TŪRISMA BIZNESS | Bizness

Valdība nolemj LDz 2015. gada peļņu novirzīt infrastruktūras projektu īstenošanai

Ministru kabinets šī gada 28.jūnijā nolēmavalsts akciju sabiedrības „Latvijas dzelzceļš” (LDz) 2015.gada tīro peļņu 2 067 190eiro apmērā novirzīt jau uzsākto un plānoto publiskas lietošanas dzelzceļa infrastruktūras projektu īstenošanai.

LDz pamatdarbības rezultātu būtiski ietekmē kravu pārvadājumu apjomu svārstības, jo ieņēmumu apmērs – maksājumi par publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu - ir tieši proporcionāli vilcienu nobraukumiem. Uzņēmums darbojas starptautiskas konkurences apstākļos, un naudas plūsma ir atkarīga no tranzītkravu pārvadājumu apjoma. Šobrīd, samazinoties tranzītkravu pārvadājumu apjomiem, strauji samazināsarī resursi investīcijām.

Lai VAS „Latvijas dzelzceļš”varētu sekmīgi turpināt saimniecisko darbību un piesaistīt nepieciešamo finansējumu ES projektu realizēšanai, nepieciešamsnopelnītos finanšu līdzekļus ieguldīt VAS „Latvijas dzelzceļš” investīciju plānu nodrošināšanā.

Valdības sēdē satiksmes ministrs Uldis Augulis uzsvēra: „Uzskatu, ka pašreizējā situācijā valstij dividendēs izmaksājamo „Latvijas Dzelzceļš” peļņas daļu jāatstāj uzņēmuma rīcībā, jo, ņemot vērā kravu apgrozījuma krituma riskus, ir nepieciešamība pēc Eiropas Savienības līdzfinansēto projektu īstenošanas, kā arī jārealizē citas „Latvijas dzelzceļš” saistītas aktivitātes un projekti.”

“Mēs ļoti novērtējam akcionāra izpratni par situāciju, pieņemot šādu atbildīgu, uz ilgtermiņa attīstību vērstu lēmumu. Uzņēmumam pašreizējā brīdī ir svarīgi turpināt iesāktos investīciju projektus, un esam gandarīti, ka gan Satiksmes ministrija, gan valdība to atbalsta,” gandarīts ir VAS “Latvijas dzelzceļš” valdes priekšsēdētājs Edvīns Bērziņš.

Noslēdzot 2015. finanšu gadu, VAS „Latvijas dzelzceļš”aizņēmumi no kredītiestādēm bija 186,3 miljoni eiro , t.sk. īstermiņa daļa 24,8 milj. eiro. Tā rezultātā papildu kredīta finansējuma piesaistīšana no bankām var būt uz mazāk izdevīgiem nosacījumiem vai apgrūtināta, bet pašu kapitāls ir nepietiekams plānoto investīciju realizēšanai. Uzņēmumam, lai sasniegtu uzstādītos mērķus un realizētu plānotos investīciju projektus, ir nepieciešams palielināt pašu kapitālu, kas ir iespējams, neizņemot dividendes unatstājot peļņu uzņēmuma rīcībā vai akcionāram veicot ieguldījumu pamatkapitālā.

2015.gadā ilgtermiņa projektiem un projektiem ar ES un valsts līdzfinansējumu papildus jau saņemtajiem kredītiem tika piesaistīti vēl kredītlīdzekļi 37,4 miljonu eiro apmērā. 2015.gadā kopākapitālieguldījumosieguldīti 216,9 miljoni eiro(t.sk. realizējot projektus ar ES līdzfinansējumu 196,7miljoni eiro,pārējie projekti 20,3 miljoni eiro).


VAS „Latvijas dzelzceļš” ir viens no lielākajiem Latvijas Republikas nodokļu maksātājiem: 2013.gadā nodokļos samaksāti 73,1 miljoni eiro, 2014.gadā – 73,1 miljoni eiro, bet 2015.gadā – 73,3 miljoni eiro.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 15.09.2025 - 20.09.2025 Piesakies: Pastaigu orientēšanās Bauskā Bauskas TIC
2025. gada 20. septembrī no plkst. 10.00 līdz 13.00 dodieties izzinošā un jautrā pastaigā. | Skatīt vairāk
Latvija
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 17.09.2025 - 21.09.2025 No dzejas līdz dejām – Tukuma novada Tukuma TIC
Rudens Tukuma novadā atnāk ne tikai ar nu jau dažām krāsainām lapām, bet arī ar bagātīgu kultūras, mūzikas un garšu programmu. | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 13.09.2025 - 20.09.2025 Piesakies: Autoorientēšanās Bauskas novadā Bauskas TIC
2025. gada 20. septembrī no plkst. 9.00 līdz 13.00 dodies izzinošā un jautrā autoorientēšanās braucienā pa Bauskas novadu! | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 16.09.2025 - 23.09.2025 Vērienīgie ērģeļmūzikas svētki Rēzeknē Rēzeknes pilsētas TIC
Latgales vēstniecība GORS ielūdz uz 10. Starptautiskā ērģeļmūzikas festivāla “ORGANismi” notikumiem (10.–17. okt.) | Skatīt vairāk

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2025 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2025 1st-studio.com

 
Total Timed::1.43394709sec.