Autors: Vineta Pūce
Avots: Turiba.lv
Biznesa augstskola Turība un SIA “Kalnciema iela”, kas pārstāv Āgenskalna tirgu un Kalnciema kvartālu, noslēguši sadarbības līgumu, lai, ieguldot kopīgus resursus un zināšanas, attīstītu Rīgas tūrisma piedāvājumu un jaunus, radošos tūrisma produktus.
“Mūsdienīgu un nozares vajadzībām atbilstošu studiju nodrošināšana ir iespēja tikai tad, ja augstskolas spēj ieraudzīt nozares attīstības tendences, iet tām līdzi un veidot saturu. Raugoties no tūrisma resursu un Rīgas kā tūrisma galamērķa pārvaldības perspektīvas Kalnciema kvartāls un Āgenskalna tirgus ir vietas, kuras ir būtisks papildinājums Rīgas tūrisma piedāvājumā, vietas radošumam un jauniem tūrisma produktiem – kultūrvēsturiskā mantojuma, koka arhitektūras vai mūslaiku aktuālās tendences – gastronomijas tūrisma produktiem,” uzsver Biznesa augstskolas Turība Starptautiskās tūrisma fakultātes dekāns, Dr.oec. Ēriks Lingebērziņš.
Reklāma
Viņš norāda, ka Turībai kā starptautiskajai augstskolai šī jaunā sadarbība ir iespēja iesaistīties un būt klāt tur, kur rodas inovācijas, jaunas idejas un arī jauni tūrisma produkti. “Ar šo pirmo soli un Kalnciema kvartāla un Āgenskalna tirgus iekļaušanu tūristu gidu programmā esam skaidri snieguši vēstījumu, kādu mēs redzam Rīgas tūrisma piedāvājumu – daudzveidīgu, inovatīvu, radošu un attīstīties gribošu.”
Āgenskalna tirgus pasākumu vadītāja Raiva Māla uzsver: “Mūsu sadarbība ir tikko kā uzsākusies, un mēs ceram, ka šī sadarbība vainagosies ar praktisko pienesumu kā Āgenskalna tirgum, tā arī Kalnciema kvartālam. Un nesīs tiešu pienesumu nākotnē visai tūrisma attīstībai Pārdaugavā.”
Noslēgtā sadarbības līguma ietvaros augstskolas studentiem tiks piedāvātas prakses vietas, doties mācību ekskursijās uz šīm tūristu iecienītām vietām, savukārt sadarbības partnerim no Āgenskalna tirgus un Kalnciema kvartāla puses būs iespēja saņemt speciālistu konsultācijas dažādās jomās, vadīt praktiskās nodarbības (seminārus, meistarklases, vieslekcijas), sniegt konsultācijas par studiju programmu attīstības iespējām, kā arī sadarboties mentora programmas ietvaros.
Sadarbības ietvaros jau šogad Turības Starptautiskās tūrisma fakultātes organizēto gidu kursu programma tika papildināta arī tēmu par Āgenskalnu kā jauno Rīgas tūrisma galamērķi. Un 23. martā Āgenskalna tirgū vienkopus pirmo reizi klātiene tikās abi sadarbības partneri un jaunie gidi, kuriem tirgus bija viens no tūrisma ekskursijas punktiem, kārtojot gidu eksāmenu. Jaunajiem gidiem kursu sertifikātus pasniedza Starptautiskās tūrisma fakultātes dekāns Ēriks Lingebērziņš un Turības studiju kursa Gidu darbs docētājs, Baltic Nature Travel direktors, praktizējošs gids Valdis Čeičs.
Biznesa augstskolas Turība Starptautiskā tūrisma fakultāte ir pirmā tūrisma fakultāte Latvijā, un tā jau daudzus gadus ir akreditēta ANO Pasaules tūrisma organizācijas (UNWTO) TedQual, kurā tiek novērtēts kursu saturs atbilstoši praksei pasaules tūrisma izglītībā.
Āgenskalna tirgus ir lielākais un senākais tirgus Daugavas kreisajā krastā, un tam ir valsts kultūras pieminekļa statuss. No 2018. līdz 2022. gadam tirgus vēsturiskais paviljons piedzīvoja vērienīgu atjaunošanu un tagad ikviens ir aicināts apskatīt iespaidīgās pārmaiņas pēc restaurācijas. Āgenskalna tirgus ir iekļaujoša, daudzpusīga un videi draudzīga publiska telpa, kur notiek arī kultūras, izglītības un dažādi citi pasākumi.
Savukārt Kalnciema kvartāls ir viens no Rīgas dzīvīgākajiem kultūras centriem, kurā regulāri notiek brīvdabas mūzikas koncerti, mākslas izstādes, pasākumi ģimenēm un bērniem, teātra izrādes, izglītojoši semināri un citi pasākumi. Īpašu popularitāti Kalnciema kvartāls ieguvis ar vietējo zemnieku un amatnieku produktu tirgu, kas notiek katru sestdienu kopš 2008. gada.
Pielikumā foto: Sadarbības partneri (Ē.Lingebērziņš un R.Māla) tiekas Āgenskalna tirgū.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.