Autors: Novatours.lv
Avots: Novatours.lv
Baltijas tūrisma tirgus līdera “Novaturas”, kas ietver arī Latvijas uzņēmumu “Novatours”, ieņēmumi septembrī bija 22,6 miljonu eiro apmērā. Pērn šajā pat laikā ienākumi bija 24,1 miljoni. Tika apkalpoti 25,9 tūkstoši klientu, salīdzinot ar 27 tūkst. pagājušā gada septembrī.
Laika periodā no 2024. gada janvāra līdz septembrim uzņēmuma kopējie ieņēmumi fiksēti 152 miljonu eiro apmērā un ir apkalpoti 192 tūkstoši klientu. Pērn attiecīgajā periodā ieņēmumi fiksēti 164 miljonu eiro apmērā un apkalpots 210 tūkstoši klientu.
Reklāma
Latvijā kopš gada sākuma līdz septembra noslēgumam apkalpots 41 tūkstotis klientu. Pērn šajā laikā apkalpoti 39 tūkstoši klientu.
“Vasaras sezonā mēs piedzīvojām pieprasījuma kritumu, jo tirgū ir ļoti plašs ceļojumu piedāvājums. Tomēr oktobri mēs jau sākam ar gandrīz 90% noslogojumu, un mēs redzam, ka pieaugošais noslogojums rudenī liecina par spēcīgu klientu uzticību mūsu pakalpojumiem. Tā rezultātā pēdējā brīža braucienu bilance ir zemāka, kas uzņēmumam nozīmē pozitīvu perspektīvu. Vienlaikus tiek optimizēta arī ziemas ceļojumu programma, ņemot vērā ceļotāju uzvedību un izvēles. Tomēr, vērtējot ziemas iepriekšpārdošanu kopumā, redzam pozitīvu tendenci, ceļotāju skaitam pieaugot gandrīz par 20%, salīdzinot ar šo pašu periodu pērn. Visi šie rezultāti uzsver “Novaturas” noturību dinamiskajā vidē un tā pastāvīgo līdera lomu Baltijas reģionā”, stāsta “Novaturas” grupas vadītājs Kristijons Kaikaris (Kristijonas Kaikaris).
Tā kā piedāvājumu pārpilnības ietekmē samazinājās vasaras sezonas ceļojumu pārdošana uz Turciju, plašā galamērķu klāsta pieejamība deva iespēju diversifikācijai. Ceļotāji savām brīvdienām turpināja izvēlēties jau daudzus gadus populāro Melnkalni, kā arī strauji pieauga pārdošanas apjomi uz Spānijas kūrortiem Kostabravā un Kostadoradā.
Uzņēmums ir izvērtējis gaidāmo ziemas sezonu un ir fiksējis pieaugošu interesi par Ēģipti, Apvienotajiem Arābu Emirātiem (Dubaju) un Kanāriju salām. “Novaturas” klientiem ziemas periodā izvēlei ir pieejami populāri pludmales atpūtas galamērķus, atpūta braucieni uz tālākām un eksotiskākām valstīm, kā arī slēpošanas brīvdienas Eiropas kalnos, ko nepiedāvā citi tūrisma operatori. Septembrī atklātās ziemas sezonas brīvdienu iepriekšpārdošanā, salīdzinot ar pērno gadu, vērojams pieaugums: Latvijā (+30%) un Lietuvā (+23%). Igaunijā fiksēts samazinājums, ko uzņēmums, kā jau vēstīts iepriekš, skaidro ar vispārējo tirgus palēnināšanos saistībā ar makroekonomisko situāciju šajā valstī.
Ēģiptes kūrorti Šarm eš Šeihā un Hurgadā joprojām ir Baltijas ceļotāju pirmā izvēle ziemas brīvdienām. Situācija šajos kūrortos šobrīd ir droša, viesnīcas ir gatavas saspringtajai brīvdienu sezonai, un ceļotāji labprāt izvēlas šo galamērķi. Salīdzinot ar pagājušo gadu, Ēģiptē ir vērojams pieprasījuma pieaugums nākamajiem ziemas mēnešiem (37% grupas ietvaros). Jāpiebilst, ka šobrīd ceļojumiem uz Ēģipti nav nekādu ierobežojumu. Jebkurā gadījumā ceļotāju drošība ir uzņēmuma galvenā prioritāte, tāpēc “Novaturas” nepārtraukti uzrauga situāciju Tuvo Austrumu reģionā, seko līdzi atbildīgo iestāžu ieteikumiem un rekomendācijiām, kā arī uztur kontaktus ar vietējiem pārstāvjiem un partneriem. Situācijas izmaiņu gadījumā, uzņēmums ir gatavs nekavējoties reaģēt.
Oktobrī uzņēmuma grupas finanšu direktora amatā ir stājās Darjus Undzēnas (Darius Undzėnas), kuram ir ilgstoša un daudzpusīga pieredze finanšu vadībā. Viņš ir pievienojies “Novaturas” augstākās vadības komandai. Pēc viņa teiktā, galvenās uzņēmuma prioritātes ir nodrošināt darbības efektivitāti uzņēmumā, pieņemt lēmumus par papildu finanšu kapitāla piesaisti un budžeta optimizāciju, kā arī stiprināt finanšu komandu un attīstīt kompetences.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.