TŪRISMA BIZNESS | Bizness

Sabiedrotais vai drauds: 44% ceļojumu aģentu baidās, ka MI varētu aizstāt viņus

Sabiedrotais vai drauds: 44% ceļojumu aģentu baidās, ka MI varētu aizstāt viņus

Mākslīgā intelekta popularitāte ceļotāju vidū savu ceļojumu plānošanai un pārvaldībai arvien pieaug, tāpēc daudzi ceļojumu aģenti raizējas, ka varētu atpalikt un zaudēt klientus. Starptautisks pētījums, ko veica „RateHawk”, B2B platforma viesnīcu, lidojumu, transfēru un citu ceļojumu pakalpojumu rezervēšanai, konstatēja, ka gandrīz puse ceļojumu aģentu baidās no konkurences ar MI, kas, viņuprāt, varētu ar laiku viņus aizvietot. Atzīmējot Pasaules tūrisma dienu, „RateHawk” veiktajā pētījumā ir apskatīta ceļojumu aģentu attieksme pret MI rīkiem un izklāstīts uzņēmuma viedoklis par to, kā šajā nozarē var ieviest inovācijas, vienlaikus saglabājot cilvēciskās vērtības.

Šī ir pēdējā sadaļa „RateHawk” ziņojumā “Kas pozitīvi ietekmē ceļojumu nozares profesionāļus”. Iepriekšējās sadaļās tika sniegts padziļināts ieskats nozares motivējošajos un demotivējošajos faktoros, kā arī tehnoloģijās, kas ir vispieprasītākās ceļojumu aģentu vidū. Šīs informācijas pamatā ir aptauja, kurā piedalījās vairāk nekā 1300 respondentu no Eiropas, Ziemeļamerikas, Latīņamerikas, Āzijas un Persijas līča sadarbības padomes (GCC) reģiona.
Viedokļi par MI ietekmi ceļojumu nozares profesionāļu darbā ir atšķirīgi visā pasaulē: lai gan 56% uzskata, ka MI viņus neaizstās, 44% uzskata, ka nākotnē tas ir iespējams. Āzijā un Persijas līča sadarbības padomes reģionā (GCC) to par reālistisku nākotni uzskata attiecīgi 60% un 55% respondentu. Savukārt Eiropā (58%) un Latīņamerikā (55%) respondentu šim viedoklim nepiekrīt. Ziemeļamerikas ceļojumu nozares profesionāļi ir visskeptiskākie - tikai 20% no viņiem piekrīt, ka MI varētu pārņemt viņu darbu. Jāatzīmē, ka saskaņā ar „RateHawk” datiem respondenti ASV un Kanādā izrāda vislielāko interesi par jaunu MI personalizācijas rīku ieviešanu, lai padarītu savu darbu efektīvāku (45%) visos aptaujātajos tirgus reģionos.

“Šogad Pasaules tūrisma diena ir veltīta mūsu nozares ilgtspējīgai pārveidei, tāpēc šis ir ideāls brīdis, lai apspriestu ceļojumu aģentu nākotni kā būtisku ekosistēmas daļu,” saka Astrīda Kastberga, „RateHawk” izpilddirektore.

„Ceļojumu nozare, kuras vērtība 2024. gadā saskaņā ar Pasaules ceļojumu un tūrisma padomes (WTTC) aprēķiniem sasniedza 10,9 triljonus dolāru, piedzīvo nozīmīgas pārmaiņas. Saskaņā ar Kantar pētījumu, 40% ceļotāju visā pasaulē jau ir izmantojuši MI rīkus, lai plānotu savus ceļojumus, un 62% ir gatavi tos izmantot arī turpmāk. Lai gan tas ceļojumu nozares profesionāļiem var radīt bažas, ģeneratīvā MI attīstība arī veicina lielākas prasības pret personalizētu pieredzi. Dati liecina, ka vairāk nekā puse no jaunākiem ceļotājiem vēlas, lai ceļojumu aģents vai uzticams konsultants palīdzētu viņiem plānot lielākus ceļojumus. Aģentiem tas nozīmē, ka profesionālā pieredze un cilvēciskā pieeja kļūst vēl vērtīgāka, jo pieprasījums pēc individualizētiem pakalpojumiem turpina pieaugt.”

Interesanti, ka vispārējie uzskati par MI atšķiras atkarībā no profesionāļu pieredzes nozarē. Tie, kas ir tikko sākuši strādāt šajā nozarē un kam ir mazāk nekā 3 gadu pieredze, mēdz uzskatīt MI par potenciālu aizvietotāju, un 51% no viņiem uzskata, ka MI varētu viņus aizstāt. Pieredzējušāki profesionāļi ar vairāk nekā 15 gadu pieredzi nozarē retāk izjūt šādas sajūtas, un tikai 40% piekrīt šim viedoklim.

„Mēs redzam ceļošanas nākotni kā cilvēciskās pieredzes un inovatīvu tehnoloģiju apvienojumu. Tāpēc „RateHawk” ir apņēmības pilns palīdzēt ceļojumu aģentiem visā pasaulē uztvert tehnoloģijas kā vērtīgu partneri, nevis draudu. Izmantojot MI, mēs izstrādājam rīkus, kas atbalsta aģentu darbu — no viedas cenu salīdzināšanas un satura pārvaldības līdz viesnīcu meklēšanai, automatizētam atbalstam, čatbotiem un balss asistentiem, kas nodrošina rezervēšanas drošību. Šie risinājumi ļauj aģentiem sniegt saviem klientiem efektīvākus, uzticamākus un konkurētspējīgākus pakalpojumus,” saka Astrīda Kastberga.

„Pozitīvi ir tas, ka katrs trešais aptaujātais ceļojumu nozares profesionālis ir gatavs savā darbā izmantot vairāk MI rīkus. Mēs uzskatām, ka, kamēr aģenti turpinās pielāgoties un ieviest inovācijas, viņu prasmes un zināšanas paliks neaizstājamas,” secina Kastberga.

Ziņojuma iepriekšējās sadaļās „RateHawk” atklāja, ka 92% ceļojumu nozares profesionāļu ir apmierināti ar savu karjeru. Taču viņi ikdienā saskaras ar izaicinājumiem, tostarp sīvu konkurenci, augošām klientu prasībām un laikietilpīgu manuālu labāko piedāvājumu meklēšanu. Lai pārvarētu šos šķēršļus un padarītu savu darba rutīnu efektīvāku, 29% ceļojumu nozares profesionāļu atzinīgi vērtē tehnoloģiju plašāku izmantošanu. Papildus mākslīgajam intelektam respondenti dod priekšroku automatizācijai, uzlabotai analītikai un mobilajām rezervēšanas rīkiem.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 20.09.2025 - 26.09.2025 Vasarīgais novembris Taizemē! Atlantic Travel
➤ Izlidošana 06.11. – 13 naktis | Skatīt vairāk
no 1339 EUR
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 20.09.2025 - 26.09.2025 Pilsētpārgājiens 5 Alūksnes TIC
Atzīmējot Starptautisko tūrisma dienu, Alūksnes Tūrisma informācijas centrs š.g. 27. septembrī aicina doties PILSĒTPĀRGĀJIENĀ-5. | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 24.09.2025 - 30.09.2025 Aktuālās izstādes Liepājā Liepājas reģiona TIB
Iepazīsties ar šī brīža aktuālajām izstādēm Liepājā – ieplāno un iedvesmojies! | Skatīt vairāk

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2025 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2025 1st-studio.com

 
Total Timed::2.39995694sec.