Autors: Baiba Muceniece
Avots: AS Tallink Latvija
Jaunās paaudzes LNG prāmis M/S Megastar, kas pēc Tallink pasūtījuma tiek būvēts Meyer Turku kuģubūvētavā Somijā, šobrīd ir būvniecības noslēguma procesā, un saskaņā ar kuģu būvniecības tradīcijām šī gada 29. septembrī, tika veikta kuģa masta nostiprināšana.
Ceremonija ietver monētu metināšanu kuģa masta balstā. Tās ir monētas, kas tika izmantotas ķīļa ielikšanas ceremonijā un izņemtas no ķīļa apakšas pēc kuģa nolaišanas ūdenī. Tas tiek uzskatīts par svarīgu un svinīgu notikumu kuģa konstrukcijas būvniecībā, kas turpmāk kuģim nesīs veiksmi. Savulaik monētu ievietošana ēkās un kuģos ir darbojusies kā sava veida upurēšanas pateicība dieviem par veiksmīgu būvniecību vai kā lūgums dievišķo spēku aizsardzībai nākotnē. Lai arī sākotnēji monētas tika novietotas zem kuģa galvenā masta, mūsdienās tās parasti tiek metinātas blakus radara mastam.
M/S Megastar monētu ceremonija notika ķīļa ielikšanas laikā šī gada 9. februārī. Tajā kuģu būvētāji un īpašnieki ievietoja vienu vai divas monētas zem jaunā kuģa ķīļbloka kā simbolu kuģa svētībai un veiksmei. Monētas parasti netiek nostiprinātas un bieži tiek izņemtas, kad kuģis iziet no sausā doka.
M/S Megastar būvniecība tika uzsākta 2015. gada 4. augustā. Ķīļa ielikšanas ceremonija notika 2016. gada 9. februārī. Prāmja kristību ceremonija ar krustmāti Somijas Prezidenti Tarja Halonen notika 2016. gada 1. jūlijā. Prāmis tika nolaists ūdenī 2016. gada 15. jūlijā.
M/S Megastar būs 212 m garš ar 2 800 pasažieru vietām, un tā garums un pasažieru kapacitāte ir tikpat liela kā kompānijas lielākajam kruīza prāmim M/S Baltic Queen. M/S Megastar kā degvielu izmantos sašķidrināto dabasgāzi (LNG), tāpat to būs iespējams darbināt ar dīzeli. Izmantojot LNG, prāmja vides rādītāji ievērojami pieaug, neradot sēru un sodrējus, kā arī samazinot slāpekļa un CO2 emisiju. Prāmis būs ar bruto tonnāžu 49 000 t un ekonomisko ātrumu 27 mezgli. Radīts ekskluzīvi maršrutam Tallina–Helsinki, M/S Megastar atbilst esošajiem, kā arī jaunajiem un stingrākajiem emisijas noteikumiem emisijas kontroles rajonā (ECA), tai skaitā Baltijas jūrā.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.