TŪRISMA BIZNESS | Pētījumi & Statistika

Pētījums: par Latvijas iedzīvotāju ēšanas paradumiem un tendencēm

Lai veiktu izvēli par labu vienam vai otram ātrās ēdināšanas restorānam, Latvijas iedzīvotāji par galvenajiem kritērijiem atzīst ēdiena garšu, pasniegšanu un izejvielu kvalitāti. Tā noskaidrots lielākā Somijas un Baltijas ātrās ēdināšanas restorānu ķēdes “Hesburger” veiktajā Latvijas iedzīvotāju aptaujā par ēšanas paradumiem un ātrās ēdināšanas nozares tendencēm.
Kopumā par svarīgākajiem Top 5 kritērijiem ātrās ēdināšanas restorānu izvēlē respondenti norādījuši ēdiena garšu (93%), pareizu ēdiena pasniegšanu (92%), izejvielu kvalitāti (89%), kā arī personīgu pieeju apkalpošanā (89%) un pieejamas cenas (87%). Salīdzinot ar 2015. gadu, Latvijas iedzīvotāji par būtiskiem izvēles kritērijiem norādījuši arī klientu novērtēšanu (60%), kā arī īpašos piedāvājumus bērniem (60%).*
Izvērtējot iemeslus, kādēļ Latvijas iedzīvotāji izvēlas apmeklēt ātrās ēdināšanas restorānus, par biežāko norādīts pēkšņs izsalkums (64%), laika pavadīšana ar draugiem (23%)* un kopīgas maltītes ar ģimeni, kas salīdzinot ar pagājušo gadu, atzīts par vienu no trim galvenajiem iemesliem.
22% iedzīvotāju atzīst “Hesburger” par iecienītāko ātrās ēdināšanas restorānu
Par iecienītāko ātrās ēdināšanas restorānu vairāk kā piektā daļa (22%) Latvijas iedzīvotāju atzīst “Hesburger”, kam seko “McDonalds” (17%) un “Čili pica” (15%), liecina pētījuma rezultāti.  Par galveniem kvalitātes kritērijiem restorāna “Hesburger” apmeklēšanai respondenti norādījuši atrašanās vietu (63%), pieejamas cenas (56%), garšīgu ēdienu (54%) un īpašos piedāvājumus (53%)*.
Turpina Ieva Salmela, „Hesburger” attīstības direktore Baltijas valstīs: “Izvērtējot ikgadējā pētījuma rezultātus, jāsecina, ka, neskatoties uz augsto konkurenci tirgū, “Hesburger” spēj ne tikai noturēt stabilas tirgus pozīcijas, bet arī tās stiprināt. Ir būtiski ieklausīties ne tikai esošo, bet arī potenciālo klientu vēlmēs un vajadzībās, tādējādi spējot izvērtēt un pilnveidot savu darbību, lai saviem klientiem sniegtu augstākās kvalitātes ēdienu un servisu.”

*Vairāki atbilžu varianti iespējami

Par pētījumu

Lai noskaidrotu šī brīža ātrās ēdināšanas nozares tendences un tās nākotnes attīstību, “Hesburger”, sadarbībā ar sociālo pētījumu centru “Socio Uuringukeskus” 2016. gada rudenī veica ikgadējo Latvijas iedzīvotāju elektronisko aptauju. Šajā aptaujā piedalījās 1001 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 49 gadiem.
Par “Hesburger”
Šogad Somijā dibinātais ģimenes uzņēmums „Hesburger” svin savas darbības uzsākšanas 50 gadu jubileju. “Hesburger” savu darbību sāka 1966. gadā, kad Naantali pilsētā atvēra pirmo grila kiosku. Pirmais ātrās ēdināšanas restorāns ar nosaukumu „Hesburger” tika atvērts 1980. gadā Turku, uzņēmumam pakāpeniski iekarojot stabilas tirgus pozīcijas pašu mājās, kā arī tuvākajos kaimiņu reģionos. Šobrīd „Hesburger” vada 437 restorānus, uzņēmuma darbinieku skaits pārsniedz 6700.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Izdota Bauskas novada tūrisma himna Bauskas TIC
Noklausies jauno hitu un seko līdzi izaicinājumam - tūrisma himna nu jāizveido #LiepājaTravel komandai! | Skatīt vairāk
Latvija
Svētku garšas tirdziņš Tukumā Tukuma TIC
Ikvienu interesentu gaidīs mājražotāji un amatnieki ar saviem gardumiem un darinājumiem. Notekti būs iespēja atrast svētku dāvanas. | Skatīt vairāk
Piparkūku darbnīcas Brunavas mālotavā Bauskas TIC
Paredzētas draugiem, ģimenēm un skolas vecuma bērniem. Klašu eglīšu pasākumu vieta ar papildus aktivitātēm. | Skatīt vairāk
Latvijas izaicinājums'25 sākas Veclaicenē Alūksnes TIC
Iesāc jauno 2025. gadu ar aktīvu atpūtu un ļaujies aizraujošu ainavu, cienījamu kilometru un izklaidējošu uzdevumu pilnā piedzīvojumā pašā ziemas | Skatīt vairāk

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::0.86707711sec.