēj ietekmēt mūsu garastāvokli. Tādējādi esam ieguvuši pirmos mums zināmos pierādījumus masveida "emocionālajai epidēmijai", kāda izplatās sociālajos tīklos," apgalvo pētnieki.

Eksperimentā iesaistītie Facebook lietotāji par notiekošo gan netika informēti. Taču, kā minēts Facebook lietošanas noteikumos, kuriem, veicot reģistrāciju, piekrīt ikkatrs lietotājs, viņu dati var tikt izmantoti "iekšējām operācijām, tostarp bojājumu novēršanai, datu analīzei, testēšanai, pētījumiem un servisa uzlabošanai". Tāpat paši pētījuma autori nebija informēti par lietotājiem redzamo ziņu saturu; tā vietā viņi paļāvās uz algoritmiem, kuri tika izmantoti "pozitīvu" un "negatīvu" vārdu skaitīšanā vairāk nekā trīs miljonos ierakstu. Šie ieraksti kopumā saturēja 122 miljonus vārdu, no kuriem četri miljoni bija "pozitīvi" (3,6 procenti), bet 1,8 miljoni – "negatīvi" (1,6 procenti).

Tiesa gan, "emocionālās epidēmijas" izplatīšanās tika konstatēta tikai 0,1 procentā gadījumu. Tomēr, ja ņem vērā faktu, ka Facebook visā pasaulē izmanto vairāk nekā 1,3 miljardi cilvēku, arī procenta desmitdaļa ietver ārkārtīgi daudz lietotāju.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Jauns mēnesis - jaunas atlaides  Estravel Latvia
Piedzīvojumu ceļojumi visā pasaulē - Butānas klosteri, vilinošā Japāna, krāsainā Maroka, Santjago ceļš, Kostarika - piedzīvojumi nelielā grupā | Skatīt vairāk
no 397 EUR
Aizraujošais ĶĪNAS ceļojums! AL SVETS
Ķīnas galvaspilsēta – Pekina, astotais pasaules brīnums Lielais Ķīnas mūris, Terakotas armija Siaņā, Lielas PANDAS Čendu rezervātā, Šanhaja | Skatīt vairāk
2500 EUR
Omāna,cena no 959 eur !!! Itaka Latvia
Omānas Sultonāts, kas pazīstams kā Arābijas pērle. | Skatīt vairāk
no 959 EUR
Pullman Riga Old Town Hotel Pullman Riga Old Town
Stay in style at Pullman Riga Old Town Hotel — where historic charm meets modern luxury 🏰✨. The perfect spot for business or leisure in the heart of Riga | Skatīt vairāk

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2025 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2025 1st-studio.com

 
Total Timed::5.27279615sec.