Autors: Dita Bukovska
Avots: DPD Latvija
Latvijā un pasaulē turpinās strauja e-komercijas attīstība, un aizvadītais gads nav bijis izņēmums. Pieaugot sūtījumu apjomiem un mainoties klientu paradumiem, palielinās pieprasījums pēc dažādiem inovatīviem piegādes risinājumiem. Arī 2019. gadā varam gaidīt turpinājumu piegāžu modernizācijai un rūpēm par vidi.
Kā rāda DPD grupas veiktais pētījums, tikai 7,3% no Latvijas iedzīvotāju kopējā pirkumu skaita aizvadītajā gadā veikti tiešsaistē, tikmēr vidējais rādītājs Eiropā ir 11,5%. Neraugoties uz iepirkšanās paradumu atšķirībām Eiropas mērogā, 2018. gads sūtījumu piegādātājiem Latvijā ir bijis veiksmīgs. Saskaņā ar “DPD Latvija” datiem vietējo sūtījumu apjoms ir pieaudzis vairāk nekā par 10% salīdzinājumā ar gadu iepriekš. Vienlaikus būtiska pērn Latvijā saglabājās to tiešsaistes pircēju daļa (ap 28%), kuri preču iegādē dod priekšroku ārvalstu interneta veikaliem, piemēram, AliExpress, eBay, Amazon, Asos un citiem. Tiešsaistes pirkumu attīstība savukārt veicina pieprasījumu pēc arvien pieejamākiem un mūsdienīgākiem piegāžu pakalpojumiem.
Reklāma
“DPD Latvija” piegāžu tīklā pērn turpināja augt sūtījumu skaits gan uz automatizētajiem paku termināliem jeb Paku Skapjiem, kuros sūtījumu var saņemt 24/7, gan uz Paku Bodēm, kuru vidū ir degvielas uzpildes stacijas un citas tirdzniecības vietas. Nemainīgi augsta popularitāte ir preču piegādēm uz saņēmēja adresi, un šo pakalpojumu aktīvi izmanto cilvēki, kuri iegādājušies apjomīgākus pirkumus. Vidējais sūtījumu svars laika posmā no 2012. gada līdz 2018. gadam ir pieaudzis vidēji par 65%. Ja iepriekš mūsu klienti nosūtīja salīdzinoši mazākas pakas, tad pēdējos gados vērojam, ka cilvēki aizvien vairāk novērtē kurjerpiegāžu ērtības, nododot mums lielākus un smagākus sūtījumus. Pašreiz vidējais sūtījuma svars ir aptuveni 15 kilogrami.
Tāpat redzam, ka klienti novērtē iespējas mainīt plānoto sūtījuma piegādes laiku un adresi. Šāda funkcionalitāte ne tikai paaugstina apmierinātību ar piegādes kvalitāti, bet arī padara piegādes procesu efektīvāku, ļaujot izvairīties no atkārtotām piegādēm un taupīt resursus. Ietekmes uz apkārtējo vidi mazināšana turpina ieņemt būtisku lomu piegādātāju ikdienā visā pasaulē. Attiecīgi īpašu uzmanību veltām piegāžu procesā radīto CO2 izmešu daudzuma samazināšanai, un arī šajā gadā testēsim un ieviesīsim videi draudzīgākus risinājumus. Tāpat, ņemot vērā nozares attīstības tempus un klientu prasības, 2019. gadā turpināsim attīstīt piegāžu tīkla infrastruktūru.
Tai pat laikā jāņem vērā, ka sūtījumu piegādes Latvijā ir cieši saistītas arī ar norisēm ārvalstīs. Tuvojoties Brexit termiņam, sūtījumu pārvadātāji šobrīd ir dažādu neskaidrību priekšā. Tā kā Latvijā ienākošo un izejošo sūtījumu apmēri uz Apvienoto Karalisti pieaug katru gadu, izmaiņas attiecībās un muitas procedūrās starp Eiropas Savienību un Apvienoto Karalisti var būtiski ietekmēt sūtījumu piegāžu ātrumu un izmaksas gala patērētājiem attiecībā uz visu izmēru sūtījumiem. Tādējādi piegāžu uzņēmumiem 2019. gadā jābūt gataviem gan jaunām iespējām, gan virknei izaicinājumu.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.