Autors: Rūta Lapiņa
Avots: valmiermuiza.lv
Šī gada pirmie astoņi mēneši Valmiermuižā ir bijuši ļoti ražīgi. Mazā alus darītava ir sasniegusi savu alus darīšanas jaudas maksimumu, kas atspoguļojas arī finanšu rādītājos. 2018. gada astoņos mēnešos SIA “Valmiermuižas alus” apgrozījums audzis par 16%, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pagājušajā gadā, sasniedzot 3,942 miljonus eiro.
“Valmiermuižas alu brūvējam tikai Valmiermuižā un alus darīšanas jaudu palielināt neplānojam. Turpmāk vēlamies augt kvalitātē, brūvējot vēl bagātākas alus garšas,” stāsta Aigars Ruņģis, Valmiermuižas alus darītavas saimnieks. Lai arī likumdošana neprasa norādīt brūvēšanas vietu, Valmiermuižā lepojamies ar to, ka alu brūvējam tikai Latvijā un uz etiķetēm norādām “Crafted in Latvia”, tādējādi arī popularizējot Latvijā darīto alu pasaulē. Mazā alus darītava šī gada astoņos mēnešos ir izbrūvējusi par 6,5% vairāk alus nekā 2017. gada attiecīgajā laika periodā. Jāatzīst, ka, pateicoties negaidīti siltajai vasarai, pieprasījums pēc Valmiermuižas brūvējumiem ir bijis lielāks nekā spējām izbrūvēt.
Reklāma
Valmiermuižā darīto alus kokteiļu “Frišs” pieprasījums šī gada astoņos mēnešos pieauga par 14%. “Šogad, pēc mūsu cienītāju lūguma, sākām piedāvāt jaunu tumšā alus kokteili “Frišs”, kuru brūvējam no Valmiermuižas tumšā alus un ķiršu zeltera. Tas jau guvis lielu atsaucību cienītāju vidū,” stāsta A. Ruņģis. Savukārt lejamā alus apjoms restorānos un bāros šogad pieauga par 18%. “No pirmās dienas restorāni un bāri ir mūsu prioritāte, lai attīstītu alus baudīšanas kultūru Latvijā un popularizētu alu kā Latvijas nacionālo dzērienu,” atzīmē Valmiermuižas alus darītavas saimnieks. “Esam novērojuši, ka ārvalstu kultūras tūristi arvien biežāk vēlas iepazīties tieši ar Latvijas mazo alus darītavu brūvējumiem,” viņš papildina. Tāpat jāatzīmē, ka savus cienītājus ir ieguvis arī Valmiermuižas degalus, pēc kura pieprasījums šogad audzis par 63%. Liela izaugsme šogad ir arī bezalkoholiskajiem dzērieniem, pēc kuriem pieprasījums audzis par 23%. Valmiermuižā tapušie “Gardu muti” zelteri tiek radīti no Latvijas mežos un dārzos izlolotām veltēm. Tostarp populārākais no tiem - “Gardu muti” Latvijas bio cidoniju zelteris - šogad ir pieejams arī visās “Circle K” tirdzniecības vietās un prasīgājie pircēji novērtē iespēju izvēlēties tīras Latvijas garšas. “Dzērieniem, kas tiek gatavoti no Latvijas mežos un dārzos izlolotām garšām, redzam izaugsmes iespējas gan Latvijā, gan eksporta tirgos nākotnē,” atzīmē A. Ruņģis.
2018. gada astoņos mēnešos Valmiermuižā izbrūvēts 1,655 miljons litru alus un 124,9 tūkstoši litru bezalkoholisko dzērienu.
“Valmiermuižas alus” ir maza muižas alus darītava pie Valmieras, kuras mērķis ir attīstīt alus baudīšanas kultūru Latvijā, lai atgrieztu alu uz svinību galda. Alus darītava tirgū ienāca 2009. gada pavasarī. 100% “Valmiermuižas alus” darītavas kapitāldaļu pieder SIA “Valmiermuižas ieguldījumu fonds”, kas dibināts ar nolūku attīstīt zīmolu “Valmiermuiža” ilgtermiņā, popularizēt Valmiermuižu, kā gardēžu tūrisma ceļa mērķi un sekmēt Valmiermuižas alus eksportu. 60% fonda daļu pieder alus darītavas saimniekam Aigaram Ruņģim, 24% Austrijas ieguldījumu fondam “Industrieliegenschaftenvervaltungs AG” (ILAG) un 16% Vācijas uzņēmumam „Thinkflink GmbH”.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.