Autors: Egita Māliņa
Avots: Tele2
Trešdaļa (36%) riteņbraucēju, turklāt vīrieši ievērojami biežāk nekā sievietes, atzīstas, ka mēdz pārkāpt ceļu satiksmes noteikumus, lai ātrāk sasniegtu galamērķi vai apbrauktu šķērsli, liecina “Tele2” veiktais pētījums. Pārvietojoties ar riteni, 16% velosipēdistu mēdz klausīties mūziku, katrs desmitais (vīrieši biežāk nekā sievietes) – runāt pa telefonu, bet 2% – arī ēst. Atstarojošus elementus, dodoties ceļā ar velosipēdu, izmanto tikai katrs trešais riteņbraucējs, bet atpakaļskata spoguli ievērojami mazāk – 4%.
Nedaudz vairāk nekā puse (59%) velosipēdistu apgalvo, ka vienmēr ievēro ceļu satiksmes noteikumus. Velosipēdu vadītāji vecumā pēc 40 gadiem biežāk nekā citi norādījuši, ka vienmēr ievēro ceļu satiksmes noteikumus – šādu viedokli pauduši 79% aptaujāto vecumā no 40-49 gadiem un 70% aptaujāto 50 un vairāk gadu vecumā. Krievu vai citas tautības pārstāvji (81%) ievērojami biežāk nekā latvieši (55%) pauduši pārliecību, ka vienmēr ievēro ceļu satiksmes noteikumus, pārvietojoties ar velosipēdu. Tikmēr latvieši gandrīz četras reizes biežāk (41%) nekā citu tautību pārstāvji (11%) atzīstas, ka mēdz pārkāpt ceļu satiksmes noteikumus, lai ātrāk sasniegtu mērķi.
Iedzīvotāji vecumā pēc 50 gadiem ir arī aktīvāki atstarojošo elementu lietotāji – uz šādu pieredzi norāda tieši puse šīs grupas pārstāvju. Šāda pieredze biežāk ir raksturīga arī laukos mītošajiem – 43% laucinieku lieto atstarojošus elementus, pārvietojoties ar riteni.
Jauniešiem vecumā līdz 19 gadiem biežāk ir raksturīgi ar velosipēda vadīšanu šķietami nesavienojami ieradumi – viņi divas reizes biežāk (32%) nekā velosipēdisti vidēji (16%) mēdz klausīties mūziku.Tāpat šai grupai biežāk nekā vidēji ir raksturīgi centieni riteņa vadīšanu apvienot ar maltītes ieturēšanu.
“Tele2 Rīgas velomaratons” un “CSDD” kampaņas “Velosipēdu redzi?” ietvaros “Tele2” gatavo riteņbraucējiem atstarotājus, veloceliņu kartes un velopasākumu kalendāru, kā arī slepena komanda dodas Rīgas ielās un apbalvo drošāk aprīkotos velosipēdu vadītājus. Lai mazinātu vēlmi pārvietoties ar riteni alkohola reibumā, dažādu pasākumu laikā ar īpaša, greiza velosipēda palīdzību ikviens var pārliecināties par risku, kas ir ar to saistīts. Tāpat “Tele2” mājas lapā, klientu apkalpošanas centros un citos “Tele2” atbalstītos pasākumos “Tele2” informē vairāk nekā miljonuklientu par drošu velobraukšanu.
“Tele2” pētījums veikts sadarbībā ar “Omnicom Media Group” šā gada maijā.
Par Tele2
Tele2 filozofija ir piedāvāt augstu kvalitāti par labāko cenu. Uzņēmums piedāvā pēcapmaksas un priekšapmaksas mobilo sakaru pakalpojumus ar zīmoliem Tele2 un Zelta Zivtiņa. Juridiskām personām Tele2 nodrošina individuālu pieeju un piemērotākos mobilo sakaru risinājumus. Tele2 pirmais Latvijā ieviesa trešās paaudzes mobilo sakaru pakalpojumus, tostarp video zvanu un ātrāku datu pārraidi.
Tele2 klientiem ir pieejams ātrs 3G tīkls un mobilais internets Latvijā – ar lejupielādes ātrumu (HSDPA) līdz 21 Mbps un datu augšupielādes ātrumu (HSUPA) līdz 5,76 Mbps. Tele2 jau trešo gadu pēc kārtas ir runas pārraides kvalitātes līderis, liecina ikgadējais Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) elektronisko sakaru pakalpojumu kvalitātes pārskats. Savukārt kampaņā Laba Servisa Mēnesis Tele2 kļuva par klientu uzslavētāko uzņēmumu starp lielākajiem sakaru pakalpojumu sniedzējiem. Saskaņā ar Profiles International 2010.gada pētījumu Tele2 Latvijas un Lietuvas uzņēmumi ieņem pirmās divas vietas Baltijā kā produktīvākie uzņēmumi IT & telekomunikāciju nozarē. Tele2 pakalpojumi ir pieejami klientu apkalpošanas centros visā Latvijā, kā arī pirmajā telekomunikāciju interneta veikalā www.tele2.lvar bezmaksas piegādi visā Latvijā.
SIA Tele2 ir Tele2 AB grupas uzņēmums. Tele2 nodrošina mobilos sakarus, datu pārraidi, fiksētos telekomunikāciju un interneta pakalpojumus vairāk nekā 30,1 miljoniem klientu 11 valstīs. Latvijā Tele2 pakalpojumus lieto vairāk nekā miljons klientu.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.