Autors: Una Savčenko/Daiga Bazule
Avots: BalticTravelnews.com
Bieži vien velosipēda pārvadāšana vilcienos var sagādāt galvassāpes. Lai izvairītos no tām, velosipēdistiem noderīgi pievērst uzmanību dažiem zemāk minētajiem padomiem un rūdītu velosipēdistu pieredzei.
AS ''Pasažieru vilciens'' informē, ka velosipēdi vilciena vagonos jānovieto tiem paredzētajos turētājos. Ja tādu nav, tad velosipēdus drīkst novietot starp sēdvietām. Velosipēdu turētāji atrodas visos vilciena vagonos, kuri ir atzīmēti ar zilu uzlīmi, uz kuras iezīmēts balts velosipēds.
Reklāma
Ja velo izbrauciens ir plānots vairāk kā 15 cilvēkiem, tad AS
''Pasažieru vilciens'' aicina velosipēdistus pieteikties 48 stundas
iepriekš, lai novērstu neērtības gan pašiem velosipēdistiem, gan
pasažieriem. Tāpat ceļojot lielākā kompānijā ir jāatceras, ka vilciena vagonā drīkst pārvadāt ne vairāk kā 5 velosipēdus.
Svarīgi ir atcerēties, ka vilcienos velosipēdus ir atļauts pārvadāt iegādājoties bagāžas biļeti,
tātad iepriekš budžetā jāieplāno arī bagāžas biļetes cena. Bagāžas
biļetes cenas var variēt. Tuviem galamērķiem, piemēram, Rīga -
Zemitāni, tā var būt 0.41 EUR, tālākiem galamērķiem, piemēram, Rīga -
Daugavpils - 4.13 EUR. Precīzu bagāžas cenu var aprēķināt ar biļešu cenu kalkulatoru.
Atpūtas kompleksa administratore Māra Šilaua dalās savā pieredzē, sakot: ''Vagons, kurā novietot velosipēdus, parasti ir pirmais, taču, reizēm tas sanāk pēdējais. Grūtības ir ar velo zīmes pamanīšanu, tā ir diezgan maza un ļoti jāskatās, kur īsti kāpt.'' Māra turpina: ''Vispār ļoti grūti iekļūt vilcienā, jo ir pārāk zemi peroni. Igaunijā, piemēram, šī situācija ir labāka - augsti peroni un viegli iekļūt. Reizēm ir cilvēki, kas palīdz ienest velosipēdu, lai arī ir gadījumi, kad vīrieši noskatās, kā meitene stiepj riteni iekšā vilcienā un palīdzību nepiedāvā.''
Vidzemes Augstskolas Tūristu gidu programmas students Jānis Trautmanis stāsta: ''Ar vilcieniem problēmu nav. Vagonos ir speciālas vietas paredzētas un pārvadāt ir gana ērti. Problēmas ir tikai, ja ir pārāk daudz velosipēdistu vienā vagonā.'' Jānis piebilst: ''Īstās nepatikšanas sākās, kad nav iespējams izmantot vilcienu, lai tiktu līdz galamērķim un ir jālieto autobuss. Te ir visādi kuriozi gadījušies - sākot ar to, ka vietas bagāžas nodalījumā nav un ir jāņem velosipēds salonā, līdz tam, ka šoferis pat ar visu bagāžas biļeti neļauj ievietot velosipēdu bagāžas nodalījumā un ir jāsēž 2 stundas līdz nākošajam autobusam.''
Aktīvās atpūtas piekritējs Klāvs Vasiļevskis atceras: ''Pagājušajā vasarā devāmies braucienā ar velosipēdiem un vilcienu izmantojām divreiz. Iekraut velosipēdu vilcienā ar bagāžnieku un tūrisma somām ir diezgan grūti - vienam gandrīz neiespējami, jo vilciena durvis ir šauras. Vagonā ir pat speciāli statīvi, kur velosipēdu var pakārt, bet mūsu gadījumā tas nebija risinājums, tāpēc nācās atstutēt tāpat pie sienas. Vietas pietiek, citi pasažieri garām var tikt, nepatiku neizpelnījāmies. Noderētu gan kaut kādas gumijas vai lentas, ar ko velosipēdus nofiksēt. Vilcienā satikām velotūristus no Ungārijas, viņi izmantoja atstarojošas lentas ar līpklipšiem, lai nofiksētu bremzes. Nobeigumā varu teikt, ka vilciens vēl joprojām ir ērtākais veids, kā transportēt velosipēdus.''
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.