Autors: Andris Tālmanis/Kristīne Indriksone
Avots: BalticTravelnews.com
Tūrisma ziņu portāla Travelnews.lv velotūrisma eksperts un velocelojumi.lv galvenais riteņbraucējs Andris Tālmanis informē portāla lasītājus par svarīgāko, kas jāievēro, braucot ar velosipēdu pa pilsētu. |
|
- Pērkot jaunu velosipēdu, kas pārsvarā domāts pilsētas braucieniem, kopā ar pārdevēju– konsultantu ieteicams atrast piemērotu "city bike", nevis "mountain bike" (kas atkarībā no aprīkojuma lielākoties tomēr domāts sportam, ceļošanai un zemes/meža ceļiem, nevis pilsētas satiksmei). Pilsētas velosipēda aprīkojumā ietilpst asfalta seguma riepas, priekšējais apgaismojums, aizmugurējais apgaismojums, oranži atstarotāji uz priekšējā un aizmugurējā riteņa, skaņas signāls, varbūt bagāžnieks un velosoma, varbūt ūdens pudeles turētājs un ūdens pudele.
- Būtiska lieta, ja velosipēdu domāts atstāt pieslēgtu uz ielas, ir slēdzene. Ietaupot uz svaru un cenu, iegādājoties troses veida slēdzeni, risks palikt bez velo ir liels. Drošāk un smagāk ir armētas ķēdes un piekaramās atslēgas kombinācija. Salīdzinoši droša ir pakavveida slēdzene, bet šāda veida slēdzenēm ir ierobežota pieslēgšanās pie lielāka diametra objektiem – kokiem, stabiem. Ja priekšējais ritenis ir uz ekscentra, ko ātri arī nepiederošie var izņemt, pieslēdzot velo, vēlams trosi vai ķēdi izlaist cauri priekšējam ritenim, rāmim un objektam (velostatīvam, stabam, kokam u.c.). Noņemt gaismas, velodatoru, pumpi u.c.
- Līdzi vēlams ņemt lietus apģērbu, riepas rezerves kameru, pumpi un 15/17 vai cita velosipēdam atbilstoša numura uzgriežņu atslēgu, ja kāds no riteņiem ir stiprināts nevis ar ekscentriem, bet ar uzgriežņiem. Arī riepas montāžas/demontāžas instruments var noderēt, ja riepu no diska nevar noņemt bez instrumentu palīdzību. To visu atstājam mājās, ja lietus nebaidāmies un riepu neremontēsim uz vietas, bet velo stumsim mājās vai pie meistara.
- Pārvietojoties ar velo pa pilsētu, izmantojami ir nedaudzie marķēti veloceliņi, platāku ielu labās nomales, gājēju ceļi, uz kuriem ar gājējiem jāsadzīvo draudzīgi. Uzmanāmies no šaurām ielām ar intensīvu auto kustību, tā vietā labāk izvēlamies gājēju ceļu vai šo posmu apbraucam, patērējot vairāk laika, bet saglabājot veselību.
- Ja ikdienā bieži jāpārvadā kādas mantas, ērts būs velobagāžnieks un velosoma, nevis mugursoma. Velosomai vajadzētu būt nokrišņu drošai.
- Pa intensīvas auto satiksmes ielām nepārvietojamies ar lielu ātrumu un piepūli, lai nesaelpotos auto atgāzes. Tad jau labāk vakarā vīna glāze...
- Veicot kreiso pagriezienu, obligāti brīdinām citus satiksmes dalībniekus par manevru ar nepārprotamu rokas signālu vai arī šķērsojam ielu krustojumā, pārstumjot velo pie gājēju pārejas. Veicot labo pagriezienu un apstājoties, arī ir ieteicams signāls ar roku, bet ikdienā tas nav tik nepieciešams un pārsvarā to neizmanto.
- Ne obligāta, bet ieteicama sastāvdaļa, braucot ar velosipēdu pilsētā, ir veloķivere.
- Ceļu satiksmes noteikumu zināšanas un velosipēda tehniskā stāvokļa kontrole – par to noteikti jāatceras.
- Kategoriski aizliegumi - nelietot austiņas un nebūt alkohola vai narkotisko vielu izraisītā reibuma stāvoklī.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.