Vairāk nekā miljons Latvijas iedzīvotāju lieto viedtālruņus
24.05.2018 05:31
Foto: Kantar TNS
Autors: Kantar TNS Avots: Kantar TNS
Vidēji 70% jeb 1,1 miljons Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem ir lietojuši viedtālruņus šī gada pavasarī, un tas ir par 8 procentpunktiem vairāk nekā 2017.gada pavasarī, atklāj jaunākie Kantar TNS Latvia Digital pētījuma rezultāti.
Viedtālruņu lietotāju īpatsvars visvairāk palielinājies vecuma grupā no 50 līdz 74 gadiem, Rīgā un Zemgales reģiona iedzīvotāju vidū.
Vienlaikus vidēji 27% jeb 430 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju aptaujātajā mērķa grupā ir izmantojuši planšetdatoru, un tas ir par 2 procentpunktiem vairāk nekā 2017.gada pavasarī. Visstraujākais planšetdatoru lietotāju skaita pieaugums vērojams vecuma grupā no 40 līdz 49 gadiem.
Viedtālruņu un planšetdatoru lietotāju īpatsvars dinamikā (%)
Pēdējā mēneša laikā internetu viedtālrunī lietojuši 64% iedzīvotāju, savukārt katru dienu internetu viedtālrunī izmantojuši jau vairāk nekā puse jeb 56% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem.
Internetu planšetdatorā pēdējā mēneša laikā lietojuši 27%, bet katru dienu internetu planšetdatorā lieto 13% aptaujātās mērķa grupas Latvijas iedzīvotāju.
Kantar TNS mediju pētījumu klientu vadītāja Solvita Kronberga komentē: “Lai arī viedtālruņu pielietošanas iespējas ir ļoti paplašinājušās, tomēr to lietotāji par izplatītāko viedtālruņu izmantošanas mērķi joprojām atzīmē zvanīšanu un zvanu saņemšanu, kā arī īsziņu sūtīšanu. Līdztekus palielinās to viedtālruņu lietotāju skaits, kas sazinās interneta tiešsaistē, izmantojot aplikācijas, piemēram, Whatsapp, Facebook Messanger. Vēl kā nozīmīgu viedtālruņa izmantošanas mērķi jāpiemin tā pielietošanu fotografēšanai un video uzņemšanai. Ar katra jauna modeļa parādīšanos tirgū viedtālruņu iebūvētajās kamerās tiek uzlabota attēla un video uzņemšanas kvalitāte, kā arī papildu funkcijas un aplikācijas attēlu rediģēšanai, un šādus viedtālruņus lieto arvien vairāk patērētāju. Savukārt planšetdatora lietotāji par biežāko tā pielietošanas mērķi atzīmējuši video un filmu skatīšanos internetā. Vienlaikus palielinās tendence skatīties TV pārraides un to ierakstus šajā mobilajā ierīcē, jo arī planšetdatoros ir kļuvis pieejamāks mobilais internets.”
Par pētījumu
Pētījumu kompānija Kantar TNS interneta patēriņa paradumu pētījumu Kantar TNS Latvia Digital, Pavasaris 2018 veica laikā no 2018.gada 2.februāra līdz 9.aprīlim. Visā Latvijā tika aptaujāti 2200 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Pētījums tiek veikts, izmantojot tiešās datorizētās intervijas (CAPI) respondenta dzīvesvietā un aptaujas internetā (CAWI). Pielietotā kombinētā izlases metode nodrošina rezultātu reprezentativitāti, kas atspoguļo visu 1,6 miljonu Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem interneta lietošanas paradumus.
Iedzīvotāju interneta patēriņa paradumu pētījums Kantar TNS Latvia Digital regulāri notiek kopš 2011.gada. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par pastāvīgo Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem paradumiem digitālajā vidē. Kantar TNS Latvia Digital pētījuma priekšrocība ir tā, ka tas sniedz priekšstatu ne tikai par interneta lietotājiem, bet arī tā nelietotājiem.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.