Autors: Anna Babre
Avots: Ogilvy.lv
No slimības un nelaimes gadījumiem nav pasargāts neviens, it sevišķi atrodoties ārzemēs. Pirms doties sildīties uz valstīm kā Turcija vai Ēģipte, ir svarīgi atcerēties pie rokas vai telefona adrešu grāmatiņā turēt ceļojumu asistentu telefonu, lai nepieciešamības gadījumā tie palīdzētu ar padomu, kontaktiem un medicīnisko atbalstu.
Ceļojuma laikā, kad rodas veselības problēmas, būtiski ir ne tikai tas, vai ir iegādāta apdrošināšana, bet arī tas, kur tieši tiek meklēta medicīniskā palīdzība. Ārstniecības iestādes izvēle var būtiski ietekmēt ne tikai ārstēšanas kvalitāti, bet arī izmaksas. Īpaši uzmanīgiem jābūt situācijās, kad nav iespējams sazināties vietējā valodā – diemžēl ir gadījumi, kad šis apstāklis tiek izmantots, lai piedāvātu pacientiem nevajadzīgus izmeklējumus.
Reklāma

“Apdrošināšanas kompānijām klientu ērtībām ir sadarbības partneri, kas nodrošina medicīnisko pakalpojumu ērtāku un ātrāku saņemšanu ārzemēs. Arī saviem klientiem atgādinām, ka dodoties ceļojumā, noteikti nepieciešams saglabāt un turēt pa rokai mūsu ceļojumu apdrošināšanas partnera “OPS International” kontaktinformāciju – palīdzība tiek sniegta visu diennakti bez brīvdienām, turklāt saruna iespējama latviešu, angļu un krievu valodā, kas ir svarīgi, ja ceļojuma laikā noticis nelaimes gadījums vai saslimšana,” stāsta Gjensidige Latvija Veselības, ceļojumu un nelaimes gadījumu atlīdzību nodaļas vadītāja Zane Dilāne.
Tiem, kuri neiegādājās ceļojumu apdrošināšanu, ieteicams pašiem kritiski izvērtēt, vai viesnīcas ieteiktā privātā klīnika patiešām ir labākā izvēle, piemēram, nelielas saaukstēšanās gadījumā. Pat ar apdrošināšanu ir svarīgi sekot līdzi tam, kādi izmeklējumi tiek veikti un vai tie ir pamatoti. Ja paļaujamies tikai uz viesnīcas darbinieku ieteikto medicīnas iestādi un neiepazīstam tās pakalpojumu klāstu un cenrādi, varam nonākt nepatīkamā situācijā – piemēram, par palīdzību nelabuma ārstēšanā var nākties samaksāt vairākus tūkstošus eiro.
Kas var liecināt par to, ka izvēlētā ārstniecības iestāde varētu nebūt uzticama:
• tās mājaslapā nav publiski pieejamas pakalpojumu cenas;
• internetā ir atrodamas sūdzības par konkrēto iestādi no citiem klientiem;
• jūsu apdrošinātājs vai tā sadarbības pārstāvis neiesaka sadarboties ar šo konkrēto iestādi.
Klimata un laika joslu maiņa var izraisīt miega traucējumus, paasināt hroniskas saslimšanas, turklāt ceļojuma laikā palielinās saskarsme ar vīrusu infekcijām, tādēļ der arī pašiem parūpēties par savu ceļojuma aptieciņu, lai pie pirmajām saslimšanas pazīmēm jau pa rokai būtu nepieciešamie medikamenti – par to, ko šajā aptieciņā likt, vislabāk ir konsultēties ar savu ģimenes ārstu vai farmaceitu. Tāpat aicinām noskaidrot informāciju par ūdens un pārtikas drošību ceļojuma galamērķī, īpaši, ja plānots ceļojums ārpus ES.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.